Na skupovima u sklopu stručnog usavršavanja učitelja Likovne kulture i Likovne umjetnosti na županijskoj i lokalnoj razini Obrazovna reforma Škola za život tijekom siječnja 2019.god. sudjelovalo je oko 580 učitelja i nastavnika iz čitave Hrvatske. Održana su ukupno 22 skupa; 16 za učitelje likovne kulture (437 sudionika) i 6 za nastavnike likovne umjetnosti (143 sudionika).
Voditeljice edukacija bile su: Gordana Košćec Bousfield, Ida Loher, Ana Marija Smoljanec, Nataša Kilić, Korana Lukić Šuran, Lana Skender, Elen Zubek, Maja Ferček, Josipa Alviž, Vesna Mišljenović, Karin Milotić, Nataša Tram i Ana Malačić.
Domaćini održanih skupova bili su: OŠ Ivana Gundulića Dubrovnik, OŠ Ravne njive Split, OŠ Gripe Split, OŠ Primošten, Strukovna škola Vice Vlatkovića Zadar, Škola likovnih umjetnosti u Splitu, OŠ Ivana Mažuranića Vinkovci, Muzej likovnih umjetnosti Osijek, Muzej grada Đuđevca, OŠ Ljudevita Gaja Nova Gradiška, Osnovna škola Samobor, Akademija likovnih umjetnosti Zagreb, V. gimnazija Zagreb, Gimnazija Sisak, OŠ Srdoči Rijeka, OŠ Vladimira Gortana Žminj, OŠ Braće Seljan Karlovac, Filozofski fakultet u Rijeci, OŠ Sveta Marija, V. osnovna škola Varaždin, Gimnazija Josipa Slavenskog Čakovec.
Veći broj skupova prošao je u vrlo pozitivnom ozračju, otvorenoj raspravi i razmjeni mišljenja.
U evaluaciji skupova sudjelovala su 263 sudionika te one ukazuju na zadovoljstvo organizacijom skupa kao i kvalitetom informacija koje su dobili u sklopu ovog stručnog usavršavanja.
U evaluaciji skupova velik broj kolega je dao i pozitivne povratne komentare:
„Skup je protekao u ugodnom i edukativnom ozračju, kakvo bi trebali postići i u razredu.“
„Osim upoznavanja s novim pristupom nastavi imali smo prilike razjasniti nejasnoće, “razbiti strahove” i razmijeniti iskustva s kolegama.“
„Veoma poučno i u praksi.“
„Stručni skup je bio izrazito zanimljiv i edukativan te pomaže da se što kvalitetnije pripremimo za nov način rada u Školi za život.“
„Korisno iskustvo; informacije o mogućnostima web učionice, umreživanja s kolegama te unaprijeđenju metodološkog pristupa.“
Na skupovima se raspravljalo o razlozima i kontekstu promjena koje se uvode novim kurikulumima, o specifičnostima edukacije u virtualnim učionicama i osnovnim postavkama predmetnog kurikuluma Likovne kulture i Likovne umjetnosti. Prezentirani su metodički priručnici za 5.razred osnovne škole i 1.razred srednje škole te je održan radionički dio vezan uz problemsku nastavu u kojem su sudionici vrlo aktivno sudjelovali povezujući zadatke sa iskustvima iz nastave.
Na pitanje o kojim bi temama željeli saznati više u virtualnim učionicama ili na stručnim skupovima uživo, najveći broj sudionika navodi vrednovanje, zatim o uporabi digitalne tehnolgije u nastavi i novim metodama poučavanja.
Na skupovima učitelja likovne kulture kao najpozitivniji aspekt najavljenih promjena učitelji vide veću autonomiju i fleksibilnost u osmišljavanju nastavnog procesa, dostupnost većeg broja nastavnih materijala (prije svega prezentiran metodički priručnik) te veću mogućnost međusobne suradnje i razmjene mišljenja.
Kao mogući problem u provedbi promjena u nastavi sudionici su naveli nedostatnu satnicu likovne kulture koja se odražava na kvalitetu rada i u sadašnjem sustavu. Također, dio učitelja smatra da je neopremljenost i neadekvatnost prostora u kojima se odvija nastava likovne kulture moguća prepreka za uvođenje većih promjena u načinu rada.
Na skupovima nastavnika likovne umjetnosti najviše pozitivnih stavova bilo je o slobodnijem pristupu planiranju i izvođenju nastave te o mogućnostima nastave koja se odvija izvan učionice kroz različite oblike terenskog rada. Pozdravili su izradu metodičkog priručnika koji će im ponuditi metodičke smjernice za rad, kvalitetne izvore i digitalne materijale.
Dio nastavnika smatra da će uvođenje digitalnih tehnologija u nastavu biti otežano, prije svega zbog neadekvatne opreme ili loše mrežne povezanosti škole. Nastavnike također brinu kriteriji i sadržaji za vanjsko vrednovanje znanja, te u konačnici, izgled državne mature.
Opći je dojam da je kroz ove prve edukacije postavljen temelj kvalitetne komunikacije i suradnje unutar struke vezano uz uvođenje promjena koje donosi kurikularna reforma, a o čemu govore i rekacije sudionika:
„Dobila sam mnoštvo informacija na zanimljiv i dostupan način. Drago mi je što će postojati podrška struke u svim novinama koje nam predstoje.“