Lipanj i srpanj 2019.

Tehnička kultura, skupovi uživo – priprema za frontalnu primjenu novih kurikuluma, lipanj i srpanj 2019.

Tehnička kultura, skupovi uživo – priprema za frontalnu primjenu novih kurikuluma, lipanj i srpanj 2019.

Objavljeno: 29. srpnja 2019.

U razdoblju od 17. lipnja do 9. srpnja 2019. godine održano je 19 stručnih skupova za učitelje Tehničke kulture Republike Hrvatske kao priprema za uvođenje reforme obrazovanja u školskoj godini 2019./2020. Na skupovima je prisustvovalo 455 učitelja.

Domaćini održanih skupova bili su: OŠ fra Kaje Adžića Pleternica, OŠ Vladimira Nazora Đakovo, OŠ “A. G. Matoš” Vinkovci, OŠ Ljudevita Gaja Nova Gradiška, OŠ “Đuro Ester” Koprivnica, OŠ Grabrik Karlovac, I. osnovna škola Čakovec, OŠ Janka Leskovara Pregrada, OŠ Eugena Kumičića Velika Gorica, OŠ Augusta Šenoe Zagreb, OŠ Borovje Zagreb, OŠ Vladimira Nazora Pazin, OŠ Gornja Vežica Rijeka, OŠ Šime Budinića Zadar, OŠ Pirovac, OŠ Kman Kocunar Split i OŠ don Mihovila Pavlinovića Metković.

Zahvaljujemo voditeljima županijskih vijeća na suradnji te školama – domaćinima na gostoprimstvu.

Članovi stručne radne skupine Tehničke kulture koji su sudjelovali u edukacijama su: Svjetlana Urbanek, Ivan Jukić, Dragan Vlajinić,  Tina MIhelčić Sloković i Katica Mikulaj Ovčarić. Uz članove  SRS-a na edukacijama su sudjelovale i viši savjetnici iz Agencije za odgoj i obrazovanje: Viktorija Vranešić, Žarko Bošnjak, Eugen Ban i Dragan Stanojević.

Tema edukacije je bila – Kurikulumski pristup poučavanju.

Učiteljima je pružena podrška s temama za koje su se izjasnili da su im najvažnije za slijedeću školsku godinu – Vrednovanje i Planiranje nastave. Učitelji su pomoću kurikularnih dokumenata osmišljavali aktivnosti za ostvarivanje odabranih ishoda te zadatke za vrednovanje. Tijekom radionica učitelji su postavljali pitanja i na njih dobivali konkretne odgovore.

Od 455 učitelja koji  su sudjelovali na stručnim skupovima 229 učitelja ispunilo je anonimnu anketu.

Rezultati ankete su u nastavku:

Sudionici bi željeli saznati više o temama koje govore o vrednovanju, primjerima dobre prakse, projektnom planiranju, međupredmetnim temama te o radu s učenicima s posebnim potrebama.

Neki od dodatnih komentara o održanom skupu:

  • Svaki skup uživo pa tako i ovaj je prilika da na licu mjesta raspravimo o problemima s kojima se susrećemo u praksi, otklonimo eventualne pogreške koje se mogu javiti u komunikaciji, čujemo različita mišljenja te dobijemo kvalitetan odgovor.
  • Organizirano dobro, pripremljeni predavači i zanimljiva tema skupa.
  • Predavači kompetentnih pristupačni smjer dobar, ali treba više vježbati kurikularne planiranje i vrednovanje.
  • Sve pohvale predavačima na konkretno i korektno odrađenom predavanju i vođenju kroz radionicu.
  • Skup je bio dobro isplaniran, nije odgovorio na sva pitanja i treba ih biti više.
  • Skup je realiziran na vrlo visokoj razini. Pohvaljujem rad i zalaganje mentora (predavača) sa skupa!
  • Dobili smo odgovore na svako postavljeno pitanje.
  • Voditelji su napravili najbolje što su mogli, no ostaju dileme dok ne isprobamo u praksi i doza straha od zahtjevne administracije i eventualnih često spominjane intervencije roditelja.
  • Odlični predavači…dobili smo odgovor na sva postavljena pitanja…informacije su primjenjive u svakodnevnom radu.
  • Kolegice su profesionalno održale skup. Bilo mi je jako ugodno na ovom skupu. Iskreno im se zahvaljujem!
  • Skup je bio dobro organiziran i dobro vođen, ali bavio se teoretiziranjem, a mislim da pravi problemi leže u opremanju učionica i praktičnom radu s učenicima.
  • Odlična radionica, odlični predavači. Konačno mi stvari o kojima govorimo postaju jasnije.
  • Mišljenja sam da su ovakvi stručni skupovi uživo u puno većoj mjeri u odnosu na virtualnu učionicu motiviraju nas učitelje da primjenjujemo nove načine učenja i poučavanja prema predmetnom kurikulumu.
  • Što se tiče tehničke kulture ona najvažnija novina da ćemo grupirati učenike do max 15 neće se dogoditi, cijelu školsku godinu čekam alate koje smo trebali dobiti u “razvikanoj” reformi pa ništa od toga, eventualno povećanje satnice da se počinje konkretnije raditi u TK također se neće dogoditi, opremanje radionica svih škola da ih stavimo u iste ili slične uvijete također ne vidim da će se dogoditi. A od “velikih” promjena da sad nije Plan i program nego Kurikulum, da više nemamo ciljeve nego ishode i da smo izmislili “nove revolucionarne” vrste vrednovanja neće baš ništa promijeniti ili gotovo ništa. Učitelji koji su se ranije trudili u nastavi sve su to već primjenjivali u ovom ili onom obliku, zvali mi to vrednovanje o učenju ili praćenje reakcija učenika na naše metode, izrada probnih vježbi… Nije mi jasna velika floskula da je sada učenje usmjereno na učenika a ne na sadržaj, pa meni je tako od prvog radnog dana i ne znam drugačije. Rekapitulacija ukratko: Ili će se uložiti u radionice TK, smanjiti razredi i motivirati učitelje da idu na edukacije (novčano naravno, da za svaki dan imaju dnevnicu i plaćene putne bez iznimke i dobre volje onog ili ovog, a ne kao sada da razbijamo glavu hoćemo li potrošiti svoji 300-500 kuna za edukaciju, pa naravno da je onda jednostavnije ostati doma i gotovo) ili će sve ostati na pokušaju i minimalnom poboljšanju koje se moglo ostvariti i uz puuuuno manje financijskih sredstava i vremena, možda jednim priručnikom i nekoliko skupova.
  • Zadovoljan sam skupom. Mentori se maksimalno trude. Vidjet ćemo koliko će od svega toga biti koristi. Svašta se radi samo se ne nagrađuje učitelje za njihov rad.
  • Dobro organizirano, opušteni rad. Voditelji izvrsno educirani i upoznati s temom te nisu bili zatečeni ni s jednim pitanjem.
  • Sva pitanja su odgovorena, voditelji su stručni i jako dobro pojašnjavaju sve nejasnoće. Jako sam zadovoljna stručnim skupom.
  • Skup je bio dobro koncipiran te je donio neke vrijedne informacije uoči Reformske nastave.
izvješće Tehnička kultura
Podijelite članak:Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin