Lipanj i srpanj 2019.

Povijest, skupovi uživo – priprema za frontalnu primjenu novih kurikuluma, lipanj i srpanj 2019.

Povijest, skupovi uživo – priprema za frontalnu primjenu novih kurikuluma, lipanj i srpanj 2019.

Objavljeno: 27. srpnja 2019.

U razdoblju od 4. lipnja  do 11. srpnja 2019. g. održana su 32 stručna skupa na kojima je sudjelovalo ukupno 947 učitelja i nastavnika Povijesti i to u Splitu, Solinu, Šibeniku, Sv. Filipu i Jakovu, Dubrovniku, Vukovaru, Osijeku,  Čakovcu, Varaždinu, Sisku, Slavonskom Brodu, Otočcu, Kutjevu, Rijeci, Pazinu, Puli, Koprivnici, Bjelovaru, Oroslavju, Zagrebu, Ivanić Gradu, Karlovcu i Prigorju Brdovečkom. Predavači na skupovima su bili članovi radne skupine predmetnog kurikuluma za povijest Martina Glučina, Danijela Kegalj, Marija Krstinić, Filip Modrić, Zrinka Racić, Dragica Reljić i Valerija Turk-Presečki te viši savjetnici za povijest iz Agencije za odgoj i obrazovanje Hrvoje Knežević, Loranda Miletić i Marijana Marinović.

Zahvaljujemo voditeljima županijskih stručnih vijeća na suradnji i školama domaćinima u kojima su se održavali skupovi:

  • OŠ Split 3, Split
  • OŠ don Lovre Katića, Solin
  • Prirodoslovna škola, Split
  • OŠ Marina Držića, Dubrovnik
  • OŠ Blage Zadre, Vukovar
  • I. osnovna škola Čakovec, Čakovec
  • Tehnička škola, Šibenik
  • OŠ „Grigor Vitez“, Osijek
  • Srednja strukovna škola Varaždin, Varaždin
  • OŠ Sv. Filip i Jakov, Sv. Filip i Jakov
  • Ugostiteljsko-turistička škola, Osijek
  • VI. osnovna škola Varaždin, Varaždin
  • Srednja škola Otočac, Otočac
  • Gimnazija „Matija Mesić“, Slavonski Brod
  • OŠ Ivana Kukuljevića Sisak, Sisak
  • OŠ Zdenka Turkovića, Kutjevo
  • OŠ Nikola Tesla, Rijeka
  • OŠ „Fran Franković“, Rijeka
  • Srednja talijanska škola Rijeka- Rijeka scuola media superiore italiana-Fiume, Rijeka
  • Pazinski kolegij-klasična gimnazija, Pazin
  • OŠ Šijana, Pula
  • Gimnazija „Fran Galović“, Koprivnica
  • IV. osnovna škola Bjelovar, Bjelovar
  • OŠ Oroslavje, Oroslavje
  • Prirodoslovna škola Vladimira Preloga, Zagreb
  • Škola za medicinske sestre Mlinarska, Zagreb
  • OŠ Đure Deželića, Ivanić Grad
  • OŠ Antuna Mihanovića, Zagreb
  • OŠ Ivana Gorana Kovačića, Zagreb
  • OŠ Augusta Šenoe, Zagreb
  • Gimnazija Karlovac, Karlovac
  • OŠ Ivane Brlić Mažuranić, Prigorje Brdovečko

Tema skupova bila je Kurikulumski pristup poučavanju: od ishoda do vrednovanja, a očekivani ishodi su bili da učitelj/nastavnik poveže ishode učenja, aktivnosti i vrednovanja primjenjujući kurikulumski pristup poučavanju te da prati svoje napredovanje tijekom učenja, uspješno surađuje u različitim situacijama te samovrednuje i kolegijalno vrednuje proces učenja i rezultate skupine. 

Skup je započeo uvodnom refleksijom u kojoj su sudionici individualno zapisali tri pojma koja povezuju s kurikulumskim pristupom poučavanju, te zatim s kolegom usporedili pojmove. Potom je svaki par ostatku sudionika izložio koji su im pojmovi bili isti, a koji različiti. Nakon toga svaki je sudionik napisao po jedno pitanje na koje bi htio dobiti odgovor do kraja današnjeg skupa. Uslijedilo je interaktivno izlaganje o strukturi predmetnog kurikuluma, oblikovanju ishoda, međupredmetnim temama i trima pristupima vrednovanju. Prije radionice sudionici su imale prilike vidjeti  primjer kurikulumskog planiranja poučavanja iz metodičkih priručnika.

Teme koje su bile prezentirane sudionicima su: Kurikulum nastavnog predmeta Povijest, Kurikulumsko planiranje poučavanja, Obilježja odgojno-obrazovnih ishoda, Kurikulumi međupredmetnih tema i Tri pristupa vrednovanju.

U radioničkom dijelu sudionici su na temelju ishoda iz predmetnog kurikuluma oblikovali jedan ishod na razini aktivnosti. Nakon toga su osmišljavali primjer vrednovanja za učenje, kojim će obuhvatiti sve učenike u razredu. U skladu s time trebalo je osmisliti i  aktivnost tako da ona ima logičan slijed, ostvariva je u planiranom vremenu i omogućuje aktivno sudjelovanje svih učenika.

Potom je uslijedilo prezentiranje uradaka i zajednička diskusija. U završnoj refleksiji sudionici su kroz aktivnost 3-2-1 izdvojili tri pojma koja su im sada jasnija, dva o kojima bi htjeli saznati više, te jedan koji im nije jasan. Ujedno su predavači odgovorili i na pitanja koja su sudionici postavili u uvodnoj refleksiji.

Na samom kraju sudionici su vrednovali stručni skup koristeći digitalni alat Forms, a upitnik je ispunilo 459 sudionika. Evaluacija se sastojala od niza pitanja na koje su sudionici odgovarali.

  • Sudionici su velikom većinom bili izrazito zadovoljni organizacijom skupa.

  • Svoje su sudjelovanje ocijenili prosječnom ocjenom 4,15.

  • Većina sudionika se izjasnila da su im informacije na skupu u potpunosti ili uglavnom pomogle.

  • Sudionici su se između ostalog u velikom broju izjasnili da im definiranje ishoda aktivnosti olakšava i poboljšava svrsishodno planiranje, te da vrednovanje za učenje i kao učenje potiče učenike na veću aktivnost i odgovornost.

 

Najzastupljenija tema o kojoj bi na idućim skupovima htjeli saznati više je vrednovanje. Pored toga, sudionici smatraju da im je potrebna edukacija i za rad s učenicima s posebnim potrebama i darovitim učenicima.

Sudionici su na kraju su mogli napisati i svoje komentare, koji su velikom većinom bili izrazito pozitivni. Neke od njih možete pročitati ovdje:

  • Predavanja su bila jako korisna i malo su me usmjerila iako sam do sada imala mnoštvo upitnika nad glavom.
  • Predavačice odlične, upućene u temu, strpljivo odgovarale na pitanja.
  • Skup je bio dobro organiziran i poučan.
  • Zahvalna sam za svaku edukaciju, željela bih da ih je više jer mi pomažu u raščišćavanju
  • Super atmosfera i komunikacija među sudionicima.
  • Odličan skup! Puno informacija i objašnjenja od odličnih mentorica!?
  • Konstruktivan, ohrabrujući, motivirajući. Općenito pozitivna reforma u kojoj se fokus pomiče sa nastavnika na učenika kao aktivnog sudionika i potiče ga se na razmišljanje. Negativno – nejasnoće vezane uz elemente vrednovanja i nedostatak ažuriranog metodičkog priručnika za nastavnike kao pomoć u pripremi (voljela bih da sadrži set aktivnosti koje se mogu koristiti u nastavi i ujednačene kriterije za pojedine aktivnosti).
  • Na održanom skupu dobili smo veoma jasna uputstva što i kako raditi od sljedeće godine, neke stvari su puno jasnije nego prije.
  • Jako koristan skup. Trebalo bi se više takvih skupova organizirati.
  • Skup je bio jako koristan. Mentori su bili savršeni te je tematsko planiranje postalo puno jasnije.
  • Ugodna atmosfera i motivirajući predavači.
  • Zadovoljna sam skupom, iako ima još otvorenih tema.
  • Skup je bio jako koristan. Mentori su bili savršeni te je tematsko planiranje postalo puno jasnije. Mentori su odgovorili na mnoga pitanja i nama sudionicima skupa pružili mnoge primjere iz prakse. Najljepša im hvala.
  • Jedan od dinamičnijih aktiva. Bilo je ugodno iskustvo i brzo mi je prošlo vrijeme.
izvješće Povijest
Podijelite članak:Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin