Novosti

Hrvatski jezik, skupovi uživo – priprema za frontalnu primjenu novih kurikuluma, siječanj 2019.

Hrvatski jezik, skupovi uživo – priprema za frontalnu primjenu novih kurikuluma, siječanj 2019.

Objavljeno: 23. veljače 2019.

Na stručnim skupovima za učitelje i nastavnike predmeta Hrvatski jezik, koji su održani u 43 gradova i sela u 53 osnovnih i srednjih škola diljem cijele Hrvatske od 7. siječnja do 11. veljače 2019., sudjelovalo je 1618 učitelja hrvatskog jezika iz osnovnih škola i 869 nastavnika hrvatskog jezika iz srednjih škola – ukupno 2 487.

Stručne skupove održale su Anita Šojat, Diana Greblički-Miculinić, Nataša Sajko i Nikolina Marinić.

Zahvaljujemo voditeljicama i voditeljima županijskih stručnih vijeća na odličnoj i profesionalnoj organizaciji skupova te ravnateljima i zaposlenicima škola domaćina u kojima su se održavali skupovi na srdačnoj suradnji:

  • Osnovna škola Mokošica, Nova Mokošica
  • Prva gimnazija Varaždin, Varaždin
  • Osnovna škola Bol, Split
  • Obrtnička škola Koprivnica, Koprivnica
  • Osnovna škola Fausta Vrančića, Šibenik
  • Komercijalna i trgovačka škola Bjelovar, Bjelovar
  • Osnovna škola Stjepana Radića, Bibinje
  • Gimnazija Antuna Gustava Matoša, Zabok
  • Osnovna škola Zrinskih i Frankopana, Otočac
  • Gimnazija Velika Gorica, Velika Gorica
  • Srednja škola Metković, Metković
  • Turističko-ugostiteljska škola Split, Split
  • Gradska knjižnica i čitaonica Pula, Pula
  • Osnovna škola Ivana Gorana Kovačića, Delnice
  • Osnovna škola „Eugen Kumičić“, Rijeka
  • Gimnazija Antuna Vrančića, Šibenik
  • Osnovna škola Draganići, Draganić
  • Gradska knjižnica Zadar
  • Osnovna škola Molve, Molve
  • Osnovna škola Nedelišće – Područna škola Pušćine, Pušćine
  • Osnovna škola Novi Marof, Novi Marof
  • Osnovna škola Rovišće, Rovišće
  • Srednja škola Krapina, Krapina
  • Osnovna škola 22. lipnja, Sisak
  • Srednja škola Jelkovec, Sesvete
  • Osnovna škola Suhopolje, Suhopolje
  • Osnovna škola Josipa Zorića, Dugo Selo
  • Osnovna škola Bogumila Tonija, Samobor
  • Osnovna škola „Matija Gubec“, Cernik
  • Prirodoslovna škola Vladimira Preloga, Zagreb
  • Državni arhiv, Vukovar
  • Osnovna škola Sveta Klara, Zagreb
  • Prirodoslovna i grafička škola Rijeka, Rijeka
  • Osnovna škola Jagode Truhelke, Osijek
  • Pazinski kolegij, Pazin
  • Osnovna škola Sesvetski Kraljevec, Sesvetski Kraljevec
  • Osnovna škola Malešnica, Zagreb
  • Osnovna škola Ljudevita Gaja, Osijek
  • Ekonomska i turistička škola Karlovac, Karlovac
  • Srednja škola Petrinja, Petrinja
  • Osnovna škola Ksavera Šandora Gjalskog, Zagreb
  • Osnovna škola Dobriše Cesarića, Zagreb
  • Gimnazija Požega, Požega
  • Gimnazija „Matija Mesić“, Slavonski Brod
  • Isusovačka klasična gimnazija s pravom javnosti, Osijek
  • Srednja škola Isidora Kršnjavoga, Našice
  • Gimnazija Matije Antuna Reljkovića, Vinkovci
  • Strukovna škola Virovitica, Virovitica
  • Srednja škola Plitvička jezera, Korenica

Više od polovice svih sudionika stručnih skupova ispunilo je evaluacijski obrazac.

Organizacijom stručnog skupa u potpunosti je zadovoljno 79 % učitelja i nastavnika. Sudionici su izrazili zadovoljstvo pozitivnim komentarima:

Sve je bilo zanimljivo, poticajno i pozitivno.

Skup je bio dobro koncipiran i zanimljiv.

Skup je protekao u ugodnom ozračju uz korisne informacije koje su bile motivirajuće.

Skup je bio poučan, a prije svega me oslobodio stresa i napetosti.

Skup mi je otvorio drugačije poglede na cijeli ovaj proces i otvorena sam za nova iskustva.

Skup je na mene djelovao motivacijski, osjećala sam se dobro i smanjio se strah od promjena.

Lijepo je u pozitivnoj atmosferi razmijeniti iskustva i informacije  sa svojim kolegama. Ovakvi skupovi bi se trebali održavati i češće.

Sve je bilo odlično, korisno, sad samo trebamo nastaviti u istom smjeru…i ne odustajati.

Skup je bio koristan. Informacije koje sam saznala upotpunile su mi sliku Škole za život. Nadam se da će ju ostali skupovi oblikovati u potpunosti.

Teme stručnog skupa:

  1. Zašto trebamo promjene?
  2. Škola za život
  3. Virtualne učionice u obrazovnoj reformi
  4. Digitalni metodički priručnici, OneNote
  5. Rješavanje problema
  6. Zaključci i evaluacija

Na stručnim skupovima bilo je riječi o tome zašto su nam potrebne promjene u obrazovanju. Razgovaralo se o eksperimentalnom programu Škola za život i daljnjim planovima u provođenju obrazovne reforme.

Istaknuta je potreba za osobnim i profesionalnom razvojem učitelja i nastavnika te kompetencijama koje bi trebali razvijati učenici u školi.

U rad virtualnih učionica za učitelje i nastavnike predmeta Hrvatski jezik uključeno je više od 3200 kolegica i kolega. Razgovaralo se o novom pristupu stručnom usavršavanju i o potrebama, prednostima i obilježjima ovakvog načina rada i suradnje. Predstavljeni su metodički priručnici za peti razred i prvi razred srednjih škola te digitalni alat u kojem su izrađeni, OneNote. U jednom od radioničkih dijelova učitelji i nastavnici upoznati su s problemskim zadatcima i prednostima njihovog uključivanja u učenje i poučavanje.

Učitelji i nastavnici u svojim komentarima ističu koliko im je stručni skup uklonio nedoumice vezane uz provedbu obrazovne reforme i važnost međusobne suradnje. Velik dio navodi kako su ih na stručnom skupu ohrabrile i osnažile predavačice koje nazivaju „srdačnima, susretljivima, profesionalnima, poticajnima, pristupačnima, interesantnima, pozitivnima, dinamičnima…“

Održani skup dodatno me motivirao za rad u novom obrazovnom razdoblju koje slijedi, sadržavao je korisne informacije, materijale i izvrsne konkretne primjere za rad s učenicima. Osim toga, sada osjećam veliko olakšanje zbog veoma pristupačnih i profesionalnih mentorica na koje se možemo osloniti u bilo kojem trenutku kada nam zatreba pomoć.

Kolegice predavačice su iz naših redova i potpuno razumiju naše probleme.

Zadovoljna sam održanim stručnim skupom, mentorice su bile detaljne i jasne, a dobivene informacije korisne.

Skup je bio koristan, a predavačice pripremljene, stručne, sposobne i imaju izvrsnu komunikaciju sa sudionicima.

Ugodna atmosfera, dobra organizacija, simpatične i educirane predavačice.

Pohvale mentoricama na ohrabrenjima i razumijevanju.

Sudionici stručnih skupova prema godinama staža u obrazovanju:

Svoju su aktivnost na stručnom skupu učitelji i nastavnici ocijenili ocjenom 3,72.

Evaluacijski obrazac pokazao je da je 11,9 % učitelja i nastavnika u potpunosti pročitalo kurikulum predmeta Hrvatski jezik, 61,7 % djelomično, a 26,3 % uglavnom ili uopće nije. 91,7 % sudionika smatra da se metode i oblici rada o kojima je bilo riječi na stručnom skupu mogu primijeniti i u njihovim učionicama. 93,9 % smatra da je rješavanje problema primjenjivo u nastavi. 89,3 % sudionika smatra da se odlično ili uglavnom odlično snalaze u virtualnim učionicama, a 79,6 % se uglavnom ili potpuno slaže da razmjena ideja i materijala za nastavu te uporaba digitalnih priručnika mogu doprinijeti smanjenju administracije.

Na budućim stručnim skupovima učitelji i nastavnici žele razgovarati o vrednovanju, primjeni novih metoda poučavanja, planiranju poučavanja i ishodima i o digitalnim alatima.

 

 

Hrvatski jezik izvješće
Podijelite članak:Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin