Novosti

Kemija, skupovi uživo – priprema za frontalnu primjenu novih kurikuluma, siječanj i veljača 2019.

Kemija, skupovi uživo – priprema za frontalnu primjenu novih kurikuluma, siječanj i veljača 2019.

Objavljeno: 19. veljače 2019.

Na skupovima u sklopu stručnog usavršavanja učitelja Kemije na županijskoj i lokalnoj razini Obrazovna reforma Škola za život tijekom od 4. do 31. siječnja 2019. sudjelovalo je oko 953 učitelja i nastavnika iz čitave Hrvatske. Održano je ukupno 21 skup.

Edukacije su vodili članovi mentorskog tima Kemija: Sonja Rupčić Petelinc, Dubravka Turčinović, Renata Ruć Funčić, Marina Luetić, Mihaela Vrbnjak Grđan i Saša Lakić.

U organizaciji skupova sudjelovali su voditelji Županijskih stručnih vijeća za nastavnike kemije, a domaćini održanih skupova bili su: Prva riječka hrvatska gimnazija, OŠ Zrinskih i Frankopana iz Otočca, VI. OŠ Varaždin, Gimnazija “Matija Mesić” iz Slavonskog Broda, OŠ Rudeš iz Zagreba, OŠ “Đuro Ester” iz Koprivnice, Pridoslovno-tehnička škola iz Splita, III. Gimnazija Osijek, OŠ Gradina, Gimnazija Metković, I. Osnovna škola Petrinja, OŠ Veli Vrh Pula, Gimnazija Antuna Matije Reljkovića iz Vinkovaca, Osnovna škola Švarča iz Karlovca, Gimnazija Požega, III. Gimnazija iz Zagreba, OŠ Petra Zrinskog iz Zagreba, SŠ Krapina, OŠ Krune Krstića iz Zadra, OŠ Brodarica iz Brodarica i OŠ dr. Ante Starčević iz Zagreba.

Teme edukacija su bile:

  1. Zašto trebamo promjene?
  2. Škola za život
  3. Virtualne učionice u obrazovnoj reformi
  4. Digitalni metodički priručnici, OneNote
  5. Rješavanje problema

Skupovi su održani u vrlo pozitivnom ozračju, otvorenoj raspravi kroz interaktivnu razmjenu mišljenja i ideja svih sudionika skupova.



Na skupovima se raspravljalo o promjenama koje se uvode novim Kurikulumom nastavnog predmeta Kemija, za koje su sudionici skupa i pokazali najveći interes. U okviru toga prezentirani su i obrađeni Metodički priručnici za 7.razred osnovne škole i 1.razred srednje škole. Nastavnici izuzetno pohvaljuju metodičke priručnike, osim predloženih aktivnosti za ostvarivanje odgojno-obrazovnih ishoda, posebno u onom dijelu koji se odnosi na planiranje nastave, projektno planiranje, vrednovanje te popis potrebnog pribora i kemikalija za izvođenje nastave za koje nalaze da su im nadasve korisni u svakodnevnom radu.

Specifičnost edukacije putem vitrualnih učionica istaknuta je kao novi oblik edukacije. Nastavnici sudionici skupa ističu kao najvrjednije razmjenu iskustava s ostalim nastavnicima u školama, mogućnost primjene i adaptacije raznih ideja koje obogaćuju nastavni proces i nastavu čine interesantnijom, čime se i znatno povećava motivacija učenika kao neposrednih sudionika nastavnog procesa.

Na pitanje o kojim bi temama željeli saznati više u virtualnim učionicama ili na stručnim skupovima uživo, najveći broj sudionika navodi vrednovanje, zatim o uporabi digitalne tehnologije u nastavi i novim metodama poučavanja, te primjenu inkluzivnih praksi u nastavni proces.

Održan radionički dio vezan uz problemsku nastavu u kojem su sudionici vrlo aktivno sudjelovali povezujući zadatke s iskustvima iz nastave.

Kao problem u dosljednoj provedbi promjena u nastavi sudionici navode neopremljenost (nedostatak materijalnih sredstava za nabavu pribora i kemikalija, te nedostatak stručnog osoblja, primjerice tehničara, kao nužnu pomoć za pripremanje potrebnog pribora i kemikalija za učeničko izvođenje pokusa) i neadekvatnost prostora (specijalizirane učionice) u kojima se odvija nastava Kemije.

Neki osvrti sudionika skupova:

Skup je koristan jer daje nastavnicima uvid u potporu koju će imati tijekom reforme. Dobili smo vrlo korisne informacije koje su nam pomogle razumjeti što nas čeka u reformi Škola za život.

Strahovi i negativno mišljenje o reformi su se malo smanjili. Konačno sam upoznata sa konkretnim promjenama u kurikulumu. Ipak se digitalitacija neće forsirati u svemu i uvijek. Pokus je u središtu kemije bio i ostao.

Sviđa mi se. Danas sam osvijestila da su sadržaji koji će se od sljedećeg školske godine koristiti u nastavi kemije puno bolje raspoređeni. Krećem optimistično i zadovoljno dalje.

Jako je dobro što su svi sudionici uključeni u zanimljive zadatke. Posebno su mi zanimljivi bili zadaci i njihovo rješavanje.

Nisam rekla na skupu da je ovo vrijeme uvođenja Škole za život idealno za mijenjanje slike o učitelju u društvu, jer imamo jasne pokazatelje koliko učitelji dodatno rade.

Mentorica je bila jasna, detaljna odgovorila je jasno na ponuđena pitanja. Smatram da je skup bio koristan.

Nakon održano skupa, sretna sam što radim u Školi za Život. Voditeljica je s lakoćom, razumijevanjem i konkretnošću povećala moju motiviranost za rad.

Izvrsno pripremljen, predavanje zanimljivo i jezgrovito, a sve informacije iznimno vrijedne. Ipak je ovo nešto novo i svaka informacija je zlata vrijedna.

Skup je bio vrlo koristan i zanimljiv. Drago mi je da smo imali prilike ćuti i kolegicu koja već radi u eksperimentalnom programu.

Skup je bio izrazito zanimljiv jer je bio vrlo koncizan, dinamičan te je od nas nastavnika uključivao zajednički rad. Svidjelo mi se što je jasno iznesen program (konkretno za nastavni predmet Kemija) za srednje škole s kojim se kreće od sljedeće nastavne godine.

Na održanom skupu smo dobili dosta informacija u kojem smjeru se treba odvijati ˝Škola za život˝. Smatram kako mi kao učitelji još uvijek nismo dovoljno spremni za taj projekt ili smo se previše uljuljali u ZONI UGODE. Sviđa mi se to što ćemo dobiti metodičke priručnike iz kemije, pomoću kojih ćemo se moći orijentirati u nastavnim planovima i programima.  

Jako mi se sviđa što je u novom pristupu u nastavi kemije naglasak i dalje na eksperimentu. Mentori su susretljivi i stoje na raspolaganju za bilo kakav upit. Dane su konkretne informacije koje su me zanimale.

izvješće Kemija
Podijelite članak:Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin