U razdoblju od 7. siječnja do 23. siječnja 2019. godine održano je 27 stručnih skupova na lokalnoj i regionalnoj razini za učitelje i nastavnike Prirode i Biologije Republike Hrvatske. Prisustvovalo 1084 učitelja i nastavnika osnovnih i srednjih škola.
Članovi SRS-a koji su sudjelovali u edukacijama su: Zrinka Pongrac Štimac, Ozrenka Meštović, Doroteja Domjanović Horvat, Diana Garašić, Ines Radanović, Žaklin Lukša, Valerija Begić, Dubravka Karakaš, Damir Sirovina, Sunčica Remenar, Helena Valečić i Ana Lopac Groš.
Teme edukacija su bile:
U okviru ovog dijela sa sudionicima se razgovaralo o tome zašto su promjene važne i u kojem smjeru one trebaju ići. Razgovaralo se o najvažnijim kompetencijama koje kod učenika treba razvijati te što ostaje isto i što se mijenja. Na kraju je stavljen naglasak na važnosti profesionalnog i osobnog razvoja i o važnosti jačanja profesionalnih komptenecija.
U prvoj aktivnosti sudionici su zabilježili što znaju o Školi za život. Potom su predstavljena temeljna obilježja Škole za život, kako o onome što je do sada učinjeno, tako i o predstojećim planovima. Potom su predstavljeni preliminarni rezultati zadovoljstva sudionika Škole za život. Naglašena je važnost promjena paradigme poučavanja. Zadnja aktivnost bila je evaluacija napisanoga i utvrđivanje što je o onome što su zapisali točno, a što su mitovi.
Polaznici su upoznati s potrebom i prednostima i temeljnim karakteristikama online edukacije. Polaznicima je također predstavljena virtualna učionica Biologije.
Polaznicima je kratko predstavljen OneNote, njegove prednosti i mogućnosti te izrađeni metodički priručnici kao dodatak kurikulumu.
Polaznicima se pojasnila važnost razvijanja kompetencije Rješavanje problema. Kroz konkretne zadatke upoznati su s različitim problemskim zadacima te se raspravljalo o prednostima ovakvih zadataka i koje se vještine kod učenika razvijaju njihovom primjenom.
U završnom dijelu voditelji i polaznici zajedno su raspravili o temeljnim zaključcima te su polaznici ispunili evaluaciju
Domaćini održanih skupova bili su: Gimnazija Daruvar, Gimnazija Josipa Slavenskog, Čakovec, I. osnovna škola Petrinja, OŠ Dr. Ante Starčević, Zagreb, OŠ J. J. Strossmayera, Zagreb, OŠ “Đuro Ester”, Koprivnica, OŠ Josipa Lovretića Otok, OŠ Bogumila Tonija, Samobor, Gimnazija Matija Mesić, Slavonski Brod, OŠ Medvedgrad, Zagreb, OŠ Mate Lovraka, Kutina, OŠ Krune Krstića, Zadar, V. gimnazija, Zagreb, Prva sušačka hrvatska gimnazija u Rijeci, OŠ Brodarica, OŠ Stjepan Radić, Božjakovina, Gimnazija Dubrovnik, Obrtnička škola za osobne usluge, Zagreb, OŠ dr. M. Demarina, Medulin, OŠ Zlatar Bistrica, OŠ Vladimir Nazor, Čepin, Tehnička škola i prirodoslovna gimnazija Ruđer Bošković, Osijek, Zdravstvena škola, Split, OŠ Švarča Karlovac, OŠ Zrinskog i Frankopana Otočac, Gimnazija Požega i VI. OŠ Varaždin.
Na stručnim su skupovima sudjelovala 1084 učitelja i nastavnika Prirode i Biologije, od kojih je njih 624 ispunilo anketu (57.56%).
Rezultati ankete:
Prema rezultatima ankete 82.53% polaznika u potpunosti je zadovoljno organizacijom skupa.
Ukupno 71.96% sudionika smatra da su dobivene informacije u potpunosti korisne, a 27.24% smatra da su djelomično korisne.
Navedite o kojim biste temama željeli saznati više u virtualnim učionicama ili na stručnim skupovima uživo (primjerice, o ishodima, o vrednovanju, o primjeni novih metoda poučavanja, o uporabi digitalne tehnologije…).
Na ovo pitanje učitelji i nastavnici najvećim dijelom izrazili želju nešto više čuti o vrednovanju i uporabi digitalne tehnologije.
Na pitanje da polaznici napišu dodatne komentare o održanom skupu većinom su bili pohvalni komentari poput: