Upitnik-izvješće ravnatelja provelo se u vremenu od 10. do 20. travnja 2020. u platformi Loomenu u virtualnoj učionici za ravnatelje osnovnih i srednjih škola, centara za odgoj i obrazovanje i učeničkih domova. Cilj je upitnika-izvješća da se prikupe mišljenja o provođenju nastave daljinu i analiziraju izvješća o radu škola tijekom prvog mjeseca nastave na daljinu od 16. ožujka do 16.travnja.
Odgovor na upitnik je dostavilo 1339 ravnatelja osnovnih i srednjih škola, centara za odgoj i obrazovanje i učeničkih domova. U sljedećoj je tablici prikazana je struktura sudionika.
Ravnatelj | Postotak | Ukupno |
OŠ | 66% | 889 |
Centar za odgoj i obrazovanje | 2% | 31 |
SŠ – strukovna | 21% | 283 |
SŠ – umjetnička | 3% | 45 |
SŠ – gimnazija | 11% | 155 |
OŠ – umjetnička | 2% | 33 |
Ukupno | 1339 |
U prvom dijelu su ravnatelji upisivali podatke oko strukture zaposlenih u školama, broja učenika i razrednih odjela. Više od polovice škola ima između 150 i 500 učenika, a oko jedne trećine škola ima i područne škole.
Odgovor | Postotak | Ukupno |
Manje od 50 | 3% | 43 |
Između 50 i 150 | 18% | 248 |
Između 151 i 300 | 25% | 345 |
Između 300 i 500 | 27% | 366 |
Između 501 i 800 | 20% | 273 |
Više od 800 | 5% | 64 |
Ukupno | 100% | 1339 |
Prema izvješćima ravnatelja ukupno je u školama oko 3700 stručnih suradnika, od toga je njih najviše u osnovnim školama. Stručni suradnici su izuzetno važni zbog potpore učenicima i nastavnicima, a to posebno dolazi do izražaja tijekom nastave na daljinu. Knjižničara u sustavu ima 1262 (1090 FTE), 1135 pedagoga (1129 FTE), 201 socijalni pedagog (185 FTE), 633 psihologa (556 FTE), 197 edukatora-rehabilitatora (179 FTE), 204 logopeda (178 FTE), 40 medicinskih sestara/tehničara i ostalih stručnih suradnika. Pri tome gotovo sve škole imaju knjižničara i pedagoga (nemaju centri i učenički domovi).
Izaberite koje stručne suradnike imate: | ||
Odgovor | Postotak | Ukupno |
Knjižničar | 90% | 1217 |
Pedagog | 83% | 1129 |
Socijalni pedagog | 15% | 198 |
Psiholog | 45% | 613 |
Edukator-rehabilitator | 13% | 182 |
Logoped | 14% | 191 |
Medicinska sestra/tehničar | 1% | 16 |
Ostalo | 2% | 29 |
Nema stručnih suradnika | 4% | 48 |
Ukupno | 100% | 1339 |
U drugom dijelu ravnatelji su odgovarali na pitanja vezana uz način provođenja nastave na daljinu i to preko pitanja s višestrukim odgovorima te pitanjima otvorenoga tipa.
S tvrdnjom da se škola uspješno izvodi na daljinu slaže se u potpunosti ili uglavnom slažu se svi ravnatelji.
A svi ravnatelji se slažu ili se uglavnom slažu da su se nastavnici prilagodili nastavi na daljinu.
Da svi učitelji i nastavnici imaju opremu za rad na daljinu u potpunosti se slaže 85% ravnatelja, a 13% se uglavnom slaže. Svega 2% (odnosno njih 14) se ne slaže ili se uglavnom ne slaže da je tako.
Odgovor | Postotak | Ukupno |
U potpunosti se slažem | 85% | 1150 |
Uglavnom se slažem | 13% | 175 |
Uglavnom se ne slažem | 1% | 7 |
U potpunosti se ne slažem | 1% | 7 |
Ukupno | 100% | 1339 |
Nadalje, vezano uz to imaju li učenici opremu za nastavu na daljinu 50% se u potpunosti slaže, a 45% se uglavnom slaže, dok se 4% ne slaže ili se uglavnom ne slaže.
Svi učenici imaju opremu za rad u nastavi na daljinu. | Postotak | Ukupno |
U potpunosti se slažem | 50% | 674 |
Uglavnom se slažem | 45% | 613 |
Uglavnom se ne slažem | 3% | 45 |
U potpunosti se ne slažem | 1% | 7 |
Ukupno | 100% | 1339 |
Također je velika većina ravnatelja zadovoljna sudjelovanjem stručnih suradnika u nastavi na daljinu. Međutim 26 ravnatelja (2%) s tim se uopće ne slaže.
Vezano uz to je i pitanje individualizacije nastave za učenike s teškoćama. Oko 7% ravnatelja ipak nije zadovoljno kako se rad s učenicima s teškoćama odvija u njihovoj školi.
Što se tiče rada s darovitim učenicima i dalje je pozitivna slika, ali je ovdje 9% ravnatelja nezadovoljno s time kako se radi s darovitim učenicima i pristupom kojeg kreiraju učitelji i stručni suradnici.
Gotovo svi ravnatelji (97%) su zadovoljni potporom koju dobivaju s nacionalne razine od MZO-a, CARNET-a i nadležnih agencija.
Od 4 ravnatelja 3 su provela anketu među učiteljima i nastavnicima (75%), a gotovi si preostali to namjerava učiniti tijekom travnja. Anketu među učenicima provelo je 73% ravnatelja i velika većina ostalih to želi napraviti u travnju.
Na pitanje jesu li nastavnici održali sat razrednog odjela 80% ravnatelja tvrdi da su to napravili svi nastavnici, a 14% da je to napravila većina nastavnika.
Nadalje, 78% ravnatelja tvrdi su svi nastavnici održali učiteljska, nastavnička ili razredna vijeća, a 16% da je to učinila većina nastavnika.
Roditeljske sastanke još uvijek većina nastavnika nije održala. Preoporuka je da se održe.
Ukupno 92% ravnatelja je do trenutka predaje upitnika održano je učiteljsko/nastavničko vijeće na kojem smo analizirali i planirali vrednovanje i ocjenjivanje. Vijeća s tom temom svi trebaju održati.
Velikoj većini (83%) Upute su jasne, a 15% ima dodatnih pitanja, a 1% puno nepoznanica.
Postavljeno je i pitanje korisnosti Uputa za vrednovanje i ocjenjivanje u nastavi na daljinu koje je MZO objavio i velika većina je odgovorila su da se korisne, ali bilo je i pitanja i nedoumica.
Jesu li Upute za vrednovanje i ocijenjene kao jasne i korisne? (Sintetizirajte raspravu s učiteljskog/nastavničkog vijeća) | ||
Ukupno | ||
Jasno je, a škola razrađuje detalje u sklopu svoje autonomije. | 83% | 1121 |
Imamo neke nedoumice oko vrednovanja i ocjenjivanja koje ću navesti u sljedećem pitanju. | 15% | 205 |
Imamo puno pitanja i nepoznanica koje ću navesti u sljedećem pitanju. | 1% | 13 |
Ukopno | 100% | 1339 |
Većina njih je također napisala da nastavnici do kraja nastavne godine mogu za veliku većinu predmeta učenike ocijeniti s dvije ocjene u skladu s Uputama.
Prema vašem mišljenju, jesu li nastavnici u mogućnosti dodijeliti po dvije ocjene iz svakog predmeta do kraja školske godine. | ||
Odgovor | Postotak | Ukupno |
Mogu | 77% | 1036 |
Mogu za većinu predmeta | 22% | 290 |
Mogu za neke predmete | 1% | 8 |
Ne mogu niti za jedan | 0% | 5 |
Ukupno: | 100% | 1339 |
Napravljena je i analiza za koje predmeta nastavnici imaju problema s ocjenjivanjem u nastavi na daljinu i u nastavku su dani rezultati.
Ako se za neke predmete ne mogu dodijeliti po dvije ocjene u skladu s Uputom o vrednovanju i ocjenjivanju označite koji su to predmeti. Sintetizirajte raspravu s učiteljskog/nastavničkog vijeća, a odgovorite samo za svoju razinu i vrstu škole. | ||
Odgovor | Postotak | Ukupno |
Svi predmeti u razrednoj nastavi | 4% | 52 |
Predmeti s pretežno odgojnom komponentom u OŠ | 24% | 321 |
Neki stručni predmeti u srednjim strukovnim školama. | 4% | 56 |
Ocjenu iz praktičnog rada/prakse u srednjoj strukovnoj školi. | 14% | 192 |
Neki stručni predmeti u srednjim umjetničkim školama | 2% | 22 |
Izborni predmeti | 2% | 32 |
Upišite ostalo što nije navedeno ili dodatno pojasnite | 54% | 722 |
Ukupno: | 100% | 1339 |
Ako se za neke predmete ne mogu dodijeliti po dvije ocjene u skladu s Uputom o vrednovanju i ocjenjivanju označite koji su to predmeti. | ||
Odgovor | Postotak | Ukupno |
Likovna kultura | 16% | 44 |
Glazbena kultura | 30% | 85 |
Tjelesna i zdravstvena kultura | 88% | 247 |
Tehnička kultura | 16% | 44 |
Ukupno: | 21% | 282 |
Ako se za neke predmete ne mogu dodijeliti po dvije ocjene u skladu s Uputom o vrednovanju i ocjenjivanju označite koji su to predmeti. | ||
Odgovor | Postotak | Ukupno |
Drugi strani jezik | 32% | 8 |
Informatika | 4% | 1 |
Vjeronauk | 16% | 4 |
Etika | 12% | 3 |
Neki drugi izborni predmet | 52% | 13 |
Rezultati ovog upitnika uzeti su obzir kod planiranja daljnjih aktivnosti vezano uz provođenje nastave na daljinu te su prikazani i na sastanku ministrice s ravnateljima u travnju 2020.