Lipanj i srpanj 2019.

Talijanski jezik, skupovi uživo – priprema za frontalnu primjenu novih kurikuluma, lipanj i srpanj 2019.

Talijanski jezik, skupovi uživo – priprema za frontalnu primjenu novih kurikuluma, lipanj i srpanj 2019.

Objavljeno: 29. srpnja 2019.

U razdoblju od 28. lipnja do 5. srpnja 2019. godine održano je 9 stručnih skupova na lokalnoj i regionalnoj razini za učitelje i nastavnike Talijanskoga jezika Republike Hrvatske. Prisustvovalo je 276 učitelja i nastavnika osnovnih i srednjih škola.

Predavačice na stručnim skupovima bile su članice stručne radne skupine za Talijanski jezik: Roberta Bonassin, Ljiljana Kurjak, Kristina Štefiček i Ines Viljanac Katičić te viša savjetnica Agencije za odgoj i obrazovanje Patrizia Pitacco.

Škole domaćini održanih skupova bile su: Gimnazija Velika Gorica; Srednja Škola Pakrac; Pazinski kolegij – Klasična gimnazija s pravom javnosti, Pazin; OŠ Kostrena, Kostrena; OŠ Vidici, Šibenik; Gimnazija Vladimir Nazor, Zadar; OŠ „Ravne njive“, Split; II. gimnazija, Split; Hotelijersko-ugostiteljska škola u Dubrovniku.

Na stručnim skupovima sudjelovalo je 276 učitelja i nastavnika Talijanskoga jezika, od kojih je njih 190 ispunilo anketu (68.84%).

Prema rezultatima ankete 90% polaznika u potpunosti je zadovoljno organizacijom skupa.

Tema stručnih skupova bila je Kurikulumski pristup poučavanju. U središtu skupova bilo je kurikulumsko planiranje u kojem su se učitelji i nastavnici okušali radeći u grupama uz podršku savjetnice i mentorica. Učitelji/nastavnici su povezivali ishode učenja, aktivnosti i vrednovanja primjenjujući kurikulumski pristup poučavanju te su samovrednovali i kolegijalno vrednovali proces učenja i rezultate skupine.

U završnoj refleksiji sudionici skupa navode tri ključna pojma koja su naučili ili koja su im nakon radionice jasniji nego prije, dva pojma o kojima žele znati više informacija, jedan pojam koji im nije jasan, a vezan je uz kurikulumski pristup poučavanju.

Ukupno 37.89% sudionika smatra da su im dobivene informacije u potpunosti pomogle u razumijevanju promjena vezanih za planiranje poučavanja, a 61.57% smatra da su im uglavnom pomogle.

Sudionici su u anketi naveli i teme o kojima bi više željeli saznati u virtualnim učionicama ili na stručnim skupovima uživo. Teme koje su sudionici skupova najviše spominjali su: vrednovanje, primjena informacijsko-komunikacijske tehnologije u nastavi, povezanost s međupredmetnim temama. Naglašena je i potreba za konkretnim primjerima iz nastavne prakse te iskustvima iz eksperimentalnih škola.

Ukupno 28.42% sudionika smatra kurikulumsko planiranje u potpunosti primjenjivim u svojoj nastavnoj praksi, a 67.89% smatra da je uglavnom primjenjivo.

Sudionici skupova su u anketi pisali i svoje komentare o održanom skupu. Komentari su bili većinom vrlo pozitivni, izdvajamo samo neke od njih:

  • Zahvaljujući ovom skupu, dobili smo informacije ‘iz prve ruke’ koje se tiču nove odgojno-obrazovne reforme. Pohvale predavačicama zbog toga što su nam razjasnile sve nedoumice.
  • Predavačice su bile izvrsne i strpljive.
  • Puno konkretnije od skupa koji je bio u siječnju 2019.
  • Kolegice voditeljice skupa bile su vrlo konkretne, susretljive i donekle su uspjele umanjiti moj strah i nepovjerenje prema novinama koje nas očekuju.
  • Kolegice su nam vrlo jasno i strpljivo pojasnile novosti u kurikularnoj reformi.
  • Skup je bio jako koristan, saznala sam puno novih informacija koje će mi pomoći u daljnjem radu.
  • Skup mi je pomogao da bolje razumijem kurikulumski pristup.
  • Skup izvrstan, edukativan i zanimljiv.
  • Kolegice su bile jako zanimljive i motivirane za odgovore na sva naša pitanja!
  • Kolegice su jako ugodne i pristupačne, konkretne i susretljive. Informacije su prezentirane jasno i glasno, svaka pohvala na pristupu i odrađenom poslu.
  • Skup je dodatno pojasnio teme i informacije već prisutne u virtualnim učionicama.
  • Ovaj skup mi je pomogao da shvatim i utvrdim pojmove vezane uz kurikulum, ali bi još vise pomoglo kad bi kolegica koja je radila u eksperimentalnom programu mogla održati jedan sat uz uporabu digitalnih alata to bi mi zaista pomoglo da se pripremim za slijedeću školsku godinu.
  • Prodavačice vrlo dobro pripremljene i znaju odgovoriti na postavljena pitanja i nedoumice.
  • Predavačice su vrlo srdačne, odrađuju posao sa zanimanjem, poticajno djeluju na grupu kojoj predaju te detaljno odgovaraju na sva pitanja.
izvješće Talijanski jezik
Podijelite članak:Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin