Lipanj i srpanj 2019.

Geografija, skupovi uživo – priprema za frontalnu primjenu novih kurikuluma, lipanj i srpanj 2019.

Geografija, skupovi uživo – priprema za frontalnu primjenu novih kurikuluma, lipanj i srpanj 2019.

Objavljeno: 28. srpnja 2019.

U razdoblju od 17. lipnja do 10. srpnja 2019. godine održana su dvadeset dva stručna skupa na lokalnoj i regionalnoj razini za učitelje i nastavnike Geografije Republike Hrvatske. Skupovi su održani u Zagrebu, Splitu, Rijeci, Puli, Zadru, Šibeniku, Opuzenu, Osijeku, Slavonskom Brodu, Vinkovcima, Daruvaru, Varaždinu, Čakovcu, Koprivnici, Samoboru, Petrinji, Krapini i Draganiću. U uvodnom dijelu održano je predavanje „Kurikulumski pristup poučavanju: od ishoda do vrednovanja“ kao svojevrsni sažetak polugodišnje edukacije za učitelje i nastavnike koja se odvijala u virtualnim učionicama na Loomenu. Bio je to uvod u radionički dio u kojemu je bilo potrebno primijeniti stečena znanja i vještine na konkretnim primjerima planiranja poučavanja na godišnjoj i tematskoj razini te na razini planiranja aktivnosti.

Na stručnim je skupovima sudjelovalo 826 učitelja i nastavnika Geografije, od kojih je njih 309 ispunilo anketu (37%). Prema rezultatima ankete, 84% polaznika u potpunosti je zadovoljno organizacijom skupa.

Sudionici su stručni skup prepoznali kao važan jer, kako sami navode, “Skup je održan u pravo vrijeme za pripremu početka nove školske godine.”. Oni koji su na skup došli nesigurni u znanja koja su stekli kroz virtualnu edukaciju, razjasnili su nedoumice koje su imali i dobili su konkretne informacije, a neki su izjavili da “im je ovaj zanimljiv skup pomogao shvatiti pojmove vezane za kurikulumsko planiranje poučavanja.”. To potvrđuju i podatci ankete prema kojoj 43% sudionika smatra da su im dobivene informacije u potpunosti pomogle u razumijevanju promjena vezanih za planiranje poučavanja, a 55% ih smatra da su im uglavnom pomogle.

Kroz edukacije u virtualnim učionicama i edukacije uživo u siječnju/veljači i sada u lipnju/srpnju polaznici su upoznati s novom paradigmom poučavanja. Prema rezultatima ankete, 93.1% polaznika smatra da kurikulumsko planiranje poučavanja omogućava usmjerenost prema učeničkim aktivnostima, a ne prema sadržaju. Istovremeno planiranje ostvarivanja ishoda i vrednovanja njihove usvojenosti pomaže u konkretnijem planiranju aktivnosti slaže se 91.6% sudionika. Nakon stručnog skupa 93.9% sudionika smatra da zna  kako napraviti svoj godišnji izvedbeni kurikulum, a 88.3% smatra da su ih edukacije motivirale primijeniti neki novi način učenja i poučavanja.

Sudionici posebno pozdravljaju skupove uživo, a svoje zadovoljstvo organizacijom ovih stručnih skupova na kojima je dominirao rad u manjim skupinama iskazuju i u komentarima poput: „Zanimljivo, konkretno, primjenjivo i razumljivo!“, “Podjela u male radne skupine bio je pun pogodak. U takvom su okruženju svi sudionici znatno aktivniji u radionicama.”. Pozitivan stav prema načinu rada u kojemu su polaznici aktivni i u kojemu uče kroz aktivnost, što je jedna od temeljnih smjernica kurikulmskog pristupa poučavanju, odrazio se i na rezultat ankete.

Kako i sami navode: “Konkretni zadatci kojima smo napravili značajan pomak u planiranju na svim razinama.” rezultirao je vrlo dobrom razinom kompetencija učitelja i nastavnika vezano uz kurikulumsko planiranje.

Sudionici očekuju dodatnu podršku i edukaciju u nadolazećoj školskoj godini o istraživačkom radu u nastavi Geografije, uporabi IKT-a, inkluziji (posebice učenika s teškoćama), ali ponajprije o vrednovanju koje je prepoznato kao najkompleksniji dio posla učitelja/nastavnika.

Posebne pohvale dobili su predavači, članovi mentorskog tima (Alenka Bujan, Marina Gatara, Danijel Jukopila, Zoran Ljubić, Suzana Nebeski Hostić i Krunoslav Rukelj) te više savjetnice iz AZOO (Vesna Milić i Sonja Burčar), koje su sudionici prepoznali kao motivirane, spremne na suradnju, dobro pripremljene, pristupačne, zanimljive i pozitivne.

Neki od komentara u evaluaciji stručnog skupa su sljedeći:

“Motivirajuće i ohrabrujuće! Samo tako nastavite!”

“Osjećala sam se vrlo ugodno. Radionice su bile vrlo korisne, predavači su bili susretljivi.”

“Edukatori su bili izvrsno pripremljeni, otvoreni za razgovor, pružili su nam punu podršku u daljnjem radu i zanimljivi.”

“Skup je održan na profesionalnoj razini kao pomoć nastavnicima da lakše krenu i da se što bolje pripreme za Školu za život.”

“Primjenjivo u praksi.”

“Skup je bio konkretan i funkcionalan .”

“Održani skup je bio poučan i sadržaj konkretan i primjenjiv.”

“Ugodna, opuštajuća i poticajna atmosfera, uključenost svih sudionika, pripremljene i motivirane voditeljice spremne odgovoriti na svako pitanje.”

 

I na kraju komentar sudionika kojim bi se mogla opisati ova dvadeset i dva stručna skupa učitelja i nastavnika Geografije…

“Skup je sjajno organiziran. Predavači odlični. Atmosfera među geografima kao i uvijek sjajna. Puno sam važnih informacija saznao i dobio važne smjernice koje će mi pomoći u nastavnom procesu. Hvala vam! Lijep pozdrav.”

 

Geografija izvješće
Podijelite članak:Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin