Kao priprema za uvođenje kurikularne reforme u sve škole od školske godine 2019./2020. održana je edukacija uživo za učitelje, stručne suradnike i ravnatelje. Ukupno je održano 838 stručnih skupova na kojima je bilo 29 133 sudionika.
Tema stručnog skupa bila je Kurikulumsko planiranje poučavanja. Ishodi stručnog skupa bili su: učitelj ili nastavnik povezuje ishode učenja, aktivnosti i vrednovanja primjenjujući kurikulumski pristup poučavanju, prati svoje napredovanje tijekom učenja, uspješno surađuje u različitim situacijama i samovrednuje i kolegijalno vrednuje proces učenja i rezultate skupine.
Stručni skup započeo je s uvodnom refleksijom o ključnim pojmovima o kurikulumskom planiranju i oblikovanjem pitanja kolegica i kolega na koje su dobili odgovore tijekom izlaganja, radionice i završne refleksije. U kratkom izlaganju Kurikulumski pristup poučavanju: od ishoda do vrednovanja bilo je riječi o kurikulumu nastavnoga predmeta, s osobitim naglaskom na organizacijskim područjima predmeta, odgojno-obrazovnim ishodima predmeta i obilježjima ishoda na makrorazini i mikrorazini, o kurikulumima međupredmetnih tema, tri pristupa vrednovanju, elementima vrednovanja, aktivnom učeniku i aktivnom učenju, planiranju godišnjeg izvedbenog kurikuluma i tematskom planiranju. Učitelji i nastavnici dobili su primjere godišnjih izvedbenih kurikuluma i rastumačeni su im prijedlozi njegovih sastavnica.
Središnji je dio stručnog skupa bila radionica u kojoj su polaznici oblikovali odgojno-obrazovni ishod na razini aktivnosti na temelju odgojno-obrazovnih ishoda predmetnoga kurikuluma, osmislili metodu vrednovanja za učenje za provjeravanje ostvarenosti predloženog ishoda za sve učenike, osmislili aktivnost koja ima logičan slijed, ostvariva je u planiranom vremenu, omogućuje aktivno sudjelovanje svih učenika i omogućuje ostvarivanje odgojno-obrazovnih očekivanja najmanje dvije međupredmetne teme – od kojih je jedna Učiti kako učiti. Predložili su sadržaje na kojima bi ostvarili osmišljeni odgojno-obrazovni ishod na razini aktivnosti. Na kraju su predstavili svoj uradak svim polaznicima i komentirali ga.
Na kraju stručnog skupa uslijedila je završna refleksija o procesu kurikulumskog planiranja i odgovori na preostala pitanja.
Nakon održanih edukacija sudionici su ispunjavali online evaluacijske upitnike i prikupljeno je N = 12 091 popunjenih obrazaca.
Donosimo odgovore na nekoliko važnih pitanja.
Evaluacija lipanjskih skupova N = 12091
Jeste li zadovoljni organizacijom skupa? | ||
U potpunosti sam zadovoljna/zadovoljan. | 8817 | 73% |
Djelomično sam zadovoljna/zadovoljan. | 3060 | 25% |
U potpunosti sam nezadovoljan/nezadovoljna. | 214 | 2% |
12091 |
Kako biste ocijenili svoje sudjelovanje tijekom stručnog skupa? (1 = potpuno neaktivan; 5 = potpuno aktivan) | ||
1 | 46 | 0% |
2 | 198 | 2% |
3 | 2015 | 17% |
4 | 5379 | 44% |
5 | 4453 | 37% |
12091 | 4,16 |
Jesu li Vam informacije dobivene na ovom skupu pomogle u razumijevanju promjena vezanih za planiranje poučavanja? | ||
Uopće nisu pomogle. | 111 | 1% |
Nisu baš pomogle. | 867 | 7% |
Uglavnom su pomogle. | 7596 | 63% |
U potpunosti su pomogle. | 3517 | 29% |
12091 |
Edukacije su me motivirale da primijenim novi način učenja i poučavanja | ||
uopće se ne slažem | 413 | 3% |
uglavnom se ne slažem | 1614 | 13% |
uglavnom se slažem | 7106 | 59% |
potpuno se slažem | 2958 | 24% |
12091 |
Zaključak:
Skupovi su bili izvrsno organizirani. Naime, gotovo svi sudionici, njih 98%, su bili zadovoljni ili djelomično zadovoljni organizacijom skupa. Čak 3 od 4 sudionika bila su u potpunosti zadovoljna. S obzirom da se u nastavi očekuje da učenici budu aktivni to se i tražilo od sudionika na radionicama. Rezultati su vrlo dobri jer su sudionici bili vrlo aktivni tijekom skupova i njih 81% tvrdi da su bili potpuno aktivni ili vrlo aktivni (ocjene 4 ili 5 na skali do 5), a 17% je svoju aktivnosti ocijenilo trojkom.
Cilj skupova uživo je bio da razjasne i prošire teme koje su se već razmatrale u virtualnim učionicama, ali i da se daju konkretni primjeri kurikularnog planiranja. Sudionici su procijenili da s im informacije dobivene na skupu pomogle u razumijevanju promjena vezanih za planiranje poučavanja i tako čak 92% tvrdi da su im pomogle u potpunosti ili uglavnom mogle, a nezadovoljnih je samo 8%.
Na kraju, a posebno važni je da se čak 83% sudionika izjasnilo da se potpuno ili uglavnom slažu da su ih edukacije motivirale da primijene nove načine učenja i poučavanja.
Zaključujemo da su skupovi uživo ispunili svoju zadaću te da je velika većina sudionika postigla planiranje ciljeve.