Obrazovna reforma Škola za život uspješno je započela u 74 osnovne i srednje škole koje su uključene u eksperimentalni program. Nakon osam mjeseci edukacije učitelja, nastavnika i stručnih suradnika eksperimentalnog programa, obrazovna reforma obuhvatila je i sve osnovne i srednje škole u Republici Hrvatskoj.
Frontalno uvođenje obrazovne reforme u sve osnovne i srednje škole u Republici Hrvatskoj započelo je otvaranjem predmetnih virtualnih učionica namijenjenih svim učiteljima i nastavnicima osnovnih i srednjih škola u prosincu 2018., dok su učionice za stručne suradnike i ravnatelje otvorene početkom 2019.
Učionice su organizirane po predmetima, a predmeti koji imaju veći broj sudionika podijeljeni su u više virtualnih učionica. Sudjelovanje u edukaciji u virtualnim učionicama važno je kako bi se što bolje pripremili za frontalnu primjenu obrazovne reforme te uspješno povezali s kolegicama i kolegama.
Detaljnije informacije poslane su svim osnovnim i srednjim školama, a poveznice i raspored virtualnih učionica dostupan je i u privitku.
Predmet | Napomena |
Skraćena poveznica na virtualnu učionicu
|
|
1 | Priroda | http://bit.ly/2Pzl5PM | |
2 | Biologija OŠ i SŠ | http://bit.ly/2QqHUdN | |
3 | Fizika OŠ | http://bit.ly/2UH5dy6 | |
4 | Fizika SŠ | http://bit.ly/2QMyPv2 | |
5 | Kemija OŠ | http://bit.ly/2UCX2mu | |
6 | Kemija SŠ | http://bit.ly/2S1CBhi | |
7 | Pravoslavni vjeronauk | http://bit.ly/2ryf7oD | |
8 | Islamski vjeronauk | http://bit.ly/2rzaIlb | |
9 | Engleski jezik OŠ 1 | A-K | http://bit.ly/2C6AyTQ |
10 | Engleski jezik OŠ 2 | L-Ž | http://bit.ly/2GmmMRk |
11 | Engleski jezik SŠ | http://bit.ly/2Bnt8Kv | |
12 | Geografija OŠ | http://bit.ly/2BgnjOy | |
13 | Geografija SŠ | http://bit.ly/2Pwha6c | |
14 | Etika | http://bit.ly/2SKJOm5 | |
15 | Grčki jezik | http://bit.ly/2Bggxsc | |
16 | Latinski jezik | http://bit.ly/2QpVhKY | |
17 | Hrvatski jezik OŠ 1 | A-K | http://bit.ly/2rwXci2 |
18 | Hrvatski jezik OŠ 2 | L-Ž | http://bit.ly/2GeMSW3 |
19 | Hrvatski jezik SŠ | A-Ž | http://bit.ly/2BburvP |
20 | Tehnička kultura | http://bit.ly/2Eg9PFS |
21 | Razredna nastava 1 |
A, B
|
http://bit.ly/2SGdDUT |
22 | Razredna nastava 4 |
C,Č,Ć,E,F,G
|
http://bit.ly/2UDVUiz |
23 | Razredna nastava 5 |
H,I,J,Z,Ž,X,Y
|
http://bit.ly/2Pzv3QQ |
24 | Razredna nastava 6 |
K,L,LJ
|
http://bit.ly/2LdbQE7 |
25 | Razredna nastava 7 |
M,N,NJ
|
http://bit.ly/2PzjgSX |
26 | Razredna nastava 8 |
O,P,R
|
http://bit.ly/2PxsJtO |
27 | Razredna nastava 9 |
S,Š,T
|
http://bit.ly/2SH3WFG |
28 | Razredna nastava 10 |
D,DŽ,Đ,U,V
|
http://bit.ly/2BcALmT |
29 | Likovna kultura | http://bit.ly/2QqZHS7 | |
30 | Likovna umjetnost | http://bit.ly/2LbatWu | |
31 | Matematika OŠ 1 | A-K | http://bit.ly/2EspjaC |
32 | Matematika OŠ 2 | L-Ž | http://bit.ly/2LburR9 |
33 | Matematika SŠ | A- Ž | http://bit.ly/2BgwZZF |
34 | Glazbene kultura i Glazbena umjetnost | http://bit.ly/2EflEfA | |
35 | Katolički vjeronauk OŠ | http://bit.ly/2QLSlrA | |
36 | Katolički vjeronauk OŠ 2 | http://bit.ly/2VRyaHI | |
37 | Katolički vjeronauk SŠ | http://bit.ly/2GeO77F | |
38 | Tjelesna i zdravstvena kultura OŠ | http://bit.ly/2Be2IKS | |
39 | Tjelesna i zdravstvena kultura SŠ | http://bit.ly/2rwlhFL | |
40 | Francuski jezik | http://bit.ly/2Be1fV3 | |
41 | Talijanski jezik | http://bit.ly/2zVmOJW | |
42 | Njemački jezik OŠ | http://bit.ly/2RUH4CJ | |
43 | Njemački jezik SŠ | http://bit.ly/2BcbOYK | |
44 | Povijest OŠ | http://bit.ly/2LbbHkw | |
45 | Povijest SŠ | http://bit.ly/2C7iGrN | |
46 | Informatika | https://bit.ly/1inf2018 | |
47 | Ravnatelji OŠ i SŠ | http://bit.ly/2Jf8mUa | |
48 | Stručnjaci edukacijsko-rehabilitacijskog profila | http://bit.ly/2Cf08po | |
49 | Pedagozi u OŠ i SŠ | http://bit.ly/2VSDOJI | |
50 | Psiholozi OŠ i SŠ | http://bit.ly/2UwEjc6 | |
51 | Knjižničari OŠ i SŠ | http://bit.ly/2J5SJi7 | |
52 | ASOO (neaktivna) | http://bit.ly/asoo-sp | |
53 | Razredna nastava / Insegnamento di classe | http://bit.ly/2ZgYfGk | |
54 | Talijanski jezik – Materinji jezik / Lingua italiana – Lingua materna | http://bit.ly/30AeFpH | |
55 | Srpski jezik | http://bit.ly/2MBqF6Y |
Digitalna tehnologija u učenju i poučavanju
– nova tema u virtualnim učionicama –
Pandemija koronavirusa u samo nekoliko tjedana sve je škole u Republici Hrvatskoj preselila u “oblake”. Školovanje na daljinu koje nam se činilo dalekom budućnošću postalo je silom prilika našom svakodnevicom. Učenici, učitelji i roditelji svoje su navike učenja, poučavanja i suradnje odjednom prisiljeni u cijelosti prilagoditi novom mediju i njegovim zakonitostima.
U novoj temi Digitalna tehnologija u učenju i poučavanju koja je krajem travnja otvorena u svim virtualnim učionicama pokušali smo kroz tri cjeline odgovoriti na pitanje kako nastavu na daljinu učiniti učinkovitom i što manje stresnom u okolnostima koje nisu mogle biti pomno pripremljene niti do kraja definirane. U prvoj je cjelini uspostavljen okvir za uporabu digitalnih alata u učenju i poučavanju u tematskim cjelinama o e-učenju i nastavi na daljinu, digitalnom građanstvu i razvoju digitalne kompetencije učitelja i učenika. U drugoj se cjelini prikazuje kako učinkovito odabrati prikladnu digitalnu tehnologiju za ostvarivanje odgojno-obrazovnih ishoda i svrhovito je uključiti u nastavu u različitim fazama kurikulumskoga kruga. U trećoj cjelini jezgrovito su prikazani pojmovi računalno razmišljanje i umjetna inteligencija te natjecanje učenika u računalnom razmišljanju Dabar.
Predstavljena je široka lepeza digitalnih alata za planiranje, vrednovanje kao i za učenje te vrednovanje naučenog, suradnju i komunikaciju, izradu sadržaja i refleksiju uz konkretne primjere njihove uporabe u svim predmetima.
Učenik i u digitalnom okružju treba biti aktivni stvaratelj svojega znanja na najvišim kognitivnim razinama. Pri uključivanju tehnologije u neku aktivnost važno je kritički promisliti kako određeni digitalni alat pridonosi ostvarivanju odgojno-obrazovnih ishoda. Uporaba tehnologije ne smije sama sebi biti svrhom već se treba koristiti kao nastavno sredstvo koje učenicima pomaže u ostvarivanju ishoda. Pri odabiru tehnologije možemo se poslužiti interaktivnim kotačem Digitalni alati i Bloomova taksonomija na kojem su navedeni aktivni glagoli za opisivanje postignuća učenika prema Bloomovoj taksonomiji zajedno s digitalnim alatima za provođenje različitih aktivnosti u digitalnom okružju.
Posebnu pozornost posvetili smo pedagoškim pristupima obrnute učionice i igrifikacije koji učenika stavljaju u aktivan odnos prema sadržaju učenja i koji potiču samostalnost i odgovornost za učenje. Mentori Škole za život za svoj su predmet izradili jednu ili više Escaperoom igara koje možete pronaći na ovom rasporedu: Escaperoom igre.