Novosti

Njemački jezik, skupovi uživo – priprema za frontalnu primjenu novih kurikuluma, siječanj 2019.

Njemački jezik, skupovi uživo – priprema za frontalnu primjenu novih kurikuluma, siječanj 2019.

Objavljeno: 20. veljače 2019.

U razdoblju od 7. siječnja do 1. veljače u sklopu stručnog usavršavanja profesora njemačkog jezika Republike Hrvatske održano je 25 stručnih skupova na lokalnoj i regionalnoj razini. Skupovima je prisustvovao veliki broj nastavnika, čak 1002 nastavnika osnovnih i srednjih škola.

Predavačice na stručnim skupovima bile su članice Stručne radne skupine za Njemački jezik: Irena Smolčec, Jasminka Pernjek, Tatjana Šoša, Ivana Škarica Mital, Snježana Krištofik Juranić i Gordana Barišić Lazar.

Zahvaljujemo voditeljima županijskih stručnih vijeća na odličnoj organizaciji skupova te ravnateljima i zaposlenicima škola domaćina u kojima su se održavali skupovi na srdačnoj suradnji:

  • Hotelijersko-turistička škola, Zagreb
  • Osnovna škola Prečko, Zagreb
  • Osnovna škola Vladimira Nazora, Čepin
  • Osnovna škola Zamet, Rijeka
  • Gimnazija, Metković
  • Gimnazija, Split
  • Osnovna škola Krune Krstića, Zadar
  • Ekonomska škola, Pula
  • Elektrostrojarska škola, Varaždin
  • Gimnazija Bernardina Frankopana, Ogulin
  • OŠ A. Harambašića, Zagreb
  • Klasična gimnazija, Zagreb
  • Gimnazija Bjelovar, Bjelovar
  • OŠ Koprivnički Bregi, Koprivnički Bregi
  • OŠ Ivana Kukuljevića, Sisak
  • Gimnazija Petra Preradovića, Virovitica
  • Osnovna škola Vidovec, Vidovec
  • Gimnazija A.G. Matoša, Zabok
  • Osnovna škola „Antuna Kanižlića“, Požega
  • Gimnazija Josipa Slavenskog, Čakovec
  • Osnovna škola „Vjekoslav Klaić“, Garčin
  • Gimnazija, Osijek
  • Osnovna škola Ivana Perkovca, Šenkovec
  • Ekonomska i trgovačka škola Ivana Domca, Vinkovci
  • Osnovna škola Luka, Sesvete

Siječanjskim skupovima nastojali smo nastavnicima približiti Školu za život, u radnom i pozitivnom ozračju otkloniti eventualne nedoumice te osnažiti sudionike za frontalno uvođenje predmetnog kurikuluma u nastavi od početka sljedeće školske godine.

Zanimanje za skupove je bilo veliko te se često događalo da je na skupove došlo više nastavnika nego što ih je bilo prijavljeno. Osim toga, sudionici su svoj interes pokazali i postavljanjem brojnih pitanja te su na većinu dobili odgovore istoga trenutka. Mnogi su izrazili zadovoljstvo što se edukacija provodi i uživo, a ne samo putem virtualnih učionica.

Teme stručnih skupova:

  1. Zašto trebamo promjene?
  2. Škola za život
  3. Virtualne učionice u obrazovnoj reformi
  4. Digitalni metodički priručnici, OneNote
  5. Rješavanje problema
  6. Zaključci i evaluacija

Sa sudionicima se razgovaralo o tome zašto su promjene važne, kako je u eksperimentalnom programu Škola za život započeo proces reforme te kakvi su planovi za nastavak i u kojem smjeru treba ići.

Naglasak je stavljen na važnost profesionalnog i osobnog razvoja. Razgovor se vodio o najvažnijim kompetencijama koje treba razvijati kod učenika. Kako bismo potakli promjene, većina sudionika ističe da od ključnih kompetencija treba razvijati rješavanje problema i kritičko razmišljanje.

Virtualne učionice Njemačkog jezika predstavljaju novu dimenziju stručnog usavršavanja nastavnika. Polaznici su upoznati s potrebama, prednostima i temeljnim karakteristikama online edukacije. Velika većina je zadovoljna zadatcima i stručnim usavršavanjem u virtualnim učionicama koje se nameću kao mjesto za suradnju, razmjenu ideja te obiluju primjerima dobre prakse.

Digitalni metodički priručnici izazvali su najveći interes sudionika skupova tijekom demonstracije priručnika za 1. i 5. razred osnovne škole kao i 1. razred srednje škole. Sudionici su iskazali i veliko zanimanje za korištenje digitalnog alata OneNotea prilikom pripremanja nastave kao i u samoj nastavi.

„Bez primjedbi. Mentorice spremne, dobro objasnile sve, komunikativne i spremne na pomoć i suradnju. Smirena sam nakon ovog seminara. Bit će to super! Hvala!“

Polaznicima se pojasnila važnost razvijanja kompetencije rješavanja problema. Kroz konkretne zadatke upoznati su s različitim problemskim zadatcima te se raspravljalo o prednostima ovakvih zadataka kao i o važnosti razvijanja te vještine kod učenika.

Evaluacija stručnih skupova

U evaluaciji je sudjelovalo 695 sudionika, što iznosi 69,36% sudionika skupova. Rezultati su vidljivi na grafičkim prikazima.




Sudionici su u anketi naveli i teme o kojima bi više željeli saznati u virtualnim učionicama ili na stručnim skupovima uživo.

Teme koje su sudionici skupova najviše spominjali su vrednovanje, primjena informacijsko-komunikacijske tehnologije i inkluzija. Naglašena je i potreba za konkretnim primjerima iz nastavne prakse te iskustvima iz eksperimentalnih škola.

Sudionici su u evaluaciji na kraju skupa imali mogućnost dodati i svoje komentare od kojih možete neke pročitati u nastavku:

  • Entuzijastični i veoma dobro pripremljeni predavači.
  • Poučno, potiče na suradnju i komunikaciju, logičko razmišljanje.
  • Zadovoljna sam ovim skupom. Dobila sam korisne informacije.
  • Voditeljice su izvrsne i odlično uigrane! Nadopunjuju se jako dobro. Jasne su i izravne u svojim odgovorima i izjavama općenito.
  • Bilo je korisno i odgovoreno je na sva naša pitanja.
  • Skup me motivirao za daljnji rad.
  • Vrlo koncizno i jasno vođen skup uz davanje jasnih smjernica od strane voditeljica skupa.
  • Kolegice su vrlo dobro pripremljene, vidi se da su jako dobro upućene u problematiku. Posebno mi se sviđa što su najveći dio vremena govorile “iz glave”, a rjeđe čitale napisano. Sve što su nam predstavile je bilo potkrepljeno primjerima i slajdovima.
  • Najprije sam sve to odbijala, nakon ovog skupa postala sam znatiželjna kako će se to dalje odvijati.
  • Vrlo dinamičan zbog postavljenih pitanja sudionika.
  • Nakon njega imam manje strahova vezano uz rješavanje zadataka na loomenu i obveze vezane uz usavršavanje preko loomena.
  • Predavačice su bile odlične. Iznimno susretljive i pozitivne. Zainteresirale su me za Loomen i jedva čekam krenuti s radom u virtualnim učionicama, razmjenjivati materijale s kolegama i koristiti te materijale u nastavi.
  • Bez primjedbi. Mentorice spremne, dobro objasnile sve, komunikativne i spremne na pomoć i suradnju. Smirena sam nakon ovog seminara. Bit će to super! Hvala!

„Zadovoljna sam ovim skupom. Dobila sam korisne informacije.“

Stručno usavršavanje prošlo je u pozitivnom, radnom i prijateljskom ozračju. Sudionici su pristupili postavljenim zadatcima aktivno i sa zanimanjem. Zainteresirano su slušali mentore i postavljali pitanja vezana uz eventualne nejasnoće.

izvješće Njemački jezik
Podijelite članak:Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin