U periodu od 3. siječnja do 7. veljače 2019.g. održana su 33 stručna skupa na kojima je sudjelovalo ukupno 1118 učitelja i nastavnika Povijesti i to u Splitu, Solinu, Šibeniku, Sv. Filipu i Jakovu, Dubrovniku, Vukovaru, Osijeku, Čakovcu, Varaždinu, Našicama, Sisku, Slavonskom Brodu, Otočcu, Kutjevu, Rijeci, Pazinu, Puli, Koprivnici, Bjelovaru, Oroslavju, Zagrebu, Ivanić Gradu, Petrinji, Karlovcu i Prigorju Brdovečkom.
Zahvaljujemo voditeljima županijskih stručnih vijeća na suradnji i školama domaćinima u kojima su se održavali skupovi:
Svrha skupova bila je priprema učitelja/nastavnika Povijesti za frontalno uvođenje predmetnog kurikuluma u nastavu od početka sljedeće školske godine.
Iako su mnogi došli na skupove sa sumnjom i brojnim nedoumicama, na kraju je prevladala pozitivna atmosfera. Sudionici su dobili odgovor na većinu postavljenih pitanja te izrazili zadovoljstvo što se edukacija provodi i uživo, a ne samo putem virtualnih učionica.
Teme koje su bile prezentirane sudionicima su: Škola za život-obrazovna reforma, Virtualne učionice u Školi za život, Digitalni metodički priručnici, Rješavanje problema.
Tijekom prezentacije tema sudionici su se kroz različite aktivnosti kao što je kviz Kahoot, rasprava i rješavanje problemskih zadataka aktivno uključili u rad skupa. Na kraju svakog skupa je uslijedila i evaluacija , u kojoj je sudjelovalo ukupno 613 sudionika. Ocjenjivali su organizaciju skupa, korisnost dobivenih informacija, aktivno sudjelovanje na skupu te još neke elemente.
Također su se mogli izjasniti i o temama iduće edukacije. Sudionici su se izjasnili da u idućim edukacijama žele više tema povezanih s predmetom, a najveći broj njih bi htio čuti više o vrednovanju i upotrebi digitalnih tehnologija te inkluziji.
Sve rezultate evaluacije možete vidjeti u nastavku.
Škola za život-obrazovna reforma
U prvom dijelu skupa naglasak je bio na promjenama. Nitko nije dvojio o tome jesu li nam one potrebne ili ne. Kao ključno pitanje postavljeno je pitanje: Zašto su nam potrebne promjene i kakve promjene želimo?
Složili smo se da je najvažnija promjena koja bi se trebala dogoditi od jeseni u našim učionicama nova paradigma poučavanja u kojoj će učenik biti aktivan sudionik u procesu učenja.
A da bi se to dogodilo većina sudionika je kao jednu od najvažnijih kompetencija koju trebamo razvijati kod učenika istaknula rješavanje problema i kritičko mišljenje, dok učitelja 21. stoljeća vide kao kreativnu i profesionalno odgovorno osobu.
Virtualne učionice u Školi za život
Vladalo je i veliko zanimanje za temu stručnog usavršavanja u sklopu predmetne virtualne učionice na Loomenu. Većina je zadovoljna zadatcima odnosno svojim stručnim usavršavanjem u virtualnoj učionici, iako ističu da očekuju i edukacije uživo.
Prema komentarima mnogih učitelja i nastavnika može se zaključiti da od obrazovne reforme „Škola za život“ očekuju administrativno rasterećenje. Smatraju da brojni administrativni poslovi onemogućuju učitelju da se u potpunosti posveti kvalitetnijoj pripremi za nastavu.
Pozitivnoj promijeni raspoloženja tijekom stručnih skupova pridonijele su kolege iz eksperimentalnih škola. Njihova pozitivna iskustva kao što su brojne aktivnosti koje se odvijaju tijekom nastavnog sata i zadovoljniji učenici, zaintrigirale su mnoge sudionike.
Digitalni metodički priručnici
Ipak, najveći interes sudionici su pokazali tijekom demonstracije Metodičkog priručnika za 5. odnosno 1. razred srednje škole. Nakon toga, uslijedilo je pitanje: „Kada će Metodički priručnik biti dostupan?“ Primjeri obrade nastavnih jedinica iz priručnik ostavili su duboki dojam na mnoge te su ga poželjeli imati na svojim računalima i koristiti materijale. I nakon demonstracije digitalnog alata OneNotea, sudionici su pokazali veliko zanimanje za njegovo korištenje prilikom pripremanja za nastavu te u samoj nastavnoj praksi.
Rješavanje problema
Rješavanje problema kao vještina od koje će učenici imati najviše koristi u budućnosti bila je posljednja tema tijekom skupova. Sudionicima su predstavljeni različiti problemski zadatci koji se mogu primijeniti u nastavi povijesti kako bi se kod učenika uspješno razvijale vještine kao što su rješavanje problema i kritičko mišljenje. Sudionici su zaključili da se većina problemskih zadataka može uspješno primijeniti u nastavi.
U evaluaciji na kraju skupa sudionici su mogli i dodati svoje komentare, od kojih neke možete pročitati u nastavku: