U razdoblju od 3. siječnja do 27. veljače 2019. godine diljem Hrvatske održano je 55 stručnih skupova za učitelje i nastavnike Matematike kao priprema za uvođenje reforme obrazovanja u školskoj godini 2019./2020.
Na skupovima je sudjelovalo ukupno 2 222 učitelja i nastavnika matematike, 1 336 učitelja osnovnih i 886 nastavnika srednjih škola.
Voditelji skupova članovi stručne radne skupine za Matematiku Sonja Banić, Sanja Janeš, Josip Kličinović, Snježana Šišić, Željka Dijanić, Nevia Grbac, Tamara Srnec, Biljana Stipetić i Kristina Vučić upoznali su učitelje i nastavnike s promjenama koje donosi obrazovna reforma i provedbom eksperimentalnog programa Škola za život. Govorilo se i o virtualnim učionicama na Loomenu kojima se provodi online edukacija učitelja i nastavnika, a predstavljeni su i metodički priručnici za 5. razred osnovne škole i 1. razred srednje škole te digitalni alat OneNote u kojemu su izrađeni. Sudionici su aktivno sudjelovali u rješavanju problemskih zadataka kako bi osvijestili nužnost razvijanja kompetencije rješavanja problema kod učenika.
Zahvaljujemo voditeljima županijskih stručnih vijeća na odličnoj i profesionalnoj organizaciji skupova te ravnateljima i zaposlenicima škola domaćina u kojima su se održavali skupovi na srdačnoj suradnji:
Posebno zahvaljujemo učiteljima i nastavnicima matematike koji su, većinom nakon nastave, došli na skupove te aktivno sudjelovali u svim etapama iznoseći svoja osobna iskustva, strepnje i stavove, tražili dodatne informacije o budućim promjenama te postavljali konstruktivna pitanja. Posebno zadovoljstvo izrazili su nakon predstavljanja Metodičkog priručnika koji su prepoznali kao zbirku dobrih i kvalitetnih prijedloga koje će im sigurno biti od pomoći u početnoj fazi implementacije novih dokumenata i frontalne primjene.
Po završetku svakog skupa sudionici su ispunili anonimnu anketu kako bi procijenili zadovoljstvo organizacijom i informacijama dobivenima na skupu.
Organizacijom skupa u potpunosti je zadovoljno 74 % sudionika, djelomično zadovoljno 24 % sudionika, a nezadovoljno 2 % sudionika.
Gotovo svi sudionici skupa procjenjuju da su im informacije koje su dobili na skupu bile korisne za razumijevanje promjena u sustavu obrazovanja (55 % u potpunosti, 42 % djelomično korisne).
U rad virtualnih učionica za učitelje i nastavnike predmeta Matematika uključeno je oko 2800 kolegica i kolega, a u anonimnoj anketi provedenoj na ovim skupovima sudionici su se izjasnili da se dobro snalaze u virtualnoj učionici na Loomenu (49 % potpuno se slaže, 42 % uglavnom se slaže s tom tvrdnjom).
Sudionici skupa rješavanje problema smatraju primjenjivim u svojoj nastavnoj praksi (30 % potpuno se slaže, 60 % uglavnom se slaže s tom tvrdnjom), kao i preporučene metode i oblike rada (18 % potpuno se slaže, 67 % uglavnom se slaže s tom tvrdnjom). Nakon predstavljanja digitalnih metodičkih priručnika i iznošenja ideje razmjene materijala za nastavu među kolegama, sudionici skupa osvijestili su mogućnost smanjenja administracije u budućnosti (25 % potpuno se slaže, 58 % uglavnom se slaže).
Može se uočiti kako je većina kolegica i kolega proučila nacionalni kurikulum predmeta Matematika. U anketi ih se 15 % izjasnilo da su detaljno pročitali taj dokument, 58% uglavnom se slaže s tom tvrdnjom, dok ih se 27% ne slaže s tom tvrdnjom. Vjerujemo da će se idućom temom u virtualnoj učionici, koja se bavi upravo Kurikulumom nastavnog predmeta, razradom odgojno-obrazovnih ishoda i planiranjem aktivnosti, potaknuti i one koji to do sada nisu da prouče kurikulum predmeta Matematika.
Sudionici skupa istaknuli su da bi u virtualnim učionicama ili na stručnim skupovima uživo htjeli čuti više o ishodima učenja i vrednovanju, o primjeni novih metoda poučavanja, uporabi digitalne tehnologije i primjeni inkluzivnih praksi.
Izdvajamo i neke dodatne komentare o skupu: