Novosti

Priroda i Biologija, skupovi uživo – priprema za frontalnu primjenu novih kurikuluma, siječanj i veljača 2019.

Priroda i Biologija, skupovi uživo – priprema za frontalnu primjenu novih kurikuluma, siječanj i veljača 2019.

Objavljeno: 13. veljače 2019.

U razdoblju od 7. siječnja do 23. siječnja 2019. godine održano je 27 stručnih skupova na lokalnoj i regionalnoj razini za učitelje i nastavnike Prirode i Biologije Republike Hrvatske. Prisustvovalo 1084 učitelja i nastavnika osnovnih i srednjih škola.

Članovi SRS-a koji su sudjelovali u edukacijama su: Zrinka Pongrac Štimac, Ozrenka Meštović, Doroteja Domjanović Horvat, Diana Garašić, Ines Radanović, Žaklin Lukša, Valerija Begić, Dubravka Karakaš, Damir Sirovina, Sunčica Remenar, Helena Valečić i Ana Lopac Groš.

Teme edukacija su bile:

  1. Zašto trebamo promjene?

U okviru ovog dijela sa sudionicima se razgovaralo o tome zašto su promjene važne i u kojem smjeru one trebaju ići. Razgovaralo se o najvažnijim kompetencijama koje kod učenika treba razvijati te što ostaje isto i što se mijenja. Na kraju je stavljen naglasak na važnosti profesionalnog i osobnog razvoja i o važnosti jačanja profesionalnih komptenecija.

  1. Škola za život

U prvoj aktivnosti sudionici su zabilježili što znaju o Školi za život. Potom su predstavljena temeljna obilježja Škole za život, kako o onome što je do sada učinjeno, tako i o predstojećim planovima. Potom su predstavljeni preliminarni rezultati zadovoljstva sudionika Škole za život. Naglašena je važnost promjena paradigme poučavanja. Zadnja aktivnost bila je evaluacija napisanoga i utvrđivanje što je o onome što su zapisali točno, a što su mitovi.

  1. Virtualne učionice u obrazovnoj reformi

Polaznici su upoznati s potrebom i prednostima i temeljnim karakteristikama online edukacije. Polaznicima je također predstavljena virtualna učionica Biologije.

  1. Digitalni metodički priručnici, OneNote

Polaznicima je kratko predstavljen OneNote, njegove prednosti i mogućnosti te izrađeni metodički priručnici kao dodatak kurikulumu.

  1. Rješavanje problema

Polaznicima se pojasnila važnost razvijanja kompetencije Rješavanje problema. Kroz konkretne zadatke upoznati su s različitim problemskim zadacima te se raspravljalo o prednostima ovakvih zadataka i koje se vještine kod učenika razvijaju njihovom primjenom.

  1. Zaključci i evaluacija

U završnom dijelu voditelji i polaznici zajedno su raspravili o temeljnim zaključcima te su polaznici ispunili evaluaciju

 

Domaćini održanih skupova bili su: Gimnazija Daruvar, Gimnazija Josipa Slavenskog, Čakovec, I. osnovna škola Petrinja, OŠ Dr. Ante Starčević, Zagreb, OŠ J. J. Strossmayera,  Zagreb, OŠ “Đuro Ester”, Koprivnica, OŠ Josipa Lovretića Otok, OŠ Bogumila Tonija, Samobor, Gimnazija Matija Mesić,  Slavonski Brod, OŠ Medvedgrad, Zagreb, OŠ Mate Lovraka, Kutina, OŠ Krune Krstića, Zadar, V. gimnazija, Zagreb, Prva sušačka hrvatska gimnazija u Rijeci, OŠ Brodarica, OŠ Stjepan Radić, Božjakovina, Gimnazija Dubrovnik, Obrtnička škola za osobne usluge, Zagreb, OŠ dr. M. Demarina,  Medulin, OŠ Zlatar Bistrica, OŠ Vladimir Nazor, Čepin, Tehnička škola i prirodoslovna gimnazija Ruđer Bošković, Osijek, Zdravstvena škola, Split, OŠ Švarča  Karlovac, OŠ Zrinskog i Frankopana Otočac, Gimnazija Požega i VI. OŠ Varaždin.

Na stručnim su skupovima sudjelovala 1084  učitelja i nastavnika Prirode i Biologije, od kojih je njih 624 ispunilo anketu (57.56%).

Rezultati ankete:

Prema rezultatima ankete 82.53% polaznika u potpunosti je zadovoljno organizacijom skupa.


 

Ukupno 71.96% sudionika smatra da su dobivene informacije u potpunosti korisne, a 27.24% smatra da su djelomično korisne.

 


Navedite o kojim biste temama željeli saznati više u virtualnim učionicama ili na stručnim skupovima uživo (primjerice, o ishodima, o vrednovanju, o primjeni novih metoda poučavanja, o uporabi digitalne tehnologije…).

Na ovo pitanje učitelji i nastavnici najvećim dijelom izrazili želju nešto više čuti o vrednovanju i uporabi digitalne tehnologije.

 

Na pitanje da polaznici napišu dodatne komentare o održanom skupu većinom su bili pohvalni komentari poput:

  • Predavačice su zanimljive, iznose puno primjera iz osobne prakse. Ležerno predavanje i atmosfera. Edukativno i dobro organizirano.
  • Predavači su stručni, puni korisnih informacija o promjenama, pristupačni te su mi smanjili strah pred novim promjenama i novim izazovima.
  • Izvrsne predavačice, dogovorile su jasno i konkretno na veći dio mojih pitanja i nejasnoća.?
  • Zanimljiv i poučan pristup, unatoč početnim predrasudama o ovoj edukaciji.
  • Voditeljice su bile odlično pripremljene, zanimljivo su vodile skup i bile su pristupačne.
  • Skup mi je ponudio dodatna objašnjenja o virtualnim učionicama kao i o reformi koja nas očekuje.
  • Predavačice su bile jasne, zanimljive. Riješile su mnoge moje nedoumice.
  • Najviše me se dojmila pozitivna energija predavačica, i stvarno su me potaknule da s voljom uđem u sve to.
  • Po prvi put osjećam da promjene u školi imaju glavu i rep. Zamjećuje se da se svi segmenti rada škole sinkrono mijenjaju (DM, natjecanja, udžbenici, pristup nastavi). Pohvale voditeljicama skupa (konačno da ljudi iz prakse su nositelji promjena) na kvalitetnoj komunikaciji, sadržajnosti, idejama, kreativnosti i pozitivi usprkos provokacijama. Samo nastavite tako. 🙂
  • Skup je bio zanimljiv i poučan. Saznala sam dosta novih podataka o izradi i samom novom kurikuluma.
  • Svakako bi bilo poželjno da ovakvih skupova bude još.
  • Predavačice su bile iznimno interesantne i lako razumljive.
  • Za neke teme bi trebalo još dodatne edukacije, posebno koristeći primjere iz svakodnevne prakse. Jedino bi voljela da smo mi, učitelji, više imali prilike sudjelovati.
  • Zadovoljna sam i umirena skupom.
  • Voditeljice su bile zanimljivi govornici sa konkretnim odgovorima na pitanja koje smo im postavljali, Koristan, zanimljiv, dobro osmisljeni problemski zadaci.
  • Predavačice su se trudile što bolje odraditi predavanje. Odgovarale na pitanja na koja su znala odgovor. Zapisivale ona na koja nisu.
  • Skup je realiziran korektno.
  • Neke kolege su i razmišljale korak unaprijed te su komentirali:
  • Veselim se novim mogućnostima u radu.
  • Skup je bio koristan, predlažem vise takvih seminara
  • Zadovoljna sam prezentiranim i jedva čekam uvođenje reforme u sve razrede
  • Veselim se novim tehnologijama i manjoj upotrebi papira 🙂
  • Treba više edukacija u živo.
  • Za prve informacije vezane uz školu za život ovaj skup je bio izrazito koristan. Smatram da bi bilo dobro ubuduće čuti iskustva iz samih škola koje već sudjeluju u eksperimentalnom programu.
  • Na skupu sam doznala malo više o promjenama koje donosi Škola za život. Nadam se da će na budućim skupovima biti više praktičnih primjera koji će se moći upotrijebiti u nastavi.
  • Idemo proučiti Loomen.
Biologija izvješće Priroda
Podijelite članak:Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin