Pripreme učitelja i nastavnika glazbene kulture i glazbene umjetnosti za rad prema novim kurikulumima odvijale su se dijelom na stručnim skupovima i dijelom u virtualnim učionicama.
Prva učionica otvorena je 15. svibnja 2018. godine i namijenjena je učiteljima i nastavnicima iz eksperimentalnih škola. Posebno su pripremljene teme koje su im približile predmetni kurikulum, odnosno njegove tri domene. Upoznali su se s novim načinima i metodama vrednovanja te kurikulumskim planiranjem. Sve teme iz prvog dijela edukacije su za rješavanje bile ponovno dostupne tijekom ljeta – u prvom redu onima koji nisu stigli posvetiti im se prije, ali i onima koji su željeli biti sigurniji u implementaciji kurikulumskog pristupa u novoj školskoj godini. U isto vrijeme ponuđene su i još dvije izborne teme o digitalnim alatima i izradi projekata. U nastavku rada u 2019. godini pripremljene su proširene teme usmjerene na vrednovanje. Učitelji i nastavnici su se dodatno educirali za primjenu tri pristupa vrednovanja različitim aktivnostima: opisivanjem metoda i tehnika vrednovanja, korištenjem digitalnih alata pri vrednovanju te izrađivanjem analitičkih rubrika. Kao refleksija i svojevrsna priprema za novu školsku godinu poslužila je tema vezana uz analizu izrade i provedbe godišnjeg izvedbenog kurikuluma. Tijekom cjelokupnog rada u učionici polaznicima je dodijeljeno 349 znački.
Sljedeća učionica bila je učionica po imenu Glazbena kultura i glazbena umjetnost – pripreme za uvođenje novog kurikuluma. Bila je dostupna od 20. studenog 2018. Ova virtualna učionica je okupljala više savjetnike Agencije za odgoj i obrazovanje i voditelje županijskih stručnih vijeća učitelja i nastavnika predmeta Glazbene kulture i Glazbene umjetnosti. Obuhvatila je teme Kompetencije 21. stoljeća, Promjena paradigme poučavanja, Aktivno učenje i Strategije učenja. U aktivnostima je sudjelovala većina voditelja (15-18), dok ih je 15 ostvarilo uvjete za značku.
Virtualna učionica za sve učitelje i nastavnike glazbene kulture i glazbene umjetnosti otvorena je 15. prosinca 2018. Učitelji i nastavnici imali su priliku u njoj proći 6 tema:
Dodijeljeno je ukupno 1416 znački.
Stručno usavršavanje u virtualnom obliku je novost te predstavlja izazov za velik broj učitelja i nastavnika glazbene kulture i glazbene umjetnosti. Unatoč tome, znatan broj učitelja i nastavnika prepoznao je dobrobiti ovakvog načina usavršavanja kao i veliki potencijal za buduću kolegijalnu suradnju svih učitelja i nastavnika glazbene kulture i glazbene umjetnosti.
Tijekom lipnja i srpnja održano je 20 skupova uživo – na kojima je bilo 429 sudionika.