Lipanj i srpanj 2019.

Glazbena kultura i glazbena umjetnost, skupovi uživo – priprema za frontalnu primjenu novih kurikuluma, lipanj i srpanj 2019.

Glazbena kultura i glazbena umjetnost, skupovi uživo – priprema za frontalnu primjenu novih kurikuluma, lipanj i srpanj 2019.

Objavljeno: 28. srpnja 2019.

U razdoblju od 4.lipnja do 4 srpnja 2019. godine diljem Hrvatske održano je 20 stručnih skupova na županijskoj razini za učitelje i nastavnike Glazbene kulture i Glazbene umjetnosti, kao priprema za uvođenje obrazovne reforme u školskoj godini 2019./2020.

Na stručnim skupovima je sudjelovalo ukupno 429 učitelja / učiteljica Glazbene kultura i nastavnika / nastavnica Glazbene umjetnosti. Voditelji radionica Nera Đonlić, Tomislav Seletković, Zrinka Šimunović, Mirjana Horvat, Romana Borš – Mačak i Tina Pajdaš upoznali su sudionike s kurikulumskim planiranjem poučavanja, odnodno vezom između planiranih ishoda učenja, aktivnosti kojom se ishodi ostvaruju te vrednovanjem ostvarenosti ishoda učenja.

Zahvaljujemo voditeljima županijskih i međužupanijskih vijeća na suradnji te školama – domaćinima na gostoprimstvu:

  • Osnovna škola Viktora Cara Emina, Lovran
  • Osnovna škola Čazma, Čazma
  • Osnovna škola Vladimira NazoraVinkovci, Vinkovici
  • Srednja škola Krapina, Krapina
  • Osnovna škola Lučac, Split
  • VI: Osnovna škola Varaždin
  • Osnovna škola Petra Preradovića, Zadar
  • Osnovna škola Ljubo Babić, Jastrebarsko
  • Osnovna škola Višnjevac, Osijek
  • Osnovna škola Hugo Badalić, Slavonski Brod
  • Osnovna škola Švarča, Karlovac
  • Osnovna škola Ljudevita Modeca, Križevci
  • Osnovna škola Zapruđe, Zagreb
  • Osnovna škola Čakovec, Čakovec
  • Osnovna škola Petra Krešimira IV., Šibenik
  • Gimnazija Zagreb
  • Osnovna škola Don Mihovila Pavlinovića, Metković
  • Osnovna škola Mate Balote Buje
  • Gimnazija, Osijek
  • Osnovna škola dr. Ivana Merza, Zagreb

Učitelji i nastavnici povezivali su ishode učenja, aktivnosti i vrednovanja primjenjujući kurikulumski pristup poučavanju. Pratili su svoje napredovanje tijekom učenja, uspješno surađujući u različitim situacijama te proveli samovrednovanje i kolegijalno vrednovanje.

Nakon uvodne refleksije u kojoj su sudionici procijenili vlastito poznavanje osnovnih pojmova o kurikulumskom pristupu poučavanja kratko je predstavljeno kurikulumsko planiranje, kao svojevrstan sažetak edukacije koja je provedena na platformi Loomen u periodu 15. prosinca 2018. do 1. lipnja 2019. godine. Uslijedila je radionica u kojoj su učitelji i nastavnici trebali na osnovu primjera koje su prezentirali voditelji radionica sami izraditi primjer kurikulumskog planiranja na mikrorazini (jedna aktivnost / jedan nastavni sat): oblikovati odgojno-obrazovni ishod na razini aktivnosti na temelju odgojno-obrazovnih ishoda predmetnoga kurikuluma, zatim odabrati metodu vrednovanja ostvarenosti ishoda na razini aktivnosti i izraditi primjer vrednovanja za učenje koja će provjeriti ostvarenost svih dijelova oblikovanog ishoda na razini aktivnosti kod svih učenike u razredu. Nakon toga bilo je potrebno osmisliti samu aktivnost te svoj rad predstaviti ostalim kolegama.

U razgovorima za vrijeme i nakon skupa sudionici su željeli čuti više informacija o pedagoškoj dokumentaciji koja trenutno nije ujednačena na razini svih škola i da stručna služba i ravnatelji budu upoznati time. Gotovo na svim skupovima želju su pokazali za još jednim skupom u živo krajem osmog mjeseca jer im je potrebna podrška u vrednovanju, tematskom planiranju i strategijama i metodama učenja

Od 429 učitelja koji su bili prisutni na skupovima evaluacijski upitnik je ispunilo njih 232. Rezultate možete pogledati u nastavku.

99.57 % učitelja i nastavnika je u potpunosti i djelomično zadovoljno organizacijom stručnoga skupa.

Informacije s ovoga stručnog skupa su u potpunosti pomogle i uglavnom pomogle 92.67 % učitelja i nastavnika.

88.79 % učitelja i nastavnika se potpuno slaže i uglavnom slaže da definiranje ishoda aktivnosti pomaže u planiranju nastavnog procesa.

88 % učitelja i nastavnika se potpuno slaže i uglavnom slaže da planiranje vrednovanja nakon planiranja ishoda pomaže u konkretnijem planiranju aktivnosti.

88.79 % % učitelja i nastavnika se potpuno slaže i uglavnom slaže da vrednovanje za učenje i vrednovanje kao učenje potiće učenike na veću aktivnost, odgovornost i razvoj samoregulirajućeg učenja.

87,5 % učitelja i nastavnika se potpuno slaže i uglavnom slaže da se kurikulumsko planiranje poučavanja omogućava usmjeravanje poučavanja na učenika.

88 % učitelja i nastavnika se potpuno slaže i uglavnom slaže da je kurikulumsko planiranje provedivo u njihovoj nastavnoj praksi.

76.72 % učitelja i nastavnika se potpuno slaže i uglavnom slaže da imaju ideju kako napraviti svoj godišnji izvedbeni kurikulum.

81.46  % učitelja i nastavnika se potpuno slaže i uglavnom slaže da su ih edukacije motivirale na primjenu novog načina učenja i poučavanja.

 

Teme o kojima učitelji i nastavnici žele znati više u virtualnim učionicama:

Neki od komentara sudionika:

  • Moderatori su odlični, stručni. Daju mnogo praktičnih primjera s pozitivnim ishodima ali i ukazuju na propuste.
  • Vrlo zanimljivo i vrlo komunikativni predavači. Svi sudionici su bili aktivno uključeni u radionici, te su svi mogli nešto novo naučiti ili dobiti odgovore na pitanja.
  • Pohvale predavačima. Zanimljivi i jasni.
  • Previše vremena potrošenu na stvari koje bi već svi trebali znati. Ne mogu vjerovati da se još objašnjava i odgovara na pitanja gdje se može naći kurikuluma, što su domene, šifre ishoda itd. ..
  • Skupovi su puno korisniji od usavršavanja na loomenu
  • Predavačice su se na vrlo blizak i jednostavan, te pristupačan način trudile što detaljnije demonstrirati kurikularno planiranje uz vrlo lijepo razrađenu prezentaciju. Obje su predavačice bile sinhronizirane i tijekom predavanja iznimno pripremljene. Djelovale su na ostale sudionike vrlo pozitivno i motivirajuće.
  • Jako sam nezadovoljna i ovo mi je sve prekomplicirano.
  • Što se tiče održanog skupa ja sam zadovoljna. Žao mi je što ima toliko drugih problema, straha od novoga, negativnog razmišljanja, nesuglasica i neslaganja, pa se nismo mogli više koncentrirati na ono što nam je možda sada veći prioritet.
  • Dobro i korisno, treba više radionica iz struke na žsvovima.
  • Zanimljivo, primjenjivo, jasnije.
  • Odlično, puno su jasniji novi pojmovi i sigurnije je poći u novu školsku godinu.
  • Tko je riješio Loomen sve je ovo već prošao.
  • Ponoviti sve za jesen.
  • Voditelji su odlično proveli sve aktivnosti.
  • Prvi put upoznajem reformu… Upoznala sam na što ću obratiti pažnju… Prvi korak je bitan… A daljnji koraci me vesele.

Glazbena kultura Glazbena umjetnost izvješće
Podijelite članak:Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin