Novosti

Istraživanje pokazalo da su učitelji spremni za reformu

Istraživanje pokazalo da su učitelji spremni za reformu

Objavljeno: 26. srpnja 2019.

Evaluacija rezultata eksperimentalnoga programa pokazuje da su učitelji spremniji za reformu nego što sami na početku procjenjuju, a svakako spremniji nego što se javnosti prikazuje.

U učitelje i nastavnike trebamo imati povjerenja, razumjeti njihove bojazni, ali i dati im konkretnu podršku – što mi i činimo. Velika većina učitelja se savjesno pripremala i uspješno je sudjelovala u edukacijama uživo u tri perioda te u virtualnim učionicama kroz osam mjeseci kontinuirano. “izjavila je ministrica Divjak.

Analiza rezultata prve (inicijalne, prosinac 2018. – veljača 2019.) i druge (finalne, lipanj 2019.) primjene upitnika u sklopu evaluacije eksperimentalnog programa „Škola za život” koju je proveo Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje, pokazuju kako su učitelji pozitivnije ocijenili svoje kompetencije za provedbu reforme u finalnoj u odnosu na inicijalnu samoprocjenu.

Prema dobivenim rezultatima gotovo sve procjene upućuju na to da je zadovoljstvo eksperimentalnim programom bilo pozitivnije u finalnom nego u inicijalnom mjerenju. Također, sve procjene kojima je mjereno zadovoljstvo učitelja edukacijama u sklopu eksperimentalnog programa bile su pozitivnije u finalnom nego u inicijalnom mjerenju.

Vezano uz rezultate zadovoljstva edukacijama (sudjelovalo 29.133 sudionika na 838 radionica u lipnju i srpnju, a to je treća u nizu edukacija uživo) za frontalnu provedbu kurikularne reforme na uzorku od 12.091 ispitanika  njih 92 %  se u potpunosti ili uglavnom slaže da su im informacije dobivene na skupovima tijekom lipnja i srpnja pomogle u razumijevanju promjena vezanih za planiranje poučavanja. 83 %, dakle 10 064 učitelja i nastavnika, u potpunosti ili uglavnom se slažu da su ih edukacije motivirale na primjenu novih načina učenja i poučavanja.

Broj učitelja i nastavnika koji su tijekom osam mjeseci (od prosinca 2018. do lipnja 2019. godine) kontinuirano sudjelovali i bili aktivni u virtualnim učionicama (Loomen) i stručnim skupovima uživo je u prosjeku 30.000 mjesečno.

Svi podaci govore da je najveći dio učitelja i nastavnika koji ulaze u frontalnu provedbu odgovorno pristupio pripremi i edukacijama, da su bili zadovoljni sa njima, a na temelju podataka iz evaluacije eksperimentalnog programa možemo zaključiti da su učitelji i nastavnici spremniji nego što su na početku mislili.

evaluacija
Podijelite članak:Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin