Često postavljena pitanja

Izbor i imenovanje ravnatelja

Izbor i imenovanje ravnatelja

Objavljeno: 04. lipnja 2020.

ČESTA PITANJA I ODGOVORI

U odgovorima su navedena rješenja i prijedlozi koji su sada relevantni. Međutim, s obzirom na stalnu promjenu epidemiološke situacije promjene su moguće iz dana u dan. Molimo vas pratite najnovije odgovore na često postavljana pitanja, a zanemarite one ranijeg datuma ako postoji odgovor na slično pitanje novijeg datuma.


MOŽE LI ŠKOLA RASPISATI NATJEČAJ ZA RAVNATELJA

Naš ravnatelj odlazi u starosnu mirovinu 1. 9. 2020. godine. S obzirom na to da su ponovno dopuštene natječajne procedure za zapošljavanja, zanima me smije li se raspisati i provesti natječaj za ravnatelja?

Vezano uz nove preporuke Hrvatskoga zavoda za javno zdravstvo i donošenje Odluke o načinu izvođenja nastave u osnovnim i srednjim školama kao i na visokim učilištima te obavljanju redovnog rada ustanova predškolskog odgoja i obrazovanja (Narodne novine, broj 55/2020.), natječajni postupak i procedura izbora i imenovanja ravnatelja provodi se u skladu s odredbama članka 127. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi.

Za vrijeme važenja Odluke o proglašenju epidemije bolesti COVID-19 škole trebaju provesti postupak imenovanja ravnatelja uz pridržavanje preporuka Hrvatskoga zavoda za javno zdravstvo.

 

POSTUPAK IZBORA RAVNATELJA NAKON OBUSTAVE POSTUPKA

Dana 10. travnja 2020. godine Školski odbor Osnovne škole „Vladimir Nazor“ Ploče, sukladno vašoj uputi od 20. ožujka 2020., donio je Odluku o obustavi postupka imenovanja ravnateljice na temelju natječaja koji je objavljen 26. veljače 2020. u Narodnim novinama i na mrežnim stranicama škole.

Kako je epidemiološka situacija promijenjena i nastava se ponovno izvodi u školama i može se uspostaviti redoviti radni proces, mišljenja smo da trebamo nastaviti postupak izbora i imenovanja ravnatelja.

Međutim, imamo pravnih dvojbi na koji način ćemo nastaviti provoditi postupak izbora i imenovanja ravnatelja.

Nastavljamo li postupak tamo gdje smo stali (sazivanjem Učiteljskog vijeća, Vijeća roditelja i skupa radnika na kojem će kandidat predstaviti program rada i provest će se glasovanje) ili moramo raspisati novi natječaj?

Škole koje su zbog epidemije obustavile postupak dužne su provesti novi postupak. Naime, postupak natječaja obustavlja se odlukom ako se popunjavanje radnog mjesta ne može provesti zbog bitno promijenjenih okolnosti nakon raspisivanja javnog natječaja. Dakle, natječaji za izbor i imenovanje ravnatelja obustavljeni su zbog epidemije koronavirusa te ih nije moguće nastaviti, već je potrebno provesti novi postupak.

 

Može li se nastaviti postupak imenovanja ravnatelja u slučaju da nije donesena odluka o obustavi postupka?

Mogućnost nastavka postupka ovisi o rokovima koji su propisani Zakonom o ustanovama (Narodne novine, br. 76/93., 29/97., 47/99., 35/08. i 127/19.).

Naime, člankom 41. navedenoga zakona propisano je da se u natječaju objavljuju „uvjeti koje mora ispunjavati kandidat, vrijeme za koje se imenuje, rok do kojeg se primaju prijave kandidata i rok u kojemu će prijavljeni kandidati biti obaviješteni o izboru“.

Tako „rok do kojeg se primaju prijave kandidata ne može biti kraći od osam dana od dana objave natječaja, a rok u kojem se kandidati obavještavaju o izboru ne može biti dulji od četrdeset i pet dana od dana isteka roka za podnošenje prijava.

Slijedom navedenoga, u slučaju ako je od roka za podnošenje prijava kandidata prošlo više od 45 dana, škola je dužna provesti novi postupak za izbor i imenovanje ravnatelja/ica.

 

 

 


Podijelite članak:Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin