Primjeri iz škola

Primjeri iz škola

Gimnazija Sesvete

Spomenar nastave na daljinu u Gimnaziji Sesvete možete pogledati ovdje.


Osnovna škola Mladost, Osijek

Ideja projekta je osmisliti složeni rad primjenom preslikavanja skupova točala ravnine- translacijom, osnom i centralnom simetrijom, rotacijom, Vidjeti ljepotu u matematici i matematiku u ljepoti: prirodi i umjetnosti. Učenici osmog razreda vršnjačkim vrednovanjem i povratnim informacijama, a prema unaprijed zadanoj rubrici i kriterijima, imali su priliku poboljšati svoj uradak. Naglasak je stavljen na samoregulaciji učenja i vještinama komuniciranja. Učenička rješenja možete pogledati ovdje.

Gimnazija Sesvete

Kroz 3 različita i dobro odrađena i provedena školska projekta, željeli bismo potaknuti i druge nastavnike i stručne suradnike da motiviraju i uključe svoje učenike za istraživački i kreativni rad, bez obzira što se mnogima čini da danas mlade ne zanima puno prošlost, našim je učenicima bila vrlo inspirativna i poticajna za istraživanje, ali i za kreativno likovno izražavanje. 

Istraživački rad učenika u školskom projektu Sedam priča o Plitvicama

Kako potaknuti učenike na istraživački rad i kreativno izražavanje?, pitanje je koje zanima sve nas koji radimo s učenicima u školskoj knjižnici. Nije uvijek jednostavno, jer knjižničari ne ocjenjuju učenike brojčanom ocjenom. Ali, ako učenici vide da se njihov rad cijeni, pokazuje, da oni imaju priliku pokazati što su novo naučili, istražili, da se njihovi radovi javno pokazuju i predstavljaju, onda i nije tako teško pridobiti učenike da se uključe u različite tematske sadržaje u kojima će oni pokazati svoj istraživački duh, kao i svoj kreativni ili likovni rad.

Kako smo u ovoj školskoj godini planirali mnoge školske projekte s učenicima, neke smo u potpunosti ostvarili, druge smo zbog iznimnih okolnosti koje su nas zadesile, proveli samo djelomično, a nastavak slijedi iduće školske godine.

Ovdje ću pokazati na primjeru školskog projekta kako se učenici mogu uključiti u istraživačke  aktivnosti kroz kulturnu i javnu djelatnost školske knjižnice i dobru suradnju s predmetnim nastavnicima. Obilježavanje 70 godina od proglašenja našeg prvog  nacionalnog parka – Plitvička jezera, bilo je povod da se i mi uključimo na svoj način u ovo obilježavanje, tako da smo s učenicima osmislili svoj školski projekt pod nazivom SEDAM PRIČA O SEDAM DESETLJEĆA NACIONALNOG PARKA PLITVIČKA JEZERA, uz Europski dan kulturne baštine (krajem rujna).

Povodom 70. obljetnice proglašenja prvoga i najstarijeg hrvatskoga nacionalnog parka Plitvička jezera (1949. g.) i 40. obljetnice pod zaštitom UNESCO-a (od 1979. g.), u Gimnaziji Sesvete učenici su istražili sedam tematskih cjelina koje su vezane uz Plitvička jezera i područje Like i Gorskog kotara. To je naših SEDAM PRIČA koje smo ispričali uz SEDAM DESETLJEĆA PLITVIČKIH JEZERA.

  1. Lika – povijest kroz stoljeća, Ana Baran i Ana Lipovac, 2.a
  2. Život, kultura i umjetnost Like – Lika kolijevka hrvatske tiskane knjige, Katarina Toljan, 4.a i knjižničarka Ruža Jozić
  3. Flora i fauna Plitvica i Like, Helena Španić, 4.c
  4. Hrvatske povijesne ceste (Terezijana, Jozefina, Rudolfina, Lujzijana, Majstorska cesta) – Rebeka Tatarević i Sara Osojnik, 2. c
  5. Voda Plitvičkih jezera – nastanak sedrenih barijera – Marija Benić, Kristina Barić, Dea Godec, i Anita Marić, 4.a
  6. NP Plitvice – dar i fenomen prirode, knjižničarka Ruža Jozić
  7. Legende o nastanku Plitvičkih jezera: Crna kraljica – legende istražila knjižničarka i prof. Ljiljana Kovačić, a govore učenici dramske skupine KAOS (Gabrijel Lukić i Anamarija Koturić)

Predavanje za učenike: prof. dr. sc. Petar Feletar, Fakultet prometnih znanosti u Zagrebu: Hrvatski gorski prag i povijesne ceste, organizirale su: Ruža Jozić, školska knjižničarka i Suzana Pešorda, prof. geografije i povijesti, u suradnji s nakladničkom kućom Meridijani.

Povodom ovoga značajnog jubileja naše prirodne baštine predavanje o povijesnim cestama preko hrvatskoga gorskog praga: Karolini, Jozefini i Lujzijani, održao je dr. sc. Petar Feletar, profesor na Fakultetu prometnih znanosti u Zagrebu i urednik posebnih izdanja u nakladničkoj kući Meridijani. Predavanju je nazočilo više od sto pedeset naših učenika 3. i 4. razreda, njihovi profesori i ravnatelj Škole. Učenici dramske skupine KAOS: Anamarija Koturić i Gabrijel Lukić ispričali su Legendu o nastanku Plitvičkih jezera, koja se stoljećima čuvala u narodu i prenosila kroz mnoga pokoljenja. Profesor Feletar je uz slikovni materijal iznio mnoge zanimljivosti koje je objedinio i u svojoj knjizi Hrvatske povijesne ceste u izdanju Meridijana. Ove povijesne ceste građene su za vrijeme Austro-Ugarske Monarhije, u čijem sastavu je bio i hrvatski teritorij. Tako su ceste koje povezuju Karlovac i Rijeku (Karolina i Lujzijana) te Karlovac i Senj (Jozefina) nastale tamo gdje su Dinaridi najniži i najuži, a danas ih slijedi paneuropski koridor V b. Na dionicama ovih cesta i danas su ostali kameni potpornji, tzv. fajeri, miljokazi, sunčani satovi i uklesane oznake furlanskih minera koji su izvodili najteže dionice na pojedinim dijelovima ovih cesta. No, kad čitamo te miljokaze (putokaze) trebamo znati da su oni označavali razdaljinu ili dužinu puteva u  austrijskim miljama, a jedna je austrijska milja duga oko 7,6 kilometara. Profesor Feletar je preporučio učenicima da pogledaju tri HRT-ova filma iz ciklusa Cestovnica, koji su snimljeni prema knjizi Hrvatske povijesne ceste,  koju mogu naći i u školskoj knjižnici Gimnazije Sesvete. Očuvanje kulturne i prirodne baštine je dužnost svih nas, a Plitvička jezera su među prvima stavljena na UNESCO-ov Popis zaštićene svjetske prirodne i kulturne baštine.  Ljepša su od bilo kojeg opisa, živopisnija od najbolje fotografije, začudnija od bilo kakvog videozapisa, jer samo priroda može na takav čudesan način spojiti kamen, vodu i šumu.

Našu je izložbu oblikovala školska knjižničarka s učenicima, a zatim ju je postavila i u digitalni alat ISSUU te se može pogledati kao digitalna publikacija na poveznici.

Istražili i pripremili učenici u suradnji s profesoricama Ljiljanom Kovačić, Sonjom Batinić i školskom knjižničarkom Ružom Jozić.

Pripremile: Ruža Jozić, stručna suradnica školska knjižničarka i Suzana Pešorda, prof. Gimnazije Sesvete

Istraživački rad i kreativno likovno izražavanje učenika kroz školski projekt Zavičajnost u školi

Naši su učenici tijekom školske godine u likovnoj i geografsko-povijesnoj grupi sudjelovali u istraživačkom radu i učenju ZAVIČAJNOST u nastaviSesvete: povijest, kulturna baština, arheološka nalazišta, koje smo proveli u suradnji s Muzejom Prigorja u Sesvetama – povjesničarom i arheologom Damirom Fofićem i voditeljicom Muzeja Morenom Želle.

Učenici su s profesorima tijekom školske godine nekoliko puta posjetili izložbe u Muzeju Prigorja Sesvete, njegovu arheološku i etnografsku zbirku te sudjelovali na radionicama u Muzeju Prigorja, odlazili na terensku nastavu i posjetili arheološko nalazište Kuzelin. Osobito je učenicima dojmljiv posjet bio najstarijem sesvetskom naselju Vugrovec, koje čuva pravi biser sakralne arhitekture – kapelu Sv. Mihaela u Vugrovcu, jedan od najstarijih sakralnih objekata u Sesvetskom prigorju i zaštićeni spomenik kulture RH. Vugrovečki župnik Filip Lucić, pravi zaljubljenik u umjetnost i kulturnu baštinu, biranim je riječima učenicima opisao i pokazao barokne oltare, pozlaćene kipove, zidne slike, ali i oštećenja koja su stoljećima nastajala na ovoj grobljanskoj kapeli, još od 14. stoljeća.

Učenici su upoznavali svoj zavičaj i njegovu povijest kroz stoljeća, boravili su i učili zorno na terenu, na povijesnim i arheološkim izvorima. Likovna grupa Gimnazije Sesvete, koja je vrlo aktivna u školi i uključena u mnoge školske projekte i aktivnosti, oslikala je sesvetske motive raznim likovnim tehnikama: Crkvu Svih svetih, motive iz kapele Sv. Mihaela u Vugrovcu, arheološke nalaze –  vugrovečki Ikar, čiji se original čuva u Arheološkom muzeju grada Zagreba, a kopija u Muzeju Prigorja u Sesvetama; povijesno-geografske prostore, spomenike, objekte, nalazišta i druge arheološke predmete. Prikaz našega rada može se razgledati na izložbi koju je školska knjižničarka oblikovala i postavila u predvorje Gimnazije Sesvete, uz Dan grada Zagreba, 31. svibnja. Kako ovogodišnji Dan grada Zagreba obilježavamo u školi na specifičan način, bez naših učenika, željeli smo pokazati njihov rad i kreativnost, na pogled svima koji dolaze u našu Školu ovih dana, od maturanata, roditelja ili budućih učenika.

Uz to smo pokazali i našega prigorskoga pjesnika, Dragutina Domjanića, uz obljetnicu smrti i ukazali na važnost Domjanićeva kajkavskog pjesništva u okviru književnosti hrvatske moderne, a osobito na neke Domjanićeve pjesme koje su postale pravo hrvatsko nacionalno jezično blago, kao: Fala, Kaj, Popevke sem slagal, K suncu prosi vsaka roža i druge.

Istraživačko učenje vodile su profesorice Suzana Pešorda, Ina Jozić i knjižničarka Ruža Jozić s učenicima 3. i 4. razreda. Našu je izložbu školska knjižničarka pokazala i u digitalnom alatu ISSUU – pa se može pogledati pod nazivom ZAVIČAJNOST U ŠKOLI na poveznici, a u alatu ISSUU kao digitalna publikacija može se vidjeti i pročitati i naš osvrt na pjesnika Dragutina Domjanića pod nazivom: DRAGUTIN DOMJANIĆ, PJESNIK PRIGORJA, na poveznici.

Pripremile: Ruža Jozić, stručna suradnica školska knjižničarka i profesorice Gimnazije Sesvete Ina Jozić i Suzana Pešorda

Uključenost učenika u istraživački i kreativni rad kroz školski projekt STOLJEĆE BAUHAUSA (1919. – 2019.)

Ove se školske godine diljem svijeta obilježava stota godišnjica Bauhausa (1919.), umjetničkog pravca i škole u Njemačkoj, ali i šireg međunarodnog značaja. Značajan je utjecaj BAUHAUSA, pokreta u umjetnosti, dizajnu, arhitekturi, glazbi, fotografiji, filmu i sl., na kulturna događanja u prvoj polovici 20. stoljeća. Kad kažemo Bauhaus, većina naših suvremenika pomisli na trgovačku kuću Bauhaus punu opreme za uređenje doma i okoliša u kojem živimo. To ne treba prezirati, jer koncepcija trgovačkog lanca (i slogan Da bi bilo dobro!) u skladu je sa slavnom školom koju je njemački arhitekt Walter Gropius pod imenom Bauhaus osnovao 1919. u Weimaru, vođen idejom o objedinjavanju djelatnosti umjetnika, arhitekata i obrtnika. Bauhausu zahvaljujemo današnji ustroj suvremene arhitekture, dizajna i svih vrsta primijenjene umjetnosti. Rezultat je to onoga što su od 1919. do 1933. godine podučavali velikani poput Paula Kleea, Vasilija Kandinskog i Pieta Mondriana u slikarstvu, a odrazio se i u glazbi, dizajnu, modi, kazalištu, filmu, književnosti i drugim područjima društvenog života.

Školski projekt Stoljeće Bauhausa realizirali su nastavnici Gimnazije Sesvete: knjižničarka Ruža Jozić i profesorice: Ina Jozić,  Andreja Korčanin,  Carmen Andrašec, Suzana Pešorda i Željka Župan Vuksan, s učenicima likovne grupe, geografsko-povijesne istraživačke grupe i učenicima 4. razreda u nastavi njemačkoga i hrvatskoga jezika.

Naš je projekt bio interdisciplinaran i obuhvatio je više aktivnosti: proučavanje Bauhausa kao umjetničke škole i pokreta koji se iz Njemačke proširio po Europi, kasnije SAD-u, kao i promjene koje je donio u sveukupni kulturni i društveni život. Istraživanju Bauhausa pristupili smo na naš osobit način, slikom i riječju, što je rezultiralo i bogatom izložbom STOLJEĆE BAUHAUSA, koja obuhvaća više segmenata.

LEKTIRA SLIKOM BAUHAUSAlikovni radovi naših učenika, koji su oslikali književne likove, po uzoru na slikare Bauhausa: Pieta Mondriana, Paula Kleea i Vasilija Kandinskoga. Nastalo je 25 vrlo uspješnih likovnih radova, koje su učenici radili u suradnji s knjižničarkom i profesoricom Inom Jozić. Profesorica Carmen Andrašec izložila je originalni plakat Paula Kleea iz muzeja u Bernu.

ZAGRAMERSKI GOVOR U ZAGREBU, u vrijeme Bauhausa – istražili učenici 4. razredaZagramer je kovanica, simbol dvojezičnosti i duge zajedničke povijesti hrvatskoga (zagrebačke gradske kajkavice) i njemačkoga jezika (Zagreb + Agram), kao nostalgična počast jednom govoru i kulturnom nasljeđu Zagreba. Profesorica njemačkog jezika Andreja Korčanin i učenici: Ivana Guštek, Dana Ćosić, Magdalena Đuras, Doris Glibušić, Vedran Josipović i Ana Lončar, proveli su istraživanje: Germanizmi u govoru Zagrepčana početkom i do sredine 20. st., u vrijeme pojave Bauhausa, a zadržali su se do danas kao posuđenice u hrvatskom jeziku.

GERMANIZMI U DJELIMA MIROSLAVA KRLEŽE: Gospoda Glembajevi i Povratak Filipa Latinovicza, istraživanje učenika 4. razreda Vedrana Josipovića i Eme Marinović s profesoricom Željkom Župan Vuksan. U doba kada je Miroslav Krleža ulazio u život, njemački je bio ne samo prvi i najslužbeniji jezik velike srednjoeuropske monarhije nego je i u Zagrebu Krležine mladosti bio drugi govorni jezik. U tadašnjoj Hrvatskoj njemački je bio nezaobilazan u srednjoškolskoj naobrazbi, a hrvatska aristokracija i građanstvo, školovani često u austrijskim zavodima – uz hrvatski su govorili i njemački (odnosno u Zagrebu agramerski).

REFLEKSIJE BAUHAUSA U FOTOGRAFIJAMA TOŠE DABCA, fotografa koji je snimio cikluse fotografija U(lice) Zagreba – Lica s ulice, Zagreb tridesetih godina 20. stoljeća u vrijeme Bauhausa. Tošo Dabac – kroničar Zagreba, ostao je zapamćen kao najpoznatiji zagrebački fotograf, čije su socijalne fotografije dokumentirale život i događaje 20. st. Ciklusom fotografija Ljudi s ulice, u kojima je zabilježio opće stanje društvene depresije, na svoj je specifičan način bilježio i rast grada Zagreba. Jedan je od osnivača i glavnih predstavnika Zagrebačke škole umjetničke fotografije.

SNIMIO IVO KIRINSesvetski Tošo Dabac bio je Ivo Kirin, prvi sesvetski fotograf. Svojom je kamerom snimao događanja u Sesvetama od kraja dvadesetih do četrdesetih godina 20. stoljeća. Kirinove fotografije mogu se prvi put razgledati u Muzeju Prigorja Sesvete, gdje upravo traje izložba Snimio Ivo Kirin, koju su posjetili naši učenici s prof. Suzanom Pešorda. Slikovne materijale i svoje osvrte s ove izložbe, prikupili su učenici geografsko-povijesne istraživačke grupe s profesoricom Suzanom Pešorda, i koji su se uklopili u našu izložbu, kao prilog vremenu Bauhausa u Zagrebu i Sesvetama, jer upravo fotografijom i riječju pokazuju to razdoblje u našem gradu Zagrebu.

Aktivnosti organizirala Ruža Jozić, školska knjižničarka, koja je s učenicima likovne grupe i prof. Inom Jozić, postavila cjelovitu izložbu STOLJEĆE BAUHAUSA u predvorju Gimnazije Sesvete.

Knjižničarka Ruža Jozić postavila je našu izložbu Lektira slikom Bauhausa i u digitalni alat ISSUU na poveznici, kao i u PPT-u u ISSUU u obliku digitalne publikacije na poveznici.

Pripremile: Ruža Jozić, stručna suradnica školska knjižničarka, Ina Jozi, prof. lik. umjetnosti i Suzana Pešorda, prof. geografije i likovne umjetnosti u Gimnaziji Sesvete.


Osnovna škola Kneza Trpimira, Kaštel Gomilica

 Učiteljica Tina Parać postavila je svojim učenicima neobičan zadatak nazvan Challenge of the Week. Učenici su trebali naučiti napamet pjesmu Mysterious Mike iz udžbenika Dip in 2 i snimiti video zapis u kojem će pjesmicu predstaviti na način kako se to njima najviše sviđa. Rezultate pogledajte ovdje:

Ivano Malnar, Laura Brčić, Marina Čmrlec, Antea Šarić, Franko Radanović, Ema Sučević, Diego Rokov


Osnovna škola „Prof. Blaž Mađer“, Novigrad Podravski

Kad se male i velike ruke slože, sve se može! Ove godine Osnovna škola “Prof. Blaž Mađer” Novigrad Podravski obilježila je Dan planeta Zemlje virtualnim putem. Učenici su se informirali o tome što je recikliranje te na koji način mogu pridonijeti boljitku našeg planeta. Također, pokazali su koliko su kreativni i vješti te kod kuće izradili predmete od recikliranog materijala. Zadatak izrade predmeta od recikliranog materijala savršeno se uklopio u predmet Tehničke kulture te Sat razrednika. Ovo je samo jedan od primjera korelacije te uspješne suradnje učiteljice Tehničke kulture Božice Ruk, voditeljice eko grupe Valentine Šifkorn, pedagoginje Katarine Križić te svih razrednika od 1. do 8. razreda. i naravno najvažnijih sudionika – učenika.


Glazbena škola Zlatka Grgoševića

Povodom 120. obljetnice rođenja Zlatka Grgoševića i 40. obljetnice djelovanja istoimene Glazbene škole, njezini učenici i njihovi profesori, uz pomoć i podršku roditelja organizirali su virtualne koncerte –  Koncert hrvatskih skladatelja i 3. virtualni susret zborova glazbenih škola.

Umjesto završnog koncerta u Hrvatskom glazbenom zavodu završili su školsku godinu virtualnim koncertom koji su posvetili Gradu Zagrebu. Vrijedni učenici i njihovi profesori pozvali su roditelje i ostalu publiku da, umjesto ulaznice za koncert, doniraju za potrebe popravka zgrade Hrvatskog glazbenog zavoda, koja je teško stradala u nedavnom potresu. Virtualni koncert dostupan je u dva dijela – Koncert gradu Zagrebu 1. dio i Koncert gradu Zagrebu 2. dio.

Pozivamo vas da ih pogledate i poslušate!


Ilija Barišić

Profesor Ilija Barišić izradio je videolekciju Antigona u zanimljivom obliku. Riječ je o nastavnim filmovima, nalik na Crash Course i Thug Notes. Pozivamo sve zainteresirane da pogledaju ovaj hvalevrijedan projekt dostupan u dva dijela: Sofoklo – Antigona: 1.dio, Sofoklo – Antigona: 2. dio


Osnovna škola Ksavera Šandora Gjalskog, Zagreb

„Recreating Paintings With Stuff You Can Find at Home” naziv je projekta koji je s učenicima šestih razreda OŠ Ksavera Šandora Gjalskoga tijekom nastave na daljinu osmislila i provela učiteljica Engleskog jezika Jasminka Šilović. Učenici su dobili zadatak da odaberu omiljeni umjetnički rad, istraže osnovne informacije o radu i umjetniku, a zatim samostalno pokušaju reinterpretirati izabrani rad pomoću predmeta koje pronađu kod kuće. Mnoštvo izvrsnih i kreativnih radova pretočeno je u virtualnu izložbu koja je nastala u suradnji s knjižničarkom OŠ Ksavera Gjalskoga Kristinom Darmopil. Pozivamo Vas da pogledate izložbu učeničkih radova!


Osnovna škola Vojnić

Iz 1. b razreda Osnovne škole Vojnić stiže zračni zagrljaj! Učiteljica Anica Globan Kovač osmislila je grljenje uz poštivanje sigurnosnih mjera. Pogledajte ovaj simpatičan video.


Osnovna škola Tituša Brezovačkog, Zagreb

 OŠ Tituša Brezovačkog obilježila je virtualno svoj Dan škole slaveći 55. rođendan. Pogledajte njihovu virtualnu proslavu!


Osnovna škola Tisno

Iz Osnovne škole Tisno dolazi kreativan video uradak Mačak u čizmama! Ovaj krasan uradak možete pogledati na poveznicama Mačak u čizmama 1 i Mačak u čizmama 2.


Osnovna Škola Rugvica

Sadržaji razredne nastave nastali u okviru Škole na trećem dostupni su i kao mobilna aplikacija zahvaljujući hvalevrijednoj inicijativi učiteljice Danijele Klajn iz OŠ Rugvica. Dostupan je sadržaj od 16. ožujka do 29. svibnja dok će sadržaji iz lipnja biti umetnuti naknadno. Pozivamo vas da ih pogledate skeniranjem QR koda ili putem poveznica 1. razred   2. razred  3. razred  4. razred


Gimnazija Sesvete

Učenici Gimnazije Sesvete su sudjelovali u Izazovu u kojem su za vrijeme izolacije snimili kratki video uradak s pokusom iz fizike vezanim za gradivo koje su učili u ovoj školskoj godini. Pokusi su trebali biti originalani, inovativani, kreativani, zanimljivi ili jednostavno smiješni, najbolji od njih objavljeni su u kompilaciji „We love physics“. Izazov je namjenjen popularizaciji fizike i znanosti općenito.
Mirjana Dabac i Tatjana Zemljić


Osnovna škola Ivana Perkovca, Šenkovec  

Mija Kostanjčar, učenica  3. razreda OŠ Ivana Perkovca je kao zadatak u okviru Škole na trećem uz pomoć obitelji uprizorila priču Crvenkapica. Pozivamo vas da pogledate predstavu Crvenkapica.


Osnovna škola Augusta Cesarca, Krapina 

 Učiteljica Nevenka Puh Malogorski šalje primjer razrednog projekta 3.b razreda Osnovne škole Augusta Cesarca iz Krapine, nastalog tijekom nastave na daljinu. Prvi dio virtualne knjige Moja Krapina izradila je učiteljica kao bazu za daljnji rad učenika, a drugi dio su stvarali sami učenici. Pozivamo da pogledate ovaj uistinu zanimljiv projekt na Moja Krapina


Osnovna škola “Petar Zoranić“ Nin, Područna škola Zaton 

 Učiteljica Martina Jelenković iz Područne škole Zaton poslala je Vodič za vježbanje nastao u suradnji s učenicima 2. i 4. razreda. Pozivamo vas da ga pogledate na Vodič za vježbanje


Osnovna škola “Milan Amruš”

Danas slavimo Dan naše škole povodom kojeg smo objedinili naš rad tijekom uspješne nastave na daljinu, želimo s vama podijeliti zajednički uspjeh za koji ste i Vi zaslužni. Bila bi nam čast da pogledate i poslušate naš videospot.

Pozivamo Vas u posjet našoj školi kada prilike to budu dopuštale. Srdačan pozdrav iz Slavonskog Broda!

ravnateljica Nataša Čošić, prof. reh.

Na poveznici možete posjetiti mrežnu stranicu škole i pročitati riječ ravnateljice.


Gimnazija Sesvete

Kao jedan od mogućih odgovora na video lekciju za maturante: “Kako izvući najbolje iz “prijestupne” školske godine” nastao je video ” Leksikon za maturante”. Dugo smo razmišljale što ponuditi našim maturantima umjesto tradicionalnih susreta u školi, umjesto zadnjih pjesama na hodnicima, norijade i maturalne večeri. Nešto toplo, što bi im nekako “zaokružilo” ove četiri godine… Nekako smo došle na ideju snimanja video leksikona gdje maturanti odgovaraju na naša pitanja… kao osvrt, pogled na vrijeme provedeno ovdje.

Pogledajte video maturanata Gimnazije Sesvete kojim su “zaokružili” ovu školsku godinu kroz sjećanja na trenutke u srednjoj školi.

Željka Župan Vuksan, prof., Sonja Jordanić Golub, mag. psych. i Božana Sertić, prof. soc. ped.

Osnovna škola Zorke Sever, Popovača

Elvisa Sekulić, učiteljica matematike

Projektni zadatak za učenike 5. razreda – Matematika i voda

Ishodi:
A.5.3. Povezuje i primjenjuje različite prikaze razlomaka
Povezuje slikovni prikaz razlomka s brojevnim zapisom i obratno.
Opisuje i određuje udio u skupu istovrsnih podataka.
Tumači dobiveno rješenje u kontekstu problema.
A.5.4 Povezuje i primjenjuje različite zapise decimalnoga broja
Opisuje, predočava i primjenjuje jednakost među različitim zapisima brojeva

Učenici su dobili zadatak da na temelju videa Matematika 5.r. – Voda i matematika, autorice Sanje Janeš, prof. matematike, prikažu odnos vode i kopna na Zemlji, odnos slane i slatke vode na Zemlji, prikažu udio slatke vode u ledenjacima i ledenom pokrovu, podzemlju i na površini Zemlje, prikažu udio vode u ljudskom tijelu, te prikažu udio slatke vode u ukupnoj količini vode na Zemlji.

Nakon što prikažu modelom zadane odnose učenici su odgovarali na pitanja:

Kako je primjerenije zvati Zemlju, plavi planet ili vodeni planet?
Što mislite o udjelu slatke vode na Zemlji?
Jeste li mislili da je tako malo slatke vode na Zemlji?
Imaju li svi ljudi jednak pristup pitkoj vodi?
Kako biste vi u budućnosti pokušali zaštititi pitku vodu od zagađenja?
Korelacija s nastavnim predmetom Geografija.

MPT
MPT Učiti kako učiti
uku A.2.1. Uz podršku učitelja ili samostalno traži nove informacije iz različitih izvora i uspješno ih primjenjuje pri rješavanju problema.
uku A.2.2. Učenik primjenjuje strategije učenja i rješava probleme u svim područjima učenja uz praćenje i podršku učitelja.
uku A.2.3. Učenik se koristi kreativnošću za oblikovanje svojih ideja i pristupa rješavanju problema.
uku A.2.4. Učenik razlikuje činjenice od mišljenja i sposoban je usporediti različite ideje
ku B.2.1. Uz podršku učitelja učenik određuje ciljeve učenja, odabire pristup učenju te planira učenje.

MPT Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije
ikt A 2. 1. Učenik prema savjetu odabire odgovarajuću digitalnu tehnologiju za izvršavanje zadatka
ikt A 2. 2. Učenik se samostalno koristi njemu poznatim uređajima i programima.
ikt C 2. 1. Učenik uz povremenu učiteljevu pomoć ili samostalno provodi jednostavno istraživanje radi rješenja problema u digitalnome okružju.
ikt D 2. 2. Učenik rješava jednostavne probleme s pomoću digitalne tehnologije.

Učenici su mogli birati način na koji će prikazati svoje rezultate (plakat, video, prezentacija…). Rad je bodovan po rubrici koja je učenicima dana kad i projektni zadatak, te su učenici prema njoj mogli korigirati svoj rad prije predaje projektnog zadatka.

Svoje rezultate (prezentaciju, plakat, video… koji sadrže slike prikaza i odgovore na pitanja) učenici su unosili u digitalnu bilježnicu u OneNote-u u Sekciju Projektni zadaci na stranici Matematika i voda.

Radovi učenika iz dva 5. razreda objedinjeni su u digitalnom alatu Padlet .


Osnovna škola Vrpolje, Šibenik

Učenici OŠ ”Vrpolje”, Šibenik, su ove godine, već tradicionalno, proslavili Dan Europe, ali ovoga puta na virtualan način. Učenici su imali zadatak da sa svojim mentorima, kao i svake godine predstave odabranu državu Europe na kreativan i zanimljiv način koristeći se digitalnom tehnologijom. Izradili su video filmove i postere u različitim aplikacijama i na taj način predstavili svoju odabranu državu. Također, kod kuće su zajedno sa svojim roditeljima spremali neke od specifičnih jela svoje države. Kako je to sve izgledalo pogledajte na poveznici.


Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku 

Uprava i dramski ansambl HNK osmislili su projekt „HNK u Osijeku za maturante“ kako bi pomogli maturantima u pripremi državne mature. Ovaj spoj glumaca, profesora i učenika omogućit će svim maturantima da dožive i nauče na potpuno drugačiji način zadana djela! Gotove video uratke možete pogledati na HNK u Osijeku za maturante


Majda Bakić, Knjižnice grada Zagreba

Pogledajte izložbe gimnazijalaca Leonarde Vlahov, Jakova Zorića i Petre Štimac čiji su radovi nastali u sklopu projekta KGZ-a Otkrivamo mlade talente (2002 – 2020) uz slogan ”prvih 18 su najvažnije.”


Zdenka Brebrić, I. osnovna škola Bjelovar 

Pedagoginja Zdenka Brebrić osmislila je projekt Ja u doba korone u kojima kroz lik sedmaša problematizira učeničke situacije kako u školskom, tako i u obiteljskom životu. Cilj priča je edukativan, ali služi i za ventiliranje složenijih emocionalnih stanja. Pozivamo da ih pogledate! 


Osnovna škola Mladost, Osijek

Uz rješavanje problema  te kreativnost, važne vještine 21. stoljeća su i samoregulacija učenja, kao i suradnički rad.  U svrhu poticanja i razvoja navedenih vještina i načina razmišljanja učenici 6. razreda (eksperimentalni program) u dužem vremenskom periodu dobili su zadatak osmisliti “proizvod“ na temu Primjenjujem i stvaram s cijelim brojevima“.

Na samom početku učenicima su zadani ciljevi, aktivnosti, te rubrika s kriterijima na temelju koje su mogli unaprijediti svoj rad. Također, učenici su imali mogućnost popraviti svoj rad na temelju vršnjačke povratne informacije, ali prema potrebi i povratne informacije učiteljice.

Učenici su osmislili igre i pravila igranja s cijelim brojevima, neki od njih su snimili video zapis kako se igra igrica i umetnuli u prezentaciju, programirali igricu u Pythonu, te ju snimili, umetnuli fotografije svojih uradaka, osmislili matematički strip, pjesmicu, sudoku, kvizove…

Primjeri nekih učeničkih radova, kao i tijek samog projekta priloženi su ovdje.


Elektrotehnička i prometna škola Osijek

Učenički rad – Seminarski rad: Koronavirus i logistička funkcija (izradio Josip Šimun Kuči, 2. razred)

U procesu poučavanja važan dio je svakako poticanje matematičke komunikacije i rješavanja problema. Učenicima ovaj dio nije jednostavan i nailaze na razne prepreke kao što je npr. javni nastup, kompleksnost teme. Svake godine učenicima pripremim jedan do dva projektna zadataka na kojima rade u timovima ili pojedinačno. Osim što rade na matematičkoj komunikaciji i rješavanju problema, potiče ih se i na međusobnu suradnju, istraživački pristup, upornost i dosljednost u radu. 

 

Cjelina eksponencijalna i logaritamska funkcija osobito je zanimljiva u drugom razredu baš zbog svoje sveprisutnosti u primjeni. Učenici za svoj projektni rad imaju smjernice i zadatke na koje trebaju pronaći odgovor, ali i slobodu da dopune ili naglase dijelove koje smatraju bitnim, te odaberu način prezentiranja. U toku izrade dostupna sam za konzultacije. 

 

Evo što kaže učenik: 

„Ovakvi zadatci mi se sviđaju jer omogućavaju nam da proučimo razne grane znanosti i društva, a time i povežemo svakodnevni život s matematikom. Zanimljivo mi je što moramo tražiti razne izvore kako bismo dobili najtočnije podatke i time si razvijamo percepciju analize.“ 


Osnovna škola “Antun i Stjepan Radić“ Gunja

Imaš znanje? Dokaži! i Imaš talent? Pokaži! višegodišnji su projekti osnovne škole “Antun i Stjepan Radić” u Gunji. Godinama realiziran na razini škole, par godina na razini Cvelferije, a kako smo zbog

Covid-19 potjerani u online okruženje, ove godine njihov projekt nema granica i barijera!

Ako želite negdje nešto objaviti, više detalja možete pronaći na stranici škole.


Umjetnička škola Matka Brajše Rašana Labin

Vrijedni i neumorni učenici iz Umjetničke škole Matka Brajše Rašana pokazali su nam svoje umijeće putem virtualnih koncerata koje možete pogledati na Umjetnička škola Matka Brajše Rašana.


Osnovna škola Belica i Osnovna škola Domašinec

Iz videolekcija u kreativne uratke! Pogledajte likovne radove učenika Osnovne škole Belica i Osnovne škole Domašinec koje su izradili pod mentorstvom učiteljice Emine Kefelje.


Osnovna škola Frane Petrića Cres

Vrijedni učenici Osnovne škole Frane Petrića s Cresa su sa svojom učiteljicom Koraljkom Polaček izradili Virtualni pano tijekom nastave na daljinu na kojem se nalaze prekrasni likovni radovi. Ako tražite inspiraciju za vlastiti likovni pano, svakako posjetite njihov virtualni pano.


Osnovna škola Ivane Brlić Mažuranić Ogulin, PŠ Jasenak

Učiteljica Simica Maravić iz Područne škole Jasenak, Osnovne škole Ivane Brlić Mažuranić Ogulin, podijelila je s nama svoju razrednu stranicu, koja osim obrazovnih materijala sadržava i kreativne uratke njenih marljivih učenika, a možete ju pronaći putem poveznice Područna škola Jasenak.


Glazbena škola Frana Lhotke Sisak

Učenici Glazbene škole Frana Lhotke u Sisku zajedno sa svojim profesorom Danijelom Majcenom pokazali su kako izolacija ne sprječava njihovu kreativnost te su priredili virtualni koncert koji možete pogledati na poveznici.


Osnovna škola Pučišća

Učiteljica Svjetlana Tucman iz Osnovne škole Pučišća poslala je likovne radove svojih vrijednih učenika na temu Eko-eko. Ovo je uspješan primjer spoja Hrvatskog jezika i Likovne kulture, a radove možete pronaći putem poveznice EKO likovni radovi.


Glazbena škola Zlatka Grgoševića Sesvete

Učenici Glazbene škole Zlatka Grgoševića u Sesvetama, zajedno sa svojim profesorima, pripremili su humanitarni virtualni koncert za učenike čije su kuće stradale u nedavnom potresu, a možete ga pronaći na stranici obavijesti škole.


Osnovna škola Budaševo-Topolovac-Gušće

 Učenici OŠ Budaševo-Topolovac-Gušće su u suradnji s učiteljicom Dubravkom Granulić izradili audio snimku o tome kako oni doživljavanju nastavu na daljinu. Poruke podrške i njihova iskustva nastave možete čuti putem poveznice nastava na daljinu.


Osnovna škola Tituša Brezovačkog Zagreb

 Učenici Osnovne škole Tituša Brezovačkog iz Zagreba u suradnji sa svojom učiteljicom Kristinom Ključarić izradili su sadržaj na temu kompozicija i fotomontaža te na svoj način prikazali poznata umjetnička dijela. Zanimljive fotografije i njihovu interpretaciju poznatih umjetničkih dijela možete pogledati putem poveznice kompozicija i fotomontaža.


Majda Bakić, Knjižnice grada Zagreba

I knjižnice se brinu o obrazovnim materijalima, stoga pogledajte njihove uratke na poveznicama Ključ do znanja i Projekti za djecu i mlade.


Teatar Tirena

 Teatar Tirena donosi ideju za kreativan odmor – „Mašta je supermoć“. Ponedjeljkom, srijedom i petkom objavljivat će video uratke s različitim kazališnim sadržajima koje djeca mogu sama ili s roditeljima raditi kod kuće.

Prva dva video uratka možete pronaći na poveznicama Superheroji i Izokreni bajku. Sve video uratke objavljuju na svojoj web-stranici www.tirena.hr te na društvenim mrežama.


Tanja Debelec,  1. osnovna škola Čakovec

Matematička slikovnica inspirirana je Interaktivnim matematičkim bilježnicama kolegice Marijane Karničnik, a članak o njima možete pročitati u časopisu Matematika i škola br. 103, veljača 2020.

Pogledajte fotografije i videozapise učeničkih radova.


Elvisa Sekulić, OŠ Zorke Sever, Popovača

OŠ Eugen Kumičić u Rijeci – Eugenijalci ostaju doma

U nastavku možete pogledati poučan video koji su snimili vrijedni učenici OŠ Eugen Kumičić. Radi se o školskom projektu Eugenijalci ostaju doma u okviru kojega su učiteljica, učenici i roditelji 3. c razreda osmislili i snimili video kojim pokazuju važnost poštivanja mjera Civilnog stožera.

Video uradak osim edukativnog obilježja predstavlja pozitivan primjer partnerskog odnosa škole i roditelja te međusobne suradnje i podrške koju u ovim okolnostima treba dodatno osnažiti.


Božana Tenji, Druga srednja škola Beli Manastir

Primjeri digitalnih bilježnica OneNote

Profesorica Božana Tenji je s nama podijelila svoje predavanje koje je održala na konferenciji CUC i webinar u kojima govori o primjeni digitalnih bilježnica OneNote za učenike i nastavnike, s korisnim primjerima iz višegodišnje prakse, a dostupni su putem poveznice:
https://meduza.carnet.hr/index.php/media/videos?query=Bo%C5%BEana

Na poveznici http://www.usfm.hr/tenji-primjena-digitalnih-biljeznica/ možete pronaći i upute kako napraviti digitalnu bilježnicu u programu OneNote.


Interaktivna Web Sketchpad matematika

HUNI – Hrvatska udruga nastavnika istraživača pripremila je edukativne materijale za izvođenje nastave na daljinu za predmet Matematika. Zahvaljujemo Proven Grupi na ustupljenom materijalu za korištenje.

Izrađeni su materijali za online nastavu Matematike za učenike osnovnih škola od 1.do 8. razreda. Također se mogu pronaći i materijali za online nastavu Matematike za učenike od 1. do 4. razreda srednje škole. Besplatne interaktivne online materijale u obliku digitalnih knjiga za osnovnu i srednju školu možete pronaći i koristiti putem poveznice Web Sketchpad matematika.

OŠ Rajić

Poštovani,

iako ne možemo biti u školi, družiti se međusobno i s našom učiteljicom, vrijedni smo i kod kuće puno učimo. Svaki dan redovito pratimo Školu na 3. Računamo, pišemo, pjevamo i crtamo s učiteljicom Đurđom i vježbamo s poznatim sportašima. Osim toga rješavamo puno kvizova, igara i testova koje je za nas izradila naša učiteljica Mira u našoj Virtualnoj učionici u Loomen-u, vježbamo matematiku na Matific-u, igramo igre i kvizove u LearningAppsu i Quizizzu. To nam nije obavezno, nego tko što i koliko želi vježba. A mi želimo naučiti čitati, pisati i računati do 20. Zato smo jako vrijedni i puno učimo. Hvala našim dragim roditeljima koji svaki dan s nama marljivo uče. Hvala Vama, poštovana ministrice, hvala HRT-u, učiteljici Đurđi i svima koji su nam omogućili da možemo imati nastavu od kuće. Ostat ćemo doma koliko god treba, ali ćemo i dalje vrijedno raditi kao da smo u školi, kao ove pčelice.

Puno pozdrava od učenika prvoga razreda OŠ Rajić i njihove učiteljice Mire Čuvidić!

OŠ Rugvica, 2. a – Sve će biti u redu

OŠ Dragutina Tadijanovića Petrinja – PŠ Mošćenica

 

 


Srednja škola Novi Marof


Zdravstvena škola Split
Grafički prikaz rezultata – Nastava na daljinu

N=568


Božana Tenji, Druga srednja škola Beli Manastir

Primjena digitalnih bilježnica

Primjena digitalnih bilježnica za učenike i nastavnike –  Meduza


Tomislav Aračić, Tehnička škola Slavonski Brod

Višeslav Račić, OŠ Ante Kovačića, Marija Gorica

Microsoft Teams – rad u alatu


Marijana Jakelić, OŠ Kneževi Vinogradi


Marina Uvalić Sertić, OŠ Hrvatski Leskovac


Danijela Naranđa, Srednja škola Prelog


Centar za odgoj i obrazovanje Krapinske toplice

Poštovani,

dozvolite mi da vas ovim putem kratko upoznam s poduzetim aktivnostima u Centru za odgoj i obrazovanje Krapinske Toplice: 

Pratimo sve Vaše obavijesti i upute i čestitamo Vam na ogromnom angažmanu! Vjerujemo u naš zajednički uspjeh!
Srdačan pozdrav iz Krapinskih Toplica!


Anica Globan Kovačić, OŠ Vojnić

Poštovana ministrice,

sve pohvale za nastavu na daljinu. Škola na Trećem, suradnja s roditeljima i moje povratne informacije djeci u vezi urađenog odlično funkcioniraju. Ovo im je bio jučerašnji zadatak iz Likovne kulture. Riječ je o učenicima 1. b razreda OŠ Vojnić.

Želim Vam svako dobro, Anica Globan Kovačić

 

Poštovana ministrice, da Vam pokušamo  uljepšati dan. Učenicima sam zadala zadatak iz Glazbene kulture sastaviti rap o ŠKOLI NA TREĆEM. Ovdje je nekoliko linkova na video zapise njihovih uradaka:

https://www.youtube.com/watch?v=xtgqTCIBb8w 

https://www.youtube.com/watch?v=GXpmQPYSZ3A 

 https://www.youtube.com/watch?v=efxA6eyD6ik 

 https://www.youtube.com/watch?v=EJGLzw-GJYk 

 https://www.youtube.com/watch?v=H71XYZZjYKU 

 https://www.youtube.com/watch?v=OOHjqpxSfu4 

Lijep pozdrav iz Vojnića,

1.b i Anica Globan Kovačić


Primjeri iz vrijednih domova

Obitelj Pavlić Držanić

Poštovani,

pratim sa sinom nastavu na daljinu, 3. razred. Uživamo pratiti učitelja koji nam je ponudio modernu, zanimljivu, nenametljivu nastavu s brojnim poveznicama sa svakodnevnim životom, a toplim pristupom ušao u naša srca. Potaknuti nastavom napravili smo piramidu zdrave prehrane s policama. Sličice namirnica dijete stavlja na odgovarajuću policu učeći pri tome koje namirnice treba jesti u većoj količini, a koje izbjegavati. Posebno je primjerena za rad s djecom s teškoćama. Ideju i sliku piramide dijelimo s vama i  ovim putem dozvoljavam da je prema vašoj procjeni podijelite dalje.

Srdačan pozdrav, Zlatka Pavlić Držanić


Mia Tomrlin