U razdoblju od 7. lipnja do 10. srpnja 2019. godine održano je 37 stručnih skupova za ravnatelje osnovnih, srednjih škola i posebnih ustanova na lokalnoj i regionalnoj razini na kojima je sudjelovalo 993 ravnatelja.
Skupovi su održani u sljedećim gradovima/mjestima: Zadar, Zagreb, Metković, Varaždin, Sveti Ivan Zelina, Primošten, Virje, Slatina, Donja Dubrava, Osijek, Velika Kopanica, Split, Popovac, Hreljin, Sisak, Novigrad, Našice, Labin, Nova Gradiška, Topusko, Tuhelj, Omiš, Vukovar, Velika Pisanica, Jakšić, Bjelovar, Draganići i Gospić.
Predavači i voditelji radionica bili su članovi radne skupine za ravnatelje: Zdenko Kobeščak, Mirjana Ribić, Zdravka Grđan, Snježana Coha, Sonja Pribolšan-Pongračić, Ingrid Sau, Vesna Car, Romana Šimunić-Cvrtila, Lidija Kozina, Vesna Lončar-Cindrić, Ljiljana Ptačnik, Vedrana Elez, Ivica Radošević, Božica Majhen, Astrid Čulić, Helena Valečić i Josip Kličinović.
U provođenju stručnih skupova sudjelovali su i viši savjetnici u Agenciji za odgoj i obrazovanje: Vlade Matas i Vladimira Brezak.
Naziv stručnog skupa je bio „Kurikulumski pristup poučavanju“. Cilj je bio sa svim ravnateljima upotpuniti i pojasniti novu paradigmu poučavanja kroz sljedeće teme:
Na stručnim je skupovima sudjelovalo 993 ravnatelja od kojih je njih 504 ispunilo anketu (50,76 %).
Prema rezultatima ankete, 375 ravnatelja (74%) u potpunosti je zadovoljno organizacijom skupa, a njih 124 (25% ) je djelomično zadovoljno skupom i 4 (1%) u potpunosti nezadovoljno.
Sukladno rezultatima zadovoljstva organizacijom skupa, ravnatelji su istaknuli zadovoljstvo dobivenim informacijama na skupu vezanim uz razumijevanje promjena u planiranju poučavanja.
Kroz anketu, sudionici su imali priliku iskazati u kojoj se mjeri slažu s osnovnim idejama kurikulumskog pristupa poučavanju, a odnose se na:
Iz prikazanih grafikona primjetno je kako se od 41%-62% sudionika slaže s navedenim tvrdnjama u potpunosti, a 33%-53% se uglavnom slaže.
Spremnost vezanu za uvođenje promjena u svom radu, sudionici su izrazili kroz slaganje s postavljenim tvrdnjama:
Ravnatelji su se izjasnili vezano iz pogleda svog djelokruga rada, te se slijedom toga u potpunosti ili uglavnom slažu što pokazuju i rezultati ankete (90%-98%).
Sudionici se u velikoj većini slažu s novim načinom kurikulumskog planiranja, edukacije su ih motivirale na unaprjeđenje vođenja škole te će više vremena posvetiti podizanju kvalitete učenja i poučavanja u svojoj školi.
Sudionici su imali priliku napraviti samoprocjenu svog sudjelovanje tijekom stručnog skupa (1 = potpuno neaktivan; 5 = potpuno aktivan) gdje su procijenili svoju uključenost s 3,98.
Prilikom procjene svojih kompetencija vezanih uz kurikulumsko planiranje 11% sudionika vrednovalo se s odličnim (5), 52% vrlo dobrim (4), 35% dobrim (3), 2% dovoljnim (2) i 0% nedovoljnom ocjenom.
U sljedećim edukacijama ravnatelji bi htjeli više biti osnaženi u području djelokuruga njihovog rada:
Izdvajamo sljedeće komentare sudionika vezane uz stručni skup:
Konkretno, jasno. Kolegice i kolega ugodni i otvoreni za pomoć. Koristilo mi je. Pomoglo da uvidim kako dobro razmišljam i da sam spremna za još novih učenja.
Sve pohvale. Svakako ih treba jos pocetkom nastavne godine prijesvega kao podtska onima koji tek ulaze u reformu.
Već viđeno na Loomenu.
Ugodna atmosfera. Neki se sadrzaji ponavljaju s Loomena. Prekasno odrzano. Mislim da su ravnatelji trebali informacije dobiti prije nastavnika.
Nema potrebe iznositi ponovo sadržaje koje smo prosli na Loomenu. Vjerojatno ima kolega koje ne sudjeluju u radu na Loomenu ali inda skup teeba organizirati samo za njih. Prvi dio oredavanja je bio bolji jer smo dobili konkretne odgovore od kolegice ravnateljice iz Varazdina.
Dobra organizacija, hvala domaćinima, predavačice su iznijele puno praktičnih primjera i primjera iz prakse
Dobro je bilo što smo dosta razgovarali. Pružanje podrške je bilo potpuno nepotrebno.
Kolege ugodni i izvrsno pripremljeni.
Predavačice su izvrsno obradile aktualnu temu, dodatnim objašnjenjima su me motivirale i ohrabrile za uspješno provođenje i realizaciju svih aktivnosti koje nas očekuju u novoj školskoj godini.
Sve je u redu, predavacice su se jako potrudile pojasniti moguce kriticne tocke.
Kolegijalna atmosfera skupa. Razmjenjivanje iskustava.
Više radioničkog rada uživo.
Predavači su vise nego dobri. Razumljivi u predavanjima. Teme aktualne.
Potrebni su ovakvi skupovi uživo vise.
Posebne ustanove i djeca s teskocama trebaju specificnija usavrsavanja, a ne ona koja su za opcu populaciju. Prica o vrednovanju je neprimjenjiva jer djeca s teskocama ne mogu realno ocjenjivati sebe i druge.
Potrebno je posvetiti vise paznje ucenicim s teskocama i privedbi cjelovite kurikularne refotme u posebnim ustanovama
Može više ovakvih skupova.
Odlična organizacije i kompetentni predavači koji su se nosili sa brojnim upitima i komentarima kolega ravnatelja. Treba nam još takvih susreta kako bi raščistili sve nedoumice i sumnje a i izazove koji stoje pred nama. Promjene su krenule i valja nama provoditi ih!
Kolegice ravnateljice su se trudile prenijete svoja iskustva tijekom prve, eksperimentalne provedbe reforme u svojim školama. Na jednostavan su i zanimljiv način prezentirale i zadane teme.
Nisam zadovoljna s informacijama jer ne znam kako planirati rad u novoj skolskoj godini
Ustrajati na provođenju reforme. Pohvala predavačima.
Saznali smo niz informacija koje će nam pomoći u radu
Skup je bio koristan, predavači strpljivi i voljni odgovoriti na naša pitanja te saslušati nas.
Voditeljice su se veoma potrudile u realizaciji teme, potrebno je još takvih edukacija
Ozračje na skupu bilo je iznad očekivanog.
Mislim da je ovakav skup trebao održati ranije, a ne sada na kraju školske godine. Trebalo je biti više ovakvih skupova uživo na ovu temu
Skup je kvalitetno organiziran.
Nasi ravnatelji bi morali biti vise otvoreni za promjene, koje su dobre i nuzne.
Sve teme prosli smo u edukacijama na Loomenu. Ravnatelj danas zbog širine područja rada i obima poslova treba svakako pomocnika ravnatelja, kao sto je to nekada i bilo u nasim skolama. Posebno skole koje imaju i vise od 5 podrucnih skola.
Mislim da smo trebali održati skup na početku školske godine i od rada još nekoliko puta. Nedostaje nam konkretnih informacija i uputa što raditi…
Sve teme sam već proučila na loomenu.
Pozitivno je što su predavači iz eksperimentalnih škola, tako da su svoja iskustva podijelili s nama.
Zadovoljna sam održanim skupom. Bilo je vremena i za razmjenu iskustava što je uvijek dragocijeno u našem radu.
Bilo je korisno, jasno, predavačice odlične. Motivirana sam te ću još bolje davati podršku svima u školi.
Zanimljivo i treba ponoviti.
Stručni skup, koji sam danas slušao je čista 5-ica..!!
Trebamo više iskustava ljudi sa terena koji su već uključni u reformu, savjeta, situacija s kojima bismo se mogli susresti, i slično.
Predavačice su osobe iz prakse koje su podigle motivaciju skupu ravnatelja.
Dobra zamisao, ali previše ponavljanja za one koji su aktivni i ažurni u virtualnim učionicama.
GŠ su specifične i ovaj skup nije bio pripremljen za nas
Željela bih da možemo dobiti prezentacije da bi se kasnije mogla podsjetiti i proći neke stvari kad želim.
Predavači su izuzetno pripremljeni i odlično su prenijeli svoja iskustva. Nakon skupa, mnoge su stvari jasnije.
Uzasno je glupo sjediti 4 sata i slusati “reprizu” Lumena. Smatram da smo trebali dobiti neke konkretne informacije o sljedecoj skolskoj godini
Nadam se da ce netko u MZO vise paznje posvetiti Ucenickim domovima u cilju ukljucivanja u kurkularnu reformu.
Kvalitetno pripremljeno i ostvareno. Komunikacija izmedu predavaca i sudionika izvrsna i temeljena na iskustvu. Edukacije uzivo su bolje u konkretnim situacijama.
Vrlo zadovoljna i bolje sve čuti uživo.
Naravno, da je koristan ali tek se otvaraju teme i pitanja.
Pozitivno ocjenjujem rad u radionicama.
Hvala kolegama predavačima na kvalitetnom pristupu i predavanju i prema nama ravnateljima ponaosob. Veliki trud i pomoć pri pitanjima koji i nisu bili dio predavanja. Hvala vam. Sretno do novog susreta?