E-bilten MZO

E-bilten MZO

Ožujak, 2019.

Kurikularna reforma od jeseni u svim školama!

Drage kolegice i kolege,

iznimno mi je zadovoljstvo što vam se, u ovom kratkom pismu, mogu obratiti s najnovijim informacijama iz Ministarstva znanosti i obrazovanja. Prije svega, hvala vam na trudu i zalaganju tijekom cijele školske godine, a svima nama želim puno uspjeha u projektima koje provodimo s ciljem unaprjeđenja sustava obrazovanja u Hrvatskoj.

Kurikularna reforma od jeseni ulazi u sve škole! Donošenjem i objavom svih 39 kurikuluma u Narodnim novinama, to je postalo i službeno. Ovime su izvan snage stavljeni nastavni planovi i programi gimnazija, stari nevjerojatnih 25 godina, te oni za osnovne škole koji su posljednji put mijenjani prije 13 godina. Posebno veseli činjenica da se kurikulum povijesti doradio i dobio jednoglasnu potporu i na razini Radne skupine koja je proširena s tri stručnjaka iz akademske zajednice, ali i na razini Ekspertne radne skupine. To je izvrstan znak da Hrvatska zdravim i sadržajnim dijalogom može riješiti kompleksne i osjetljive teme. Ponosna sam na sve koji rade na reformi. Puno vam hvala, ispisali ste novu stranicu o hrvatskom obrazovanju. U tijeku je javni poziv za udžbenike, a početkom lipnja u školama očekujte naslove između kojih ćete izabrati materijale po kojima ćete raditi. Uz to, svi su udžbenici besplatni za učenike.

O vrlo dobrim rezultatima praćenja i vrednovanja eksperimentalnoga programa kurikularne reforme „Škole za život“ možete više pročitati na mrežnoj stranici www.skolazazivot.hr u dijelu Evaluacija. Sve 74 škole pozivaju se da nastave eksperimentalni program još sljedeću školsku godinu s generacijama učenika koje su ove školske godine u eksperimentalnome programu.

Prvo polugodište „Škole za život“ ocijenjeno je „čvrstom četvorkom“. Podaci se temelje na anonimnim anketama za učitelje, učenike i suradnike na dva savjetnička posjeta školama i pet regionalnih skupova na kojima je sudjelovalo 2.058 nastavnika. Oni pokazuju da je 95 posto sudionika u potpunosti ili uglavnom zadovoljno promjenama koje donosne predmetni kurikulumi. Istodobno, oko 83 posto od 53 anketiranih ravnatelja slaže se da su ishodi učenja u predmetnim kurikulumima ostvarivi u realnim uvjetima u njihovim školama. Također, 75 posto ravnatelja se potpuno slaže, a 96 posto uglavnom ili potpuno podržava izvođenje nastave prema eksperimentalnome programu iduće školske godine. Među više od 3.500 anketiranih učenika, 86 posto njih primjećuje da je nastava drukčija i zanimljivija. Anketirano je 1.121 učitelja, među kojima se 75 posto potpuno ili uglavnom slaže da eksperimentalni program potiče kontinuirano davanje povratnih informacija učeniku. Učitelji najviše traže dodatna usavršavanja iz tema povezanih s vrednovanjem i ocjenjivanjem, upotrebom digitalne tehnologije u nastavi te temama vezanim uz ishode učenja. Više od dvije trećine učitelja u potpunosti se ili uglavnom slaže da su ishodi učenja ostvarivi u realnim uvjetima u njihovoj školi. Sve te spoznaje odmah su uključene u pripremu za uvođenje kurikularne reforme u sve škole od jeseni.

U tu svrhu tijekom prva dva mjeseca ove godine održano je 927 skupova na kojima je sudjelovalo gotovo 27.000 sudionika, istodobno više od 37.000 sudionika radi u virtualnim učionicama. Kada je riječ o zadovoljstvu sudionika organizacijom stručnih skupova, njih oko 90 posto bilo je zadovoljno, tj. informacije koje su dobili smatraju korisnima. Vrlo zanimljivi podaci vezani su uz snalaženje učitelja u virtualnoj učionici na Loomenu koji pokazuju da ih se gotovo 70 posto dobro snalazi. Dodatno, oko 90 posto onih koji su odgovorili na anketu smatra da su preporučene metode i oblici rada primjenjivi u njihovim razredima, kao i da razmjena ideja i materijala za nastavu i uporabu digitalnih priručnika mogu pridonijeti smanjenju administracije.

Tijekom ožujka školama je dostavljeno više od 43 milijuna kuna za opremanje laboratorija u školama. Dodatno, sve učionice u osnovnim školama u kojima se od jeseni izvodi nastava po novim kurikulumima bit će opremljene projektorima, pametnim pločama ili ekranima kako bi svi učitelji mogli koristiti digitalne materijale.

Veseli me vaša potpora i entuzijazam jer samo zajednički možemo ostvariti kvalitetno obrazovanje za naše učenike. Sigurna sam da će promjene koje uvodimo doista značiti veću šansu našoj djeci u pripremi za život i rad.

Vaša ministrica,
Blaženka Divjak

 

 


Arhiva objava:

Virtualne učionice za sve učitelje i nastavnike za sve predmete – prosinac, 2018.

Novosti iz radionice Ministarstva budućnosti – srpanj, 2018.

Ministrica Divjak: Obrazovna reforma neće pasti isključivo na leđa učitelja! – veljača, 2018.

Ministrica Divjak: Osigurali smo više od 200 milijuna kuna za provedbu kurikularne reforme – siječanj, 2018.

Ministrica Divjak: Problem teških torbi simbol je zastarjelog školstva koje treba promjenu! – prosinac, 2017.

Ministarstvo znanosti i obrazovanja pokreće e-bilten za obrazovne djelatnike – studeni, 2017.