U razdoblju od 7. do 31. siječnja održano je deset stručnih skupova za nastavnike Filozofije, Logike, Etike, Sociologije, Politike i gospodarstva diljem Hrvatske.
Tema skupova je bila Obrazovna reforma Škola za život s ciljem informiranja nastavnika o novostima koje donosi obrazovna reforma koja se već provodi u prvim razredima u eksperimentalnim školama te od jeseni kreće u svim prvim gimnazijskim razredima, a nastavlja se u drugim razredima u eksperimentalnim školama. Interaktivnim predavanjem sudionici edukacije su upoznati s dosadašnjim aktivnostima Škole za život, predstavljena je virtualna učionica te digitalni metodički priručnik iz Etike, a zatim je zajednički odrađena radionica o rješavanju problema u nastavi etike.
Bilo je bučno, izazovno i zabavno. Baš kakvo učenje treba i biti!
Stručni skupovi su okupili tristotinjak nastavnika Etike, Filozofije, Logike, Sociologije te Politike i gospodarstva. Etika je u eksperimentalnim školama već počela prema novom kurikulumu, uz novi udžbenik te Metodički priručnik, a od sljedeće godine kreće u svim prvim gimnazijskim razredima.
Naoko heterogena skupina nastavnika zapravo je vrlo srodna, ne samo po humanističkom karakteru predmeta, već i po tome što Etiku predaju uglavnom profesori Filozofije ili Sociologije te su informacije o novoj paradigmi poučavanja koja u centar stavlja učenika, te razvoj njegovih kompetencija, zanimala je i nastavnike koji će se u ovaj proces uključiti tek za godinu ili dvije.
Kurikulumski pristup kojim se ostvaruju ishodi, a ne više sadržaji, kao u nastavnom planu i programu koji je na snazi već više od dvadeset godina – kod većine nastavnika je vrlo dobro prihvaćen.
Voditelji stručnih skupova bili su: Slavica Gojević, prof. kao jedna od autorica Metodičkog priručnika te mentorica u virtualoj učionici Etike, Marko Miočić, prof. kao sudionik iz eksperimentalne škole sa svojim iskustvima te također mentor u virtualnoj učionici i Željka Winkler, prof. savjetnik kao suautorica Kurikuluma za nastavni predmet Etike, suautorica Metodičkog priručnika i voditeljica virtualne učionice za Etiku.
Različita iskustva voditelja pomogla su sudionicima skupova da zajednički što bolje prenesu informacije te eventualno otklone dileme i odgovore na pitanja.
Jesu li, i koliko u tome uspjeli, vjerojatno najbolje govore dojmovi koje su napisali sudionici u anonimnom evaluacijskom upitniku nakon skupova;
„Početne informacije su dobre. Razmjena mišljenja s kolegicama i kolegama je korisna. Optimistična sam u vezi budućih seminara. Željno iščekujem najavljeni priručnik za Etiku.“ (Zagreb)
„Skup mi je pomogao da se polako uputim u sadržaj kurikularne reforme veze za Etiku. Smatram da je bolje uživo izmijeniti iskustva.“ (Osijek)
„Mislim da je ovo izvrsna edukacija. Mentorice su nam kvalitetno predstavile Školu za život. Sve ono što smo čuli može nam biti poticaj za daljnji rad i poboljšanje kvalitete nastavnog procesa.“ (Varaždin)
„Održani skup bio je iznimno koristan i predavači su bili detaljni te davali su konkretne i veoma korisne odgovore na postavljena pitanja.“ (Pregrada)
„Sve super, mentori su odlični. Pohvala za metodički priručnik koji je obuhvatio sve teme.“ (Šibenik)
„Današnji skup pomogao mi je da bolje shvatim novi koncept poučavanja i s drugim kolegama razmijenim informacije o načinima rada. Isto tako nadam se pozitivnim promjenama u našem obrazovnom sustavu koji ce ići ukorak s brojnim društvenim promjenama.“ (Đurđevac)
„Stručni skup je bio koristan, predavači su detaljno objasnili rad u virtualnoj učionici te razjasnili sve nejasnoće vezane za novi kurikulum.“ (Rijeka),
„Bilo je korisno i motivirajuće za daljnji osobni razvoj i stručno usavršavanje“ (Split)
„Bilo je ugodno i korisno. Vidi se da je uložen velik trud i u izradi udžbenika i u izradi priručnika i ovo je za mene najveći iskorak u edukaciji nastavnika do sada.“ (Kutina)
„Skup je ispunio moja očekivanja:dobila sam potrebne informacije, dobila odgovore na neka moja pitanja i bila sam aktivna u interakciji.“ (Pula)