Novosti

Geografija, skupovi uživo – priprema za frontalnu primjenu novih kurikuluma, siječanj i veljača 2019.

Geografija, skupovi uživo – priprema za frontalnu primjenu novih kurikuluma, siječanj i veljača 2019.

Objavljeno: 13. veljače 2019.

U razdoblju od 15. siječnja do 8. veljače 2019. godine održano je dvadeset stručnih skupova na lokalnoj i regionalnoj razini za učitelje i nastavnike Geografije Republike Hrvatske. Skupovi su održani u Zagrebu (OŠ Dobriše Cesarića, OŠ Jabukovac, I. tehnička škola Tesla), Splitu (OŠ “Bol”), Rijeci (OŠ Podmurvice), Puli (Gimnazija Pula), Zadru (Klasična gimnazija Ivana Pavla II.), Opuzenu (Srednja poljoprivredna i tehnička škola), Osijeku (Medicinska škola), Slavonskom Brodu (Klasična gimnazija fra Marijana Lanosovića s pravom javnosti), Vinkovcima (Gimnazija Matije Antuna Reljkovića), Daruvaru (OŠ Vladimira Nazora), Varaždinu (II. osnovna škola), Čakovcu (I. osnovna škola), Koprivnici (OŠ “Đuro Ester”), Samoboru (OŠ Bogumila Tonija), Petrinji (I. osnovna škola), Krapini (OŠ “Ljudevit Gaj”) i Draganiću (OŠ Draganići).

Na skupovima su sudionici upoznati s provedbom eksperimentalnog programa Škola za život, s promjenama koje donosi obrazovna reforma, saznali su više o edukaciji putem virtualnih učionica te o važnosti kompetencije rješavanja problema i mogućnostima njene primjene u nastavnoj praksi. Predstavljeni su im i digitalni metodički priručnici koje su izradili članovi radne skupine za geografiju.

Na stručnim su skupovima sudjelovala 922 učitelja i nastavnika Geografije, od kojih je njih 394 ispunilo anketu (42%). Prema rezultatima ankete, 85% polaznika u potpunosti je zadovoljno organizacijom skupa.

 

Mnogim je sudionicima ovaj stručni skup bio od velike važnosti jer, kako sami navode, “po prvi  su se puta na jednom  mjestu mogle čuti kvalitetne i bitne informacije”. Oni koji su došli sa strahom od promjena koje slijede, a najčešće zbog nepotpunih i neprovjerenih informacija iz medija i društvenih mreža, dobili su provjerene informacije na temelju kojih su neki izjavili da “zahvaljujući skupu imaju sasvim drugu sliku o cjelovitoj kurikularnoj reformi i  kurikulumu Geografije”.

To potvrđuju i podatci ankete prema kojoj 73% sudionika smatra da su dobivene informacije u potpunosti korisne, a 26% smatra da su djelomično korisne.

Nakon upoznavanja s novom paradigmom poučavanja, prema rezultatima ankete, 89% sudionika smatra da su preporučene metode i oblici rada primjenjivi i u njihovom razredu (uglavnom se i potpuno slažu), 87% smatra rješavanje problema primjenjivim u vlastitoj nastavnoj praksi dok 90% polaznika razmjenu ideja i materijala za nastavu i upotrebu digitalnih priručnika vidi kao mogućnost administrativnog rasterećenja.

Metodički priručnik ostavio je jako dobar dojam na sudionike što potvrđuju brojni komentari poput ovoga: “Smirilo me što sam vidjela da mi, učitelji, nismo prepušteni sami sebi da tapkamo u mraku pripremanja planova za sljedeću školsku godinu nego ćemo imati pomoć u obliku priručnika.”

Osim edukacija putem virtualnih učionica, sudionici posebno pozdravljaju skupove uživo na kojima očekuju razmjenu konkretnih primjera dobre prakse te u skladu s novim načinom poučavanja, više radionica, a manje frontalnih predavanja. Sudionici također očekuju dodatnu edukaciju o ishodima učenja, uporabi IKT-a u nastavi Geografije, inkluziji (posebice učenika s teškoćama), ali ponajprije o vrednovanju koje je prepoznato kao najkompleksniji dio posla učitelja/nastavnika.

Pohvale su dobili i predavači, Danijel Jukopila, Krunoslav Rukelj, Suzana Nebeski Hostić, Zoran Ljubić, Marina Gatara i Alenka Bujan koje su sudionici prepoznali kao motivirane, spremne na suradnju, dobro pripremljene, pristupačne, zanimljive i pozitivne.

Zajednička ocjena i sudionika i predavača na kraju ovih stručnih skupova mogla bi se opisati komentarom jednog sudionika: “Ugodna atmosfera, pozitivno, konstruktivno i ohrabrujuće!”.

Geografija izvješće
Podijelite članak:Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin