U razdoblju od 4.lipnja do 4 srpnja 2019. godine diljem Hrvatske održano je 20 stručnih skupova na županijskoj razini za učitelje i nastavnike Glazbene kulture i Glazbene umjetnosti, kao priprema za uvođenje obrazovne reforme u školskoj godini 2019./2020.
Na stručnim skupovima je sudjelovalo ukupno 429 učitelja / učiteljica Glazbene kultura i nastavnika / nastavnica Glazbene umjetnosti. Voditelji radionica Nera Đonlić, Tomislav Seletković, Zrinka Šimunović, Mirjana Horvat, Romana Borš – Mačak i Tina Pajdaš upoznali su sudionike s kurikulumskim planiranjem poučavanja, odnodno vezom između planiranih ishoda učenja, aktivnosti kojom se ishodi ostvaruju te vrednovanjem ostvarenosti ishoda učenja.
Zahvaljujemo voditeljima županijskih i međužupanijskih vijeća na suradnji te školama – domaćinima na gostoprimstvu:
Učitelji i nastavnici povezivali su ishode učenja, aktivnosti i vrednovanja primjenjujući kurikulumski pristup poučavanju. Pratili su svoje napredovanje tijekom učenja, uspješno surađujući u različitim situacijama te proveli samovrednovanje i kolegijalno vrednovanje.
Nakon uvodne refleksije u kojoj su sudionici procijenili vlastito poznavanje osnovnih pojmova o kurikulumskom pristupu poučavanja kratko je predstavljeno kurikulumsko planiranje, kao svojevrstan sažetak edukacije koja je provedena na platformi Loomen u periodu 15. prosinca 2018. do 1. lipnja 2019. godine. Uslijedila je radionica u kojoj su učitelji i nastavnici trebali na osnovu primjera koje su prezentirali voditelji radionica sami izraditi primjer kurikulumskog planiranja na mikrorazini (jedna aktivnost / jedan nastavni sat): oblikovati odgojno-obrazovni ishod na razini aktivnosti na temelju odgojno-obrazovnih ishoda predmetnoga kurikuluma, zatim odabrati metodu vrednovanja ostvarenosti ishoda na razini aktivnosti i izraditi primjer vrednovanja za učenje koja će provjeriti ostvarenost svih dijelova oblikovanog ishoda na razini aktivnosti kod svih učenike u razredu. Nakon toga bilo je potrebno osmisliti samu aktivnost te svoj rad predstaviti ostalim kolegama.
U razgovorima za vrijeme i nakon skupa sudionici su željeli čuti više informacija o pedagoškoj dokumentaciji koja trenutno nije ujednačena na razini svih škola i da stručna služba i ravnatelji budu upoznati time. Gotovo na svim skupovima želju su pokazali za još jednim skupom u živo krajem osmog mjeseca jer im je potrebna podrška u vrednovanju, tematskom planiranju i strategijama i metodama učenja
Od 429 učitelja koji su bili prisutni na skupovima evaluacijski upitnik je ispunilo njih 232. Rezultate možete pogledati u nastavku.
99.57 % učitelja i nastavnika je u potpunosti i djelomično zadovoljno organizacijom stručnoga skupa.
Informacije s ovoga stručnog skupa su u potpunosti pomogle i uglavnom pomogle 92.67 % učitelja i nastavnika.
88.79 % učitelja i nastavnika se potpuno slaže i uglavnom slaže da definiranje ishoda aktivnosti pomaže u planiranju nastavnog procesa.
88 % učitelja i nastavnika se potpuno slaže i uglavnom slaže da planiranje vrednovanja nakon planiranja ishoda pomaže u konkretnijem planiranju aktivnosti.
88.79 % % učitelja i nastavnika se potpuno slaže i uglavnom slaže da vrednovanje za učenje i vrednovanje kao učenje potiće učenike na veću aktivnost, odgovornost i razvoj samoregulirajućeg učenja.
87,5 % učitelja i nastavnika se potpuno slaže i uglavnom slaže da se kurikulumsko planiranje poučavanja omogućava usmjeravanje poučavanja na učenika.
88 % učitelja i nastavnika se potpuno slaže i uglavnom slaže da je kurikulumsko planiranje provedivo u njihovoj nastavnoj praksi.
76.72 % učitelja i nastavnika se potpuno slaže i uglavnom slaže da imaju ideju kako napraviti svoj godišnji izvedbeni kurikulum.
81.46 % učitelja i nastavnika se potpuno slaže i uglavnom slaže da su ih edukacije motivirale na primjenu novog načina učenja i poučavanja.
Teme o kojima učitelji i nastavnici žele znati više u virtualnim učionicama:
Neki od komentara sudionika: