Novosti

Četvrti savjetnički posjet – izvješće i evaluacija

Četvrti savjetnički posjet – izvješće i evaluacija

Objavljeno: 15. srpnja 2019.

Ministarstvo znanosti i obrazovanja organiziralo je u svibnju i lipnju 2019. godine četvrti savjetnički posjet za učitelje, nastavnike, stručne suradnike i ravnatelje iz 74 osnovne i srednje škole koje sudjeluju u eksperimentalnome programu Škola za život.

Cilj četvrtoga savjetničkog posjeta bio je promišljanje o eksperimentalnoj godini provedbe obrazovne reforme. Analizom provedenog procesa prikupili su se podatci, prijedlozi i savjeti korisni za škole koje u rujnu kreću s obrazovnom reformom.

Četveročlani timovi sastavljeni od učitelja, članova mentorske radne skupine i viših savjetnika iz Agencije za odgoj i obrazovanje posjetili su 74 škole u eksperimentalnom programu i održali dvosatnu edukaciju. U edukacijama je sudjelovao 1941 sudionik.

Posjet je bio organiziran u tri dijela s temama vezanima za refleksiju poučavanja i učenja:

  • eksperimentalna godina i profesionalni razvoj
  • četiri područja promjene
  • iskustvo eksperimentalne godine kao temelj podrške.

4.savjetnicki posjet from Skolazazivot

U prvom dijelu, kao svojevrstan uvod u temu cjelokupnog posjeta, učitelje se kroz kratku kinestetičku aktivnost potaknulo na razgovor s kolegama uz kretanje po prostoriji. Odgovarajući na četiri pripremljena pitanja učitelji su promišljali o utjecaju eksperimentalne godine na njihov osobni i profesionalni razvoj, promjenama koje su uočili u radu s učenicima, zajedničkom planiranju u svojoj školi i obilježjima koja ih razlikuju od ostalih škola.

U drugom, središnjem dijelu učitelji su pomoću metode world caféa analizirali četiri ključna područja promjene: administrativno rasterećenje, planiranje nastave, vrednovanje i podršku.

Metoda world caféa omogućuje sudionicima vođenje otvorene rasprave u opuštenoj atmosferi i iznošenje osobnih promišljanja o određenoj temi ili problemu. Također, metoda omogućuje povezivanje više ideja unutar skupine te na taj način osigurava sagledavanje teme ili problema iz više točaka gledišta.

Rasprave sudionika su se odvijale za četiri stola prema četiri tematska područja. Na svakom se stolu razgovaralo o jednom tematskom području od deset do petnaest minuta, a učitelji su zatim u skupinama odlazili do sljedećeg stola sudjelujući na taj način u raspravi o svakoj od četiri teme. Na stolovima su se nalazili veliki papirnati stolnjaci na koje su sudionici zapisivali svoje misli, crtali ili oblikovali različite grafičke organizatore. Zajednička refleksija uslijedila je nakon četiri kruga izmjene skupina.

Strukturirani dijalog svih sudionika kojeg omogućuje metoda world caféa pokazao se vrlo učinkovit. Učitelji su otvoreno iznosili svoja iskustva i promišljanja, a zajednička refleksija omogućila je stvaranje cjelovite slike o procesima i promjenama koje su obilježile prvu eksperimentalnu godinu.

Završna anketa pokazala je da je većina sudionika prepoznala metodu world café kao dinamičnu i zanimljivu te je planiraju isprobati u budućem radu s učenicima ili kolegama.

U završnoj aktivnosti “krug uspjeha” učitelji su pozvani da individualno odgovore na sljedeća tri pitanja: Koju pozitivnu promjenu biste istaknuli?, Što vas je najviše zabrinjavalo? i Što poručujete svojim kolegama i sebi za sljedeću godinu?

Kratkim odgovorima na pitanja u “krugu uspjeha” učitelji su saželi svoja iskustva uz prvu godinu provedbe eksperimentalnog programa te poručili ostalim kolegama: „Promjena je pozitivna, ne odustajte!“ i „Samo naprijed, strpljenja i dobre organizacije!”

Izmjenu dinamičnih aktivnosti koje potiču refleksiju učitelja i otvorenu komunikaciju svih sudionika tijekom posjeta učitelji su vrlo dobro prihvatili, što je vidljivo i u završnoj evaluaciji posjeta.

Mmnogobrojni komentari u evaluaciji pokazuju da učitelji prepoznaju pozitivne promjene potaknute edukacijama tijekom eksperimentalne godine i podrškom mentora.

“Smatram da je radionica potaknula konstruktivnu raspravu, razmjenu ideja i stavova te kao takva predstavlja koristan vid profesionalne i kolegijalne podrške.”
“U našoj se školi ove školske godine puno više napredovalo na profesionalnom planu nego prijašnjih godina. Sada smo u situaciji da se kao kolege razumijemo i svi učimo.”

Četvrti savjetnički posjet Krug uspjeha Refleksija World Cafe
Podijelite članak:Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin