Lipanj i srpanj 2019.

Njemački jezik, skupovi uživo – priprema za frontalnu primjenu novih kurikuluma, lipanj i srpanj 2019.

Njemački jezik, skupovi uživo – priprema za frontalnu primjenu novih kurikuluma, lipanj i srpanj 2019.

Objavljeno: 28. srpnja 2019.

U razdoblju od 4. lipnja do 10. srpnja 2019. održani su regionalni stručni skupovi za nastavnike njemačkog jezika u:

  • Klasičnoj gimnaziji, Hotelijersko – turističkoj, Osnovnoj školi Augusta Harambašića i Osnovnoj školi Prečko u Zagrebu,
  • Osnovnoj školi Franje Krežme i u I. Gimnaziji u Osijeku,
  • Osnovnoj školi Krune Krstića u Zadru,
  • Osnovnoj školi Kamen Šine i u II. Gimnaziji u Splitu,
  • Gimnaziji Metković u Metkoviću,
  • Gimnaziji Josipa Slavenskog u Čakovcu,
  • Osnovnoj školi Luka u Sesvetama,
  • Gimnaziji i strukovnoj školi Bernardina Frankopana u Ogulinu,
  • Osnovnoj školi Šijana u Puli,
  • Osnovnoj školi Ivana Perkovca u Šenkovcu,
  • Prometnoj školi u Rijeci,
  • Osnovnoj školi Antuna Kanižilića u Požegi,
  • Ekonomskoj i trgovačkoj školi Ivana Domca u Vinkovcima,
  • Srednjoj strukovnoj školi Velika Gorica u Velikoj Gorici,
  • Osnovnoj školi Vidovec u Vidovcu,
  • Eloektrostrojarskoj školi u Varaždinu,
  • Gimnaziji Zabok u Zaboku,
  • Osnovnoj školi Koprivnički Bregi u Koprivničkim Bregima,
  • Osnovnoj školi Bjelovar i u Gimnaziji Bjelovar u Bjelovaru,
  • Osnovnoj školi Ivana Kukuljevića u Sisku,
  • Osnovnoj školi Vjekoslava Klaića u Gerčinu,
  • Gimnaziji Petra Preradovića u Virovitici, te u
  • Osnovnoj školi Vladimira Nazora u Čepinu.

Zahvaljujemo se svim školama domaćinama te posebno voditeljima županijskih stručnih vijeća koji su organizirali skupove. Na skupovima je ukupno sudjelovalo 917 nastavnika. Predavačice na skupovima bile su Irena Smolčec, Jasminka Pernjek, Tatjana Šoša, Ivana Škarica Mital, Snježana Krištofik Juranić, Gordana Barišić Lazar i Gordana Dragušica, mentorice za Njemački jezik, te viša savjetnica za engleski i njemački jezik iz AZOO-a Izabela Potnar Mijić. Tema skupa je bila Kurikulumski pristup u poučavanju Njemačkog jezika s ishodima: učitelj/nastavnik povezuje ishode učenja, aktivnosti i vrednovanja primjenjujući kurikulumski pristup poučavanju, prati svoje napredovanje tijekom učenja, uspješno surađuje u različitim situacijama te samovrednuje i kolegijalno vrednuje proces učenja i rezultate skupine. Skup je trajao otprilike 4 sata i sastojao se od sljedećih dijelova:

  1. Uvodna refleksija
  2. Kurikulumski pristup poučavanju: od ishoda do vrednovanja
  3. Rad u radionici
  4. Završna refleksija.

Stručni skup započinje uvodnim dogovorom oko načina rada tijekom skupa i pozdravnim govorima voditelja stručnih županijskih vijeća i voditelja radionica. Nakon uvodnih refleksija, održano je izlaganje o kurikulumskom pristupu poučavanju. Sudionicima je predstavljana struktura predmetnog kurikuluma Njemačkoga jezika. Objašnjena je struktura i obilježja odgojno-obrazovnih ishoda te je naveden primjer ishoda na razini nastavnog predmeta, teme i aktivnosti. Navedeni su elementi dobro formuliranog ishoda aktivnosti. Nakon osvrta na kurikulume i očekivanja MPT pojašnjena su tri pristupa vrednovanju i najčešće tehnike pogodne pri formativnome vrednovanju. Sudionicima skupa pojašnjen je pojam suvremene nastave temeljene na aktivnom učeniku, kurikulumski krug te prikazani primjeri GIK-a iz metodičkog priručnika.  Nakon izlaganja sudionicima su objašnjeni zadaci za rad u skupinama.

Zadaci za rad u skupinama uključivali su:

  1. oblikovanje odgojno-obrazovnog ishoda na razini aktivnosti na temelju odgojno-obrazovnih ishoda predmetnoga kurikuluma
  2. odabir metode vrednovanja ishoda na razini aktivnosti iz prvoga zadatka i izrada primjera vrednovanja za učenje
  3. opis aktivnosti kojom bi se ostvario ishod na razini aktivnosti iz prvog zadatka tako da aktivnost ima logičan slijed i da je ostvariva u planiranom vremenu, da omogućuje aktivno sudjelovanje svih učenika, da omogućuje ostvarivanje odgojno-obrazovnih očekivanja najmanje dvije međupredmetne teme od koje jedna treba biti Učiti kako učiti. :

Nakon rada u skupinama uslijedilo je predstavljanje radova.

Nakon izlaganja sudionici su kroz refleksiju istaknuli 3 ključne informacije koje su saznali ili koje su im sada jasnije nego prije, 2 za koje bi više htjeli saznati i jedna koja im je potpuno nejasna.

Izjave sudionika nakon skupa te ispunjeni online evaluacijski upitnici (519 nastavnik) govore o zadovoljstvu nastavnika, odnosno nastavnici procjenjuju da im je skup bio praktičan i koristan, da su imali prilike postaviti ključna pitanja i dobiti odgovore na njih te da se sada osjećaju sigurnije u provedbi nastave u sljedećoj školskoj godini koja uključuje primjenu nove paradigme poučavanja. Neki od komentara iz evaluacijskog upitnika, nakon održanog skupa:

  • Ugodna, radna atmosfera, predavačice spremne odgovarati na sva pitanja. (Varaždin)
  • Vrijeme određeno za radionicu prošlo je u trenu. Bilo je korisno odraditi konkretno postavljen zadatak. (Virovitica)
  • Zanimljiva razmjena informacija i mišljenja. (Zagreb)
  • Vrlo korisno, stručno izvedeno. Odlične predavačice. (Osijek)
  • Predavačice skupa su bile konkretne, pristupačne te su odgovorile na sva pitanja. (Čepin)
  • Ovakvih skupova treba biti više kako bismo mogli razmijenjivati mišljenja i nešto više saznati o konkretnim problemima. (Sisak)
  • Predan rad mentorica, susretljivost, otvorenost, raspolaganje realnim očekivanjima. Dobra tehnička organizacija skupa (vrijeme, prostor, zbrinjavanje sudionika). (Metković)
  • Vrlo dobro pripremljen skup s odličnim predavačicama. (Split)
  • Sve pohvale za održani skup. (Zadar)
  • Voditeljice su sve jasno i konkretno objašnjavale. (Sesvete)
  • Vrlo pristupačne i otvorene predavačice. (Čakovec)
  • Uklonila sam nedoumice koje sam imala. (Pula)
  • Mentorice su se potrudile uspješno odgovoriti na sva postavljena pitanja. (Rijeka)

 

izvješće Njemački jezik
Podijelite članak:Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin