Novosti

Nova tema u virtualnim učionicama: Digitalna tehnologija u učenju i poučavanju

Nova tema u virtualnim učionicama: Digitalna tehnologija u učenju i poučavanju

Objavljeno: 26. svibnja 2020.

Pandemija koronavirusa u samo nekoliko tjedana sve je škole u Republici Hrvatskoj preselila u “oblake”. Školovanje na daljinu koje nam se činilo dalekom budućnošću postalo je silom prilika našom svakodnevicom. Učenici, učitelji i roditelji svoje su navike učenja, poučavanja i suradnje odjednom prisiljeni u cijelosti prilagoditi novom mediju i njegovim zakonitostima.

U novoj temi Digitalna tehnologija u učenju i poučavanju koja je krajem travnja otvorena u svim virtualnim učionicama pokušali smo kroz tri cjeline odgovoriti na pitanje kako nastavu na daljinu učiniti učinkovitom i što manje stresnom u okolnostima koje nisu mogle biti pomno pripremljene niti do kraja definirane. U prvoj je cjelini uspostavljen okvir za uporabu digitalnih alata u učenju i poučavanju u tematskim cjelinama o e-učenju i nastavi na daljinu, digitalnom građanstvu i razvoju digitalne kompetencije učitelja i učenika. U drugoj se cjelini prikazuje kako učinkovito odabrati prikladnu digitalnu tehnologiju za ostvarivanje odgojno-obrazovnih ishoda i svrhovito je uključiti u nastavu u različitim fazama kurikulumskoga kruga.  U trećoj cjelini jezgrovito su prikazani pojmovi računalno razmišljanje i umjetna inteligencija te natjecanje učenika u računalnom razmišljanju Dabar.

Predstavljena je široka lepeza digitalnih alata za planiranje, vrednovanje kao i za učenje te vrednovanje naučenog, suradnju i komunikaciju,  izradu sadržaja i refleksiju uz konkretne primjere njihove uporabe u svim predmetima.

Učenik i u digitalnom okružju treba biti aktivni stvaratelj svojega znanja na najvišim kognitivnim razinama. Pri uključivanju tehnologije u neku aktivnost važno je kritički promisliti kako određeni digitalni alat pridonosi ostvarivanju odgojno-obrazovnih ishoda. Uporaba tehnologije ne smije sama sebi biti svrhom već se treba koristiti kao nastavno sredstvo koje učenicima pomaže u ostvarivanju ishoda. Pri odabiru tehnologije možemo se poslužiti interaktivnim kotačem Digitalni alati i Bloomova taksonomija na kojem su navedeni aktivni glagoli za opisivanje postignuća učenika prema Bloomovoj taksonomiji zajedno s digitalnim alatima za provođenje različitih aktivnosti u digitalnom okružju.

 

Posebnu pozornost posvetili smo pedagoškim pristupima obrnute učionice i igrifikacije koji učenika stavljaju u aktivan odnos prema sadržaju učenja i koji potiču samostalnost i odgovornost za učenje. Mentori Škole za život za svoj su predmet izradili jednu ili više Escaperoom igara koje možete pronaći na ovom rasporedu: Escaperoom igre.

Tema Digitalna tehnologija u učenju i poučavanju otvorena je za rješavanje zadataka do  srpnja 2020. u svim virtualnim učionicama.

Podijelite članak:Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin