Na stručnim skupovima za učitelje i nastavnike predmeta Hrvatski jezik, koji su održani u 43 gradova i sela u 53 osnovnih i srednjih škola diljem cijele Hrvatske od 7. siječnja do 11. veljače 2019., sudjelovalo je 1618 učitelja hrvatskog jezika iz osnovnih škola i 869 nastavnika hrvatskog jezika iz srednjih škola – ukupno 2 487.
Stručne skupove održale su Anita Šojat, Diana Greblički-Miculinić, Nataša Sajko i Nikolina Marinić.
Zahvaljujemo voditeljicama i voditeljima županijskih stručnih vijeća na odličnoj i profesionalnoj organizaciji skupova te ravnateljima i zaposlenicima škola domaćina u kojima su se održavali skupovi na srdačnoj suradnji:
Više od polovice svih sudionika stručnih skupova ispunilo je evaluacijski obrazac.
Organizacijom stručnog skupa u potpunosti je zadovoljno 79 % učitelja i nastavnika. Sudionici su izrazili zadovoljstvo pozitivnim komentarima:
Sve je bilo zanimljivo, poticajno i pozitivno.
Skup je bio dobro koncipiran i zanimljiv.
Skup je protekao u ugodnom ozračju uz korisne informacije koje su bile motivirajuće.
Skup je bio poučan, a prije svega me oslobodio stresa i napetosti.
Skup mi je otvorio drugačije poglede na cijeli ovaj proces i otvorena sam za nova iskustva.
Skup je na mene djelovao motivacijski, osjećala sam se dobro i smanjio se strah od promjena.
Lijepo je u pozitivnoj atmosferi razmijeniti iskustva i informacije sa svojim kolegama. Ovakvi skupovi bi se trebali održavati i češće.
Sve je bilo odlično, korisno, sad samo trebamo nastaviti u istom smjeru…i ne odustajati.
Skup je bio koristan. Informacije koje sam saznala upotpunile su mi sliku Škole za život. Nadam se da će ju ostali skupovi oblikovati u potpunosti.
Teme stručnog skupa:
Na stručnim skupovima bilo je riječi o tome zašto su nam potrebne promjene u obrazovanju. Razgovaralo se o eksperimentalnom programu Škola za život i daljnjim planovima u provođenju obrazovne reforme.
Istaknuta je potreba za osobnim i profesionalnom razvojem učitelja i nastavnika te kompetencijama koje bi trebali razvijati učenici u školi.
U rad virtualnih učionica za učitelje i nastavnike predmeta Hrvatski jezik uključeno je više od 3200 kolegica i kolega. Razgovaralo se o novom pristupu stručnom usavršavanju i o potrebama, prednostima i obilježjima ovakvog načina rada i suradnje. Predstavljeni su metodički priručnici za peti razred i prvi razred srednjih škola te digitalni alat u kojem su izrađeni, OneNote. U jednom od radioničkih dijelova učitelji i nastavnici upoznati su s problemskim zadatcima i prednostima njihovog uključivanja u učenje i poučavanje.
Učitelji i nastavnici u svojim komentarima ističu koliko im je stručni skup uklonio nedoumice vezane uz provedbu obrazovne reforme i važnost međusobne suradnje. Velik dio navodi kako su ih na stručnom skupu ohrabrile i osnažile predavačice koje nazivaju „srdačnima, susretljivima, profesionalnima, poticajnima, pristupačnima, interesantnima, pozitivnima, dinamičnima…“
Održani skup dodatno me motivirao za rad u novom obrazovnom razdoblju koje slijedi, sadržavao je korisne informacije, materijale i izvrsne konkretne primjere za rad s učenicima. Osim toga, sada osjećam veliko olakšanje zbog veoma pristupačnih i profesionalnih mentorica na koje se možemo osloniti u bilo kojem trenutku kada nam zatreba pomoć.
Kolegice predavačice su iz naših redova i potpuno razumiju naše probleme.
Zadovoljna sam održanim stručnim skupom, mentorice su bile detaljne i jasne, a dobivene informacije korisne.
Skup je bio koristan, a predavačice pripremljene, stručne, sposobne i imaju izvrsnu komunikaciju sa sudionicima.
Ugodna atmosfera, dobra organizacija, simpatične i educirane predavačice.
Pohvale mentoricama na ohrabrenjima i razumijevanju.
Sudionici stručnih skupova prema godinama staža u obrazovanju:
Svoju su aktivnost na stručnom skupu učitelji i nastavnici ocijenili ocjenom 3,72.
Evaluacijski obrazac pokazao je da je 11,9 % učitelja i nastavnika u potpunosti pročitalo kurikulum predmeta Hrvatski jezik, 61,7 % djelomično, a 26,3 % uglavnom ili uopće nije. 91,7 % sudionika smatra da se metode i oblici rada o kojima je bilo riječi na stručnom skupu mogu primijeniti i u njihovim učionicama. 93,9 % smatra da je rješavanje problema primjenjivo u nastavi. 89,3 % sudionika smatra da se odlično ili uglavnom odlično snalaze u virtualnim učionicama, a 79,6 % se uglavnom ili potpuno slaže da razmjena ideja i materijala za nastavu te uporaba digitalnih priručnika mogu doprinijeti smanjenju administracije.
Na budućim stručnim skupovima učitelji i nastavnici žele razgovarati o vrednovanju, primjeni novih metoda poučavanja, planiranju poučavanja i ishodima i o digitalnim alatima.