Nakon provedenog e-Savjetovanja na mrežnim stranicama Ministarstva znanosti i obrazovanja objavljene su Smjernice za vrednovanje procesa učenja i ostvarenosti ishoda u osnovnoškolskome i srednjoškolskome odgoju i obrazovanju.
Cijeli dokument može se preuzeti na ovoj poveznici.
Vrednovanje procesa učenja i ostvarenosti ishoda obuhvaća postupke prikupljanja i analiziranja informacija te donošenja profesionalnih procjena o učeničkome učenju i rezultatima učenja.
Vrednovanje predstavlja složen proces koji se zasniva na poznavanju i razumijevanju:
Budući da se na temelju rezultata vrednovanja donose važne odluke za učenika, vrednovanje zahtijeva puni profesionalni integritet učitelja i korištenje objektivnim informacijama o učenju i učeničkim postignućima. I učenicima vrednovanje predstavlja izrazito osjetljivo područje koje može značajno odrediti njihovu motivaciju za učenje, pristup učenju, pa čak i voljnost za sudjelovanje u odgojno-obrazovnom procesu. Roditeljima vrednovanje učenika pomaže u razumijevanju postignuća njihove djece te im daje smjernice o tome kako ih podržati i usmjeravati.
Usklađujući se s ciljevima, vrijednostima i načelima cjelovitoga kurikulumskog sustava Smjernice za vrednovanje procesa učenja i ostvarenosti ishoda u osnovnoškolskome i srednjoškolskome odgoju i obrazovanju stavljaju naglasak na:
Zbog toga se Smjernicama predlaže usko povezivanje vrednovanja s odgojno-obrazovnim ishodima određenima u kurikulumskim dokumentima te prikupljanje informacija o njihovoj ostvarenosti u različitim područjima učenja i vremenskim točkama tijekom školske godine.
Jasno je naglašena usklađenost vrednovanja i učenja te poučavanja, čime se podrazumijeva korištenje različitim pristupima i metodama vrednovanja, ovisno o svrsi vrednovanja, vrsti znanja i vještina koje se vrednuju, korištenim pristupima poučavanja i učenja, kontekstu učenja i potrebama učenika.