Tehnička kultura, skupovi uživo – priprema za frontalnu primjenu novih kurikuluma, siječanj i veljača 2019.
Objavljeno: 17. veljače 2019.
U razdoblju od 7. siječnja do 8. veljače 2019. godine održano je 22 stručna skupa na lokalnoj i regionalnoj razini za učitelje Tehničke kulture Republike Hrvatske. Prisustvovalo je 510 učitelja.
Domaćini održanih skupova bili su: OŠ fra Kaje Adžića Pleternica, OŠ Miroslava Krleže Čepin, OŠ Vladimira Nazora Đakovo, OŠ “A. G. Matoš” Vinkovci, OŠ Ljudevita Gaja Nova Gradiška, OŠ “Đuro Ester” Koprivnica, OŠ Grabrik Karlovac, I. osnovna škola Čakovec, OŠ Sela, ZTK grada Varaždina Varaždin, OŠ Janka Leskovara Pregrada, OŠ Eugena Kumičića Velika Gorica, OŠ Augusta Šenoe Zagreb, OŠ Borovje Zagreb, OŠ Vladimira Nazora Pazin, OŠ Gornja Vežica Rijeka, OŠ Silvija Strahimira Kranjčevića Senj, OŠ Šime Budinića Zadar, OŠ Pirovac, OŠ Kman Kocunar Split i OŠ don Mihovila Pavlinovića Metković
Članovi SRS-a koji su sudjelovali u edukacijama su: Svjetlana Urbanek, Ivan Jukić, Dragan Vlajinić i Katica Mikulaj Ovčarić.
Teme edukacija su bile:
- Zašto trebamo promjene?
- Škola za život
- Virtualne učionice u obrazovnoj reformi
- Digitalni metodički priručnici, OneNote
- Rješavanje problema
Sudionici skupa su kroz konkretni zadatak na radionici Rješavanje problema izrađivali metodičku igračku kooperativnom metodom učenja. Nakon radionice se raspravljalo o prednostima ovakvih zadataka i grupnog rada te koje se vještine kod učenika razvijaju njihovom primjenom.
Od 510 učitelja koji su sudjelovali na stručnim skupovima 204 učitelja ispunilo je anonimnu anketu. 90% sudionika je U potpunosti zadovoljno organizacijom skupa.
Sudionici bi željeli saznati više o temama koje govore o vrednovanju, ishodima, primjeni digitalnih tehnologija i alata te primjeni aktivnih metoda poučavanja. Istaknuta je i potreba za primjerima dobre prakse od učitelja iz eksperimentalnih škola.
Neki od dodatnih komentara o održanom skupu:
- Odlično pripremljen i proveden po pravilima struke.
- Pohvale predavačima na pristupu i motivaciji svih polaznika da se aktivno uključe u raspravu i praktično, suradničko rješavanje problema.
- Predavanje i radionica bili su izvrsni. Voditelji su ušli u bit problema s kojim se susreću učitelji u svakodnevnoj praksi. Radionica zanimljiva s praktičnom primjenom u nastavnom procesu.
- Ovaj stručni skup uživo u potpunosti je ispunio sva moja očekivanja i takva koncepcija skupa u velikoj mjeri doprinosi mom stručnom usavršavanju i spremnosti za sve promjene u načinu poučavanja Kurikuluma nastavnog predmeta.
- Iz održanog skupa dobio sam mnogo korisnih i važnih informacija, a naročito način izrade praktičnog rada usmjereno na učenike.
- Pohvaljujem odabrani primjer metode putem rješavanja problema gdje su učitelji u ulozi učenika mogli aktivno sudjelovati u izradi zadanog praktičnog rada.
- Radionica na skupu je puni pogodak za učitelje. Učitelji također trebaju stalno rješavati problemske kako bi bili ukorak sa zadacima koje moraju rješavati učenici.
- Moram pohvaliti trud i izlaganje kolega, predavača i voditelja radionice, Spremni su bili na sva pitanja dati odgovore, osim, naravno, o satnici koja je problem za izvođenje zahtjevnijih projekata. Dobro je u ovakvim radionicama sebe dovesti u situaciju učenika kako bismo pri vrednovanju učeničkih radova imali više razumijevanja. Na kraju, budući da odlazim u mirovinu koncem ove školske godine, uživala sam otkrivajući nove mogućnosti rada s djecom. Zahvaljujem voditeljima stručnog skupa!
- Treba što više primjera izvedbe praktičnih dijelova u nastavi. Previše su svi koncentrirani na samu administraciju i da sve bude na papiru….bit svega bi trebala biti djeca.
- U potpunosti se slažem sa stavovima predavača, no ne razumijem zašto se kolege uporno odbijaju usavršavati, pa kasnije i odbijaju nove metode primjenjivati u radu s učenicima, a to im je dio posla za koji između ostalog dobivaju plaću.
- Voditelji su se vrlo dobro pripremili za rad na ŽSV, konkretno su odgovarali na pitanja te su organizirali zanimljivu radionicu primjenjivu u nastavi tehničke kulture.
- Podržavam održavanje ovakvih skupova. Međutim, kada će se vratiti (povećati )broj sati tehničke kulture, opremiti učionice, a da ne govorimo o činjenici da se još pojedini učitelji tehničke kulture sele od učionice do učionice s materijalom za izvođenje sata. Kada ćemo biti u ravnopravnom položaju s drugim predmetima? Tvrdnje da nema mogućnosti zbog preopterećenja učenika padaju u vodu uvođenjem informatike kao redovnog predmeta i to s dva sata…
- Predavači su konkretni i razumljivi! Skup mi daje informacije što ću ubuduće morati tražiti od učenika za primjerenu njihovu dob. Ovo je dobar način edukacije nastavnika po županijama!
- Skup je opravdao svrhu, učiteljima je približena temeljna ideja reforme ostvarivanja ishoda planiranjem aktivnosti za učenike.
izvješće
Tehnička kultura