Novosti

Održan prvi edukativni skup za ravnatelje 72 škole koje su odabrane za eksperimentalno provođenje kurikularne reforme

Održan prvi edukativni skup za ravnatelje 72 škole koje su odabrane za eksperimentalno provođenje kurikularne reforme

Objavljeno: 17. travnja 2018.

Prvi edukativni skup za ravnatelje 72 škole koje su odabrane za eksperimentalno provođenje kurikularne reforme Škola za život održan je u utorak u Zagrebu u Ministarstvu znanosti i obrazovanja.

Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak otvorila je skup i održala uvodno predavanje nakon kojeg je izjavila da je impresionirana prisutnom energijom na skupu i da je sigurna da će zajedno koristiti sve potencijale da reforma uđe u škole, a to su motivacija učitelja, ravnatelja, učenika i roditelje kao i njihovih osnivača.

Ministrica Divjak istaknula je da da je u tijeku edukacija više od 1300 učitelja, suradnika i ravnatelja eksperimentalnih škola, i još više od 1100 učitelja informatike, što u ovom trenutku čini 2500 sudionika edukacije, te da je to najveći program stručnog osposobljavanja za škole u novijoj hrvatskoj povijesti. S njima radi oko 170 savjetnika i mentora, najvećim dijelom iz Hrvatske, ali i međunarodnih stručnjaka, kazala je.

U sljedećoj fazi pozvat ćemo i ostale škole, njih 215, koje su se javile na natječaj i koje ulaze o određeni program eksperimentalnog izvođenja reforme, dodala je.

Ivica Radošević, ravnatelj OŠ dr. Jure Turića iz Gospića, jedne od 72 škole koje su ušle u eksperimentalni program, rekao je da su učitelji i nastavnici ključ uspjeha reforme. Izrazio je nadu da će reforma na temelju primjera dobre prakse i saznanja tijekom sljedeće školske godine ući u sve osnovne i srednje škole u Hrvatskoj.

Radošević, koji slovi za jednog od mlađih ravnatelja škola, nogometni sudac i povjerenik Gradske organizacija HDZ-a Gospića, kazao je da reforma osnažuje uloge učitelja i jača profesionalnost, daje veću autonomiju i kreativnost u radu, a roditeljima već uključenost u obrazovanje, objektivnije vrednovanje i ocjenjivanje, te da očekuje i aktivnije učenike.

Promjena zastarjelog nastavnog plana i programa, osiguravanje još više edukacije za učitelje, materijalno opremanje svih škola, ali i poboljšanje materijalnog statusa učitelja, pretpostavke su da odgoj i obrazovanje uistinu budu temelj novoga društva, kazao je i pozvao vlast da bude ustrajna na tom putu.

Ministrica Divjak istaknula je da će škole u predviđenom roku imati nastavne materijale za sve predmete, što će omogućiti da ih učitelji na vrijeme odaberu i da se na njima priprema eksperimentalna provedba reforme.

Imamo dobre učitelje, ali moramo mijenjati sustav jer je on napravljen za drugu industrijsku revoluciju, mi smo u jeku četvrte industrijske revolucije, a naši učenici će se u svom životu susresti još nekoliko ciklusa, kazala je i naglasila da tehnologija nije sama sebi svrha nego će ona pedagogiji omogućiti pripremu za cjeloživotno učenje.

Na pitanje kako komentira izjave branitelja o dijelu kurikuluma povijesti koji se odnosi na Domovinski rat, odgovorila je da oko Domovinskog nema nikakvog spora, kao ni oko načina na koji se on obrađuje. Ako bilo tko u Hrvatskoj želi sudjelovati u raspravi o kurikulumu, može. Na stranicama Ministarstva može se naći kurikulum povijesti i uvjerena sam da nema spornih dijelova, rekla je ministrica Blaženka Divjak i zaključila da će Ministarstvo pratiti okrugli stol o toj raspravi te da pomoćnik ministrice biti na raspolaganju da može odgovoriti na određena pitanja.

Preuzeto sa: Hina

Dokumenti

Eksperimentalni program „Škola za život”- prezentacija pomoćnice ministrice Lidije Kralj

Osnovne škole Srednje škole
Podijelite članak:Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin