Engleski jezik, skupovi uživo – priprema za frontalnu primjenu novih kurikuluma, siječanj i veljača 2019.
Objavljeno: 19. veljače 2019.
U razdoblju od 7. siječnja do 15. veljače 2019. godine diljem Hrvatske održan je 61 stručni skup za učitelje i nastavnike Engleskog jezika kao priprema za uvođenje reforme obrazovanja u školskoj godini 2019./2020. Prisustvovalo je 2509 učitelja i nastavnika osnovnih i srednjih škola.
Zahvaljujemo voditeljima županijskih stručnih vijeća na suradnji i školama domaćinima u kojima su se održali skupovi:
- OŠ Bogumila Tonija, Samobor
- OŠ Ščitarjevo, Ščitarjevo
- OŠ Brezovica, Brezovica
- II. OŠ Bjelovar, Bjelovar
- Srednja škola Čazma, Čazma
- OŠ Cvjetno naselje, Zagreb
- OŠ Braća Ribar, Sisak
- OŠ Popovača, Popovača
- Prva riječka hrvatska gimnazija, Rijeka
- OŠ Poliklinike SUVAG Zagreb, Zagreb
- OŠ Hodošan, Donji Kraljevec
- OŠ Sesvetska Sopnica, Sesvete
- I. OŠ Varaždin, Varaždin
- OŠ Veliki Bukovec, Veliki Bukovec
- OŠ Kaštanjer, Pula
- OŠ Granešina, Zagreb
- OŠ Vjenceslava Novaka, Zagreb
- OŠ Grabrik, Karlovac
- OŠ Davorina Trstenjaka, Zagreb
- OŠ Sveta Klara, Zagreb
- Gradska knjižnica, Zadar
- OŠ Ksavera Šandora Gjalskog, Zabok
- OŠ Milan Brozović, Kastav
- Klasična gimnazija Ivana Pavla II, Zadar
- Gimnazija Antuna Vrančića, Šibenik
- OŠ Brodarica, Brodarica
- OŠ Zrinskih, Nuštar
- OŠ Kloštar Podravski, Kloštar Podravski
- OŠ Dore Pejačević, Našice
- OŠ Blage Zadre, Vukovar
- Gimnazija Fran Galović, Koprivnica
- OŠ Franje Krežme, Osijek
- II. gimnazija Osijek, Osijek
- V. gimnazija Zagreb, Zagreb
- Katolička osnovna škola u Požegi, Požega
- Srednja škola Bedekovčina, Bedekovčina
- OŠ Stjepana Radića, Metković
- Strukovna škola Virovitica, Virovitica
- XVI. gimnazija, Zagreb
- Tehnička škola Ruđera Boškovića, Zagreb
- OŠ Vladimira Nazora, Pazin
- Srednja škola Prelog, Prelog
- Ekonomska i upravna škola, Osijek
- Graditeljsko-geodetska tehnička škola, Split
- Gimnazija Matija Mesić, Slavonski Brod
- OŠ Ivana Brlić Mažuranić, Slavonski Brod
- Srednja strukovna škola Vinkovci, Vinkovci
- OŠ Mladost, Osijek
- Gimnazija Gospić, Gospić
- I. gimnazija Varaždin, Varaždin
- Gimnazija Pula, Pula
- OŠ Župa dubrovačka, Župa dubrovačka
- Srednja škola Ban Josip Jelačić Trg, Zaprešić
- OŠ Gornja Vežica, Rijeka

Voditelji skupova Arjana Blažić, Sanja Božinović, Ljiljana Kolar Pantaler, Maja Labaš Horvat, Jakob Patekar, Snježana Pavić, Irena Pavlović, Livija Pribanić i Izabela Vujičić Capar upoznali su učitelje i nastavnike s provedbom eksperimentalnog programa Škola za život te promjenama koje donosi obrazovna reforma. Sudionici su se upoznali s konceptom virtualnih učionica, a predstavljeni su i metodički priručnici koje su izradili članovi stručne radne skupine za Engleski jezik. Sudionici su aktivno sudjelovali u rješavanju problemskih zadataka.

Evaluacija skupova u kojoj je sudjelovalo 1540 sudionika ukazuje na zadovoljstvo organizacijom skupa.

Ukupno 59% sudionika smatra da su informacije dobivene na skupu u potpunosti korisne, dok ih 40% smatra da su djelomično korisne.

Većina sudionika zadovoljna je promjenama koje donosi Kurikulum nastavnog predmeta Engleski jezik.
Na svim su skupovima kolege pozdravili promjene koje dolaze u nastavi Engleskog jezika i izrazili želju da se što brže s novinama usklade i ostali aspekti rada u školi regulirani drugim zakonskim i podzakonskim aktima. Najčešća pitanja odnosila su se na probleme vezane uz strukovno obrazovanje, pedagoški standard te potrebe vezane uz tehničku opremljenost i osuvremenjivanje škola. Sudionici smatraju umrežavanje učitelja i nastavnika engleskog jezika iznimno korisnim, a također ih raduje i razmjena nastavnih materijala.
Rezultati ankete u Loomenu pokazali su, između ostaloga, da je većina učitelja i nastavnika engleskoga jezika proučila Kurikulum nastavnoga predmeta Engleski jezik (79%) te da se dobro snalaze u virtualnoj učionici u Loomenu (91%). 81% učitelja i nastavnika smatra da razmjena ideja i materijala za nastavu i upotreba digitalnih priručnika mogu doprinijeti administrativnom rasterećenju. 91% učitelja i nastavnika smatra da je rješavanje problema primjenjivo u njihovom razredu.

U daljnjim edukacijama očekuju predmetno specifične teme s posebnim naglaskom na uporabi digitalne tehnologije u nastavi engleskoga jezika, načinima i oblicima vrednovanja, metodama poučavanja, ishodima i planiranju nastave

Sudionici skupova u anketi su napisali i komentare o održanom skupu. Gotovo svi komentari bili su pozitivni.
Izdvajamo neke komentare:
- Skeptična i u strahu/grču na početku skupa, na kraju skupa ohrabrena i pozitivnog razmišljanja o školi za život.
- Vrlo detaljno, korisno i ugodno.
- Zanimljive i optimistične i dobro pripremljene predavačice. Spremne na suradnju, komunikaciju i objasniti pitanja. Odlično.
- Poučno i potrebno. Šteta što nije bio održan prije pristupanja Loomenu.
- Željela bih izraziti divljenje i čestitke kolegicama i kolegama koji su uložili nevjerojatan trud u izradu metodičkog priručnika za novi kurikulum koji mi se čini iznimno kreativan i primjenjiv u različitim uvjetima nastave.
- Jedva čekam OneNote priručnike. Izgledaju fantastično! Svaka čast na dobro odrađenom poslu.
- Predavačice su bile jasne i pristupačne. Zadovoljna sam skupom i sad mi je jasnije što Škola za život podrazumijeva.
- Predavačice su dobro sve objasnile i spremno su odgovarale na sva pitanja.
- Vrlo pripremljeni predavači! Profesionalno odrađeno.
- Svaka čast organizatorima. Ugodna radna atmosfera, motivirajuća i poticajna.
- Pohvala izlagačima, vidjelo se da znaju o čemi pričaju, na svako su pitanje dale argumentirani odgovor, motivirale su nas za ono što slijedi.
- Ugodno sam iznenađena održanim usavršavanjem.
- Zadovoljan sam s većinom dobivenih informacija.
- Jasno, koncizno. Dobila sam odgovor na svoje nedoumice.
- Konkretno, kvalitetno i jasno prezentirano.
- Rasprave su bile zanimljive i korisne.
- Konačno smo dobili UŽIVO neke informacije i odgovore na naša pitanja!
Engleski jezik
izvješće