U razdoblju od 7. siječnja do 1. veljače u sklopu stručnog usavršavanja profesora njemačkog jezika Republike Hrvatske održano je 25 stručnih skupova na lokalnoj i regionalnoj razini. Skupovima je prisustvovao veliki broj nastavnika, čak 1002 nastavnika osnovnih i srednjih škola.
Predavačice na stručnim skupovima bile su članice Stručne radne skupine za Njemački jezik: Irena Smolčec, Jasminka Pernjek, Tatjana Šoša, Ivana Škarica Mital, Snježana Krištofik Juranić i Gordana Barišić Lazar.
Zahvaljujemo voditeljima županijskih stručnih vijeća na odličnoj organizaciji skupova te ravnateljima i zaposlenicima škola domaćina u kojima su se održavali skupovi na srdačnoj suradnji:
Siječanjskim skupovima nastojali smo nastavnicima približiti Školu za život, u radnom i pozitivnom ozračju otkloniti eventualne nedoumice te osnažiti sudionike za frontalno uvođenje predmetnog kurikuluma u nastavi od početka sljedeće školske godine.
Zanimanje za skupove je bilo veliko te se često događalo da je na skupove došlo više nastavnika nego što ih je bilo prijavljeno. Osim toga, sudionici su svoj interes pokazali i postavljanjem brojnih pitanja te su na većinu dobili odgovore istoga trenutka. Mnogi su izrazili zadovoljstvo što se edukacija provodi i uživo, a ne samo putem virtualnih učionica.
Teme stručnih skupova:
Sa sudionicima se razgovaralo o tome zašto su promjene važne, kako je u eksperimentalnom programu Škola za život započeo proces reforme te kakvi su planovi za nastavak i u kojem smjeru treba ići.
Naglasak je stavljen na važnost profesionalnog i osobnog razvoja. Razgovor se vodio o najvažnijim kompetencijama koje treba razvijati kod učenika. Kako bismo potakli promjene, većina sudionika ističe da od ključnih kompetencija treba razvijati rješavanje problema i kritičko razmišljanje.
Virtualne učionice Njemačkog jezika predstavljaju novu dimenziju stručnog usavršavanja nastavnika. Polaznici su upoznati s potrebama, prednostima i temeljnim karakteristikama online edukacije. Velika većina je zadovoljna zadatcima i stručnim usavršavanjem u virtualnim učionicama koje se nameću kao mjesto za suradnju, razmjenu ideja te obiluju primjerima dobre prakse.
Digitalni metodički priručnici izazvali su najveći interes sudionika skupova tijekom demonstracije priručnika za 1. i 5. razred osnovne škole kao i 1. razred srednje škole. Sudionici su iskazali i veliko zanimanje za korištenje digitalnog alata OneNotea prilikom pripremanja nastave kao i u samoj nastavi.
„Bez primjedbi. Mentorice spremne, dobro objasnile sve, komunikativne i spremne na pomoć i suradnju. Smirena sam nakon ovog seminara. Bit će to super! Hvala!“
Polaznicima se pojasnila važnost razvijanja kompetencije rješavanja problema. Kroz konkretne zadatke upoznati su s različitim problemskim zadatcima te se raspravljalo o prednostima ovakvih zadataka kao i o važnosti razvijanja te vještine kod učenika.
U evaluaciji je sudjelovalo 695 sudionika, što iznosi 69,36% sudionika skupova. Rezultati su vidljivi na grafičkim prikazima.
Sudionici su u anketi naveli i teme o kojima bi više željeli saznati u virtualnim učionicama ili na stručnim skupovima uživo.
Teme koje su sudionici skupova najviše spominjali su vrednovanje, primjena informacijsko-komunikacijske tehnologije i inkluzija. Naglašena je i potreba za konkretnim primjerima iz nastavne prakse te iskustvima iz eksperimentalnih škola.
Sudionici su u evaluaciji na kraju skupa imali mogućnost dodati i svoje komentare od kojih možete neke pročitati u nastavku:
„Zadovoljna sam ovim skupom. Dobila sam korisne informacije.“
Stručno usavršavanje prošlo je u pozitivnom, radnom i prijateljskom ozračju. Sudionici su pristupili postavljenim zadatcima aktivno i sa zanimanjem. Zainteresirano su slušali mentore i postavljali pitanja vezana uz eventualne nejasnoće.