Regionalni stručni skupovi okupili su sve učitelje, nastavnike, stručne suradnike i ravnatelje osnovnih i srednjih škola uključenih u eksperimentalni program „Škola za život“ na pet lokacija u Republici Hrvatskoj s ciljem osnaživanja sudionika u primjeni novih kurikuluma te novih metoda poučavanja i vrednovanja, ali i evaluacije provedenih edukacija s prijedlozima tema na koje treba staviti naglasak.
Regionalni stručni skupovi o predmetnim kurikulumima održani su:
Na pet regionalnih stručnih skupova sudjelovalo je 2058 sudionika.
Edukacija u trajanju od 6 sati obuhvatila je radionice iz 22 školska predmeta. Predavači su bili članovi Mentorske radne skupine, Radne skupine za razrednu nastavu i Radnih skupina za predmetne kurikulume i provođenje eksperimentalnog programa Škola za život koji su održali su predavanja i radionice na sljedeće teme:
Regionalni stručni skupovi održavaju se u sklopu projekta „Podrška provedbi Cjelovite kurikularne reforme (CKR)“ koji se provodi u okviru Operativnog programa Učinkoviti ljudski potencijali 2014. – 2020. Europskog socijalnog fonda.
Povratne informacije prikupljene od sudionika regionalnih stručnih skupova pokazuju da je 95 % sudionika u potpunosti ili uglavnom zadovoljno promjenama koje donose predmetni kurikulumi, 92 % u potpunosti ili uglavnom zadovoljni organizacijom regionalnih stručnih skupova, 92 % sudionika je izjavilo da će im informacije i materijali s regionalnog skupa u potpunosti ili uglavnom koristiti u radu, a 91 % sudionika je u potpunosti ili uglavnom usvojilo formativne metode vrednovanja (N = 1252).
U tekstualnim komentarima sudionici (N = 810) su u velikom broju izrazili zadovoljstvo i pohvalili predavače, teme i organizaciju regionalnih stručnih skupova, a izazove koje su istaknuli u komentarima već smo počeli rješavati. U tablici su prikazani najučestaliji komentari te pripadna rješenja.
Nekoliko izdvojenih komentara:
Tijekom svih edukacija prikupljamo povratne informacije sudionika o njihovom zadovoljstvu temama i aktivnostima, ali ih pitamo i o temama za koje oni smatraju da im je potrebna dodatna edukacija.
Te povratne informacije kontinuirano ugrađujemo su sljedeće cikluse edukacija kako bismo svim učiteljima, nastavnicima, stručnim suradnicima i ravnateljima pomogli u podizanju kompetencija te pružili odgovarajuću podršku njihovom profesionalnom razvoju.
Nekoliko izdvojenih prijedloga:
Teme koje su sudionici (N = 1252) regionalnih skupova najčešće istaknuli kao potrebne prikazane su u tablici.
U nastavku je prikaz odgovora na pitanja na koja su sudionici odgovarali izborom jednog od četiri ponuđena odgovora.
Zaključujemo da su regionalni skupovi u potpunosti ispunili svoju svrhu (edukacija sudionika eksperimentalnog programa CKR-a „Škole za život“ i evaluacija edukacije učitelja, ravnatelja i suradnika u eksperimentalnom programu).
Naime, sudionici su zadovoljni temama, edukacijom i organizacijom, a istovremeno je provedena evaluacija onoga što je do sada učinjeno i osim izraženog zadovoljstva uvedenim promjenama dobili smo vrlo korisne sugestije što treba unaprijediti kod uvođenja cjelovite kurikularne reforme u sve škole od jeseni 2019.
Teme na koje u edukaciji treba staviti poseban naglasak su Vrednovanje i ocjenjivanje; Upotreba digitalne tehnologije u nastavi; Ishodi učenja i njihova primjena; Konkretni/praktični primjeri iz nastave te Suvremene metode poučavanja.