Novosti

Matematika, skupovi uživo – priprema za frontalnu primjenu novih kurikuluma, siječanj i veljača 2019.

Matematika, skupovi uživo – priprema za frontalnu primjenu novih kurikuluma, siječanj i veljača 2019.

Objavljeno: 04. ožujka 2019.

U razdoblju od 3. siječnja do 27. veljače 2019. godine diljem Hrvatske održano je 55 stručnih skupova za učitelje i nastavnike Matematike kao priprema za uvođenje reforme obrazovanja u školskoj godini 2019./2020.

Na skupovima je sudjelovalo ukupno 2 222 učitelja i nastavnika matematike, 1 336 učitelja osnovnih i 886 nastavnika srednjih škola.

Voditelji skupova članovi stručne radne skupine za Matematiku Sonja Banić, Sanja Janeš, Josip Kličinović, Snježana Šišić, Željka Dijanić, Nevia Grbac, Tamara Srnec, Biljana Stipetić i Kristina Vučić upoznali su učitelje i nastavnike s promjenama koje donosi obrazovna reforma i provedbom eksperimentalnog programa Škola za život. Govorilo se i o virtualnim učionicama na Loomenu kojima se provodi online edukacija učitelja i nastavnika, a predstavljeni su i metodički priručnici za 5. razred osnovne škole i 1. razred srednje škole te digitalni alat OneNote u kojemu su izrađeni. Sudionici su aktivno sudjelovali u rješavanju problemskih zadataka kako bi osvijestili nužnost razvijanja kompetencije rješavanja problema kod učenika.

Zahvaljujemo voditeljima županijskih stručnih vijeća na odličnoj i profesionalnoj organizaciji skupova te ravnateljima i zaposlenicima škola domaćina u kojima su se održavali skupovi na srdačnoj suradnji:

  • OŠ Ivan Lovrić, Sinj
  • OŠ Manuš, Split
  • Srednja tehnička prometna škola, Split
  • OŠ Brda, Split
  • I. gimnazija Split
  • OŠ Antuna Mihanovića Petropoljskog, Drniš
  • OŠ Šime Budinića, Zadar
  • Gimnazija i grafička srednja škola Zadar
  • OŠ Vladimira Nazora Pazin
  • Gimnazija i strukovna škola Jurja Dobrile Pazin
  • Škola za primalje, Zagreb
  • OŠ Kostrena, Kostrena
  • Prva sušačka hrvatska gimnazija Rijeka
  • OŠ Gornja Vežica, Rijeka
  • Gimnazija Bernardina Frankopana Ogulin
  • OŠ Ivana Mažuranića, Vinkovci
  • Ekonomska škola, Velika Gorica
  • OŠ Mladost, Osijek
  • Elektrotehnička i prometna škola Osijek
  • I. gimnazija, Zagreb
  • OŠ Dubovac, Karlovac
  • OŠ “Vladimir Nazor”, Slavonski Brod
  • Škola za grafiku, dizajn i medijsku produkciju, Zagreb
  • OŠ Nikole Hribara, Velika Gorica
  • OŠ Ivana Filipovića, Osijek
  • Gimnazija “Matija Mesić”, Slavonski Brod
  • Obrtnička škola Split
  • Gimnazija Antuna Gustava Matoša Zabok
  • OŠ grofa Janka Draškovića, Zagreb
  • Strojarsko tehnička škola Fausta Vrančića, Zagreb
  • OŠ Augusta Šenoe Zagreb
  • OŠ Dobriše Cesarića, Zagreb
  • OŠ Brestje,Sesvete
  • OŠ Josipa Kozarca, Slatina
  • Srednja škola Pakrac
  • OŠ Dore Pejačević Našice
  • Elektrostrojarska škola Varaždin
  • OŠ Novska, Novska
  • OŠ Čakovci, Čakovci
  • Gimnazija Županja, Županja
  • OŠ Samobor, Samobor
  • OŠ S.S. Kranjčevića, Zagreb
  • OŠ Miroslava Krleže, Zagreb
  • OŠ oca Petra Perice, Makarska
  • OŠ Cavtat, Cavtat
  • Gimnazija Metković, Metković
  • Gimnazija Fran Galović, Koprivnica
  • OŠ Stjepana Radića, Božjakovina
  • SŠ Ivana Trnskog Hrvatska Kostajnica
  • Oš Lijepa naša Tuhelj
  • OŠ Mate Lovraka ,Petrinja
  • I. OŠ Čakovec, Čakovec
  • I. OŠ Varaždin, Varaždin
  • Gimnazija Bjelovar

Posebno zahvaljujemo učiteljima i nastavnicima matematike koji su, većinom nakon nastave, došli na skupove te aktivno sudjelovali u svim etapama iznoseći svoja osobna iskustva, strepnje i stavove, tražili dodatne informacije o budućim promjenama te postavljali konstruktivna pitanja. Posebno zadovoljstvo izrazili su nakon predstavljanja Metodičkog priručnika koji su prepoznali kao zbirku dobrih i kvalitetnih prijedloga koje će im sigurno biti od pomoći u početnoj fazi implementacije novih dokumenata i frontalne primjene.

Po završetku svakog skupa sudionici su ispunili anonimnu anketu kako bi procijenili zadovoljstvo organizacijom i informacijama dobivenima na skupu.

Organizacijom skupa u potpunosti je zadovoljno 74 % sudionika, djelomično zadovoljno 24 % sudionika, a nezadovoljno 2 % sudionika.

Gotovo svi sudionici skupa procjenjuju da su im informacije koje su dobili na skupu bile korisne za razumijevanje promjena u sustavu obrazovanja (55 % u potpunosti, 42 % djelomično korisne).

U rad virtualnih učionica za učitelje i nastavnike predmeta Matematika uključeno je oko 2800 kolegica i kolega, a u anonimnoj anketi provedenoj na ovim skupovima sudionici su se izjasnili da se dobro snalaze u virtualnoj učionici na Loomenu (49 % potpuno se slaže, 42 % uglavnom se slaže s tom tvrdnjom).

Sudionici skupa rješavanje problema smatraju primjenjivim u svojoj nastavnoj praksi (30 % potpuno se slaže, 60 % uglavnom se slaže s tom tvrdnjom), kao i preporučene metode i oblike rada (18 % potpuno se slaže, 67 % uglavnom se slaže s tom tvrdnjom). Nakon predstavljanja digitalnih metodičkih priručnika i iznošenja ideje razmjene materijala za nastavu među kolegama, sudionici skupa osvijestili su mogućnost smanjenja administracije u budućnosti (25 % potpuno se slaže, 58 % uglavnom se slaže).

Može se uočiti kako je većina kolegica i kolega proučila nacionalni kurikulum predmeta Matematika. U anketi ih se 15 % izjasnilo da su detaljno pročitali taj dokument, 58% uglavnom se slaže s tom tvrdnjom, dok ih se 27% ne slaže s tom tvrdnjom. Vjerujemo da će se idućom temom u virtualnoj učionici, koja se bavi upravo Kurikulumom nastavnog predmeta, razradom odgojno-obrazovnih ishoda i planiranjem aktivnosti, potaknuti i one koji to do sada nisu da prouče kurikulum predmeta Matematika.

Sudionici skupa istaknuli su da bi u virtualnim učionicama ili na stručnim skupovima uživo htjeli čuti više o ishodima učenja i vrednovanju, o primjeni novih metoda poučavanja, uporabi digitalne tehnologije i primjeni inkluzivnih praksi.

Izdvajamo i neke dodatne komentare o skupu:

  • Druženje na skupu je bilo opuštajuće, komunikacija je tekla s lakoćom, moja očekivanja su ispunjena.
  • Jedan od boljih seminara na kojima sam bila. U dugo vremena.
  • Voditelji skupa su u potpunosti ispunili moja očekivanja i vrlo jasno iznijeli potreban sadržaj i odgovorili na sva naša pitanja.
  • Vrlo sam zadovoljna održanim skupom, predavačice su bile jasne i zanimljive, organizacija je bila vrlo dobra, domaćini srdačni i pristupačni.
  • Skup je bio jako zanimljiv i koristan. Odagnao je neke predrasude vezane uz školu za život, konkretno o korištenju tableta u nastavi.
  • Zahvaljujem predavaču na izvrsnom predavanju i jasnom, temeljitom i svrsishodnom izlaganju osnovnih činjenica o novoj reformi školstva. Mnoge mi je nejasnoće objasnio, iz pojedinih segmenata izlaganja saznala sam odgovore na svoja pitanja. Izuzetno cijenim njegovu otvorenost i iskrenost prema upitu svakog učitelja kao i njegovu profesionalnu predanost ovom radu.
  • Zadovoljna sam održanim skupom, drago mi je što smo imali prilike upoznati mentore koji su jako pristupačni i spremni odgovoriti na sva pitanja te uvažavaju komentare s terena. Mislim da se skupovi uživo trebaju češće održavati.
  • Mentorice su drage i ljubazne, pokušavaju prenijeti svoje pozitivne utiske međutim kolege su skeptične, i ne vjeruju baš u neke promjene. I sama dijelim taj stav, ali ostavljam mogućnost da ipak bude bolje jer nam promjene definitivno trebaju.
  • Nemam dodatnih komentara. Jasno mi je da je ovaj skup najava aktivnosti koje slijede, virtualnih učionica i sl. Iznesena su i brojna pitanja i dileme. Nadam se da će nam, nakon provedenih radionica u virtualnoj učionici, stvari postati puno jasnije.
izvješće Matematika
Podijelite članak:Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin